Már majdnem itt a külső légzsák

Már majdnem itt a külső légzsák

5 éve kezdődtek a fejlesztések, és hamarosan véget is érnek. Elvileg, talán, ha minden jól megy…

A ZF nevű, váltóiról ismert, de valójában a Bosch-hoz és Continental-hoz fogható, autóipari multi-beszállító cég a napokban jelentette be, hogy közel a munka vége: hamarosan itt az autókra építhető külső légzsák. Annyira, hogy a Volvo már éles tesztben is tolni kezdte a biztonságtechnikai terméket – a pláne, hogy ez nem az utasokat, hanem a gépjármű karosszériáját védelmezi, miközben persze azért az ütközés energiájának eloszlatása a bent ülőknek is jót tesz.
A jelentések szerint a saját ütközéses tesztjeiben a Volvo negyven százalékos sérüléscsökkenést mért az autókon a külső légzsák miatt. A lufi maga körülbelül háromszor nagyobb a belső társainál, az anyag azonban ugyanaz a szövet. Több fúvóka fújja fel, a rendszernek saját szoftvere és radarja van, ezt kínálják majd az autógyáraknak, ha beindul a szériagyártás. 
Az ütközésre és felfújódásra kész rendszer 2019-ben jelentkezik a bemutatókon, azt pedig, hogy olcsóbb lesz-e külső légzsákot cserélni, mint elvinni a kocsit a lakatoshoz, majd a jövő megválaszolja, ráadásul egy komolyabb csattanásnál attól még a kasznisnak is lesz munkája, legfeljebb kevesebb. Az is a jövő zenéje, hogy mi akadályozza majd meg a külső légzsákok fekete másodpiacát, és mitől nem fogják ezeket a nyilván drága alkatrészeket a tolvajok az első adandó alkalommal leszerelni az utcán parkoló autókról, ahogy azt teszik nem egyszer a gyári ködlámpákkal például.