Hétszáz ló hajtja, kétszázzal megy, és akkora, mint egy elefánt, mi az?

Hétszáz ló hajtja, kétszázzal megy, és akkora, mint egy elefánt, mi az?

Ja, és csak 10 készül belőle: a Brabus 700 4x4² már látványnak is elképesztő.

A Mercedes 40 év után megújította a sokat emlegetett (és rettentő kitartó) G-osztályt, ez azonban nem akadályozta meg a Brabust, hogy a nagy távozótól (még egy utolsó utáni) utolsó búcsút vegyen. Ez lett a hétfokozatú (automata) váltóval és durván ordító sportkipufogóval feltuningolt Brabus 700 4x4² Final Edition.

A 290 ezres alapáron behirdetett, meglehetősen tankszerű vadállat már látványra is elképesztő – hát, ha még hozzávesszük azt is, mit takar a név (és a motorháztető). Az 5,5 literes V8-as biturbó benzinmotor 700 lónak ver oda – amikor rátaposunk a gázra, a 960 Nm csúcsnyomatékú motor 5 másodperc alatt nyomja 0-ról 100-ra a vasat.

60 centis hasmagasság mellett ez akkor se semmi, ha 210-nél (ahol nyilván úgy kell visszafogni, mint a megvadult lovat) az automata letiltja a további gyorsulást. Ráadásul a szerkezet súlypontja eszméletlen magasra került – 22 hüvelykes felnik, 325/55-ös gumik, csoda, hogy nem dől el csak úgy az aszfalton.

Aki imád egy 10 emeletes panelházzal furikázni a közutakon, ne csak a malacperselyt törje fel, hanem figyeljen oda az időzítésre is – a Brabus ebből a szériából csak 10-et gyárt ugyanis.