A Buick egyike azon kevés autómárkáknak, amelyek úgy tudtak jelentős hírnévre szert tenni a mi régiónkban is, hogy valójában sosem volt számottevő jelenlétük Európában. Az egykor többek közt az „amerikai álmot” megtestesítő „csatahajóiról” ismert brand épp jókora átalakulásban van, a tervek szerint ugyanis 2030-ra (ők is) kizárólag elektromos kocsikat forgalmaznak majd. Ennek a nagy változásnak az első fontos lépése lehet az Electra E5 nevű szabadidő-autó, amelyről a minap több újdonságot is megosztottak.
A maga 1899-es alapításával a Buick az egyik legrégibb, ma is létező amerikai autós cég, amely világszintű ismertségét nem kis részben a különböző hollywoodi alkotásoknak köszönheti: az Oscar-díjas Esőember című filmben például a Babbitt-fivérek egy ’49-es Buick Roadmasterrel szelik át az országot. A Buickok gyakran gengszterfilmek „kellékeként” jelentek meg a mozivásznon (pl. A tégla), de a Verdák című animációs széria egyik „főgonoszát”, Joe Komposztort is felismerhetően egy Buick Regalról mintázták.
Az ehhez hasonló negatív „szerepek” persze néha még jót is tehettek a márka eladásainak, ezzel együtt mára erősen beszűkült a Buick piaca hazájában, olyannyira, hogy az eladások 80%-áért ma már Kína felel. Nem véletlen, hogy a most bemutatott Electra E5-tel is elsősorban a világ legnépesebb országát veszik célba, de a vezetőség természetesen hozzátette, hogy sikeres debütálás esetén nem kizárt a további export sem.
Az Electra név egyébként nem új, 1959 és 1990 között már gyártottak ilyen néven kocsikat, amelyek a bevezetőben emlegetett „csatahajók” igazi mintapéldányai voltak: a ’70-es években készülő, negyedik generációs Electrák csaknem 6 méteres hosszúsága mai autós szemmel nézve már kifejezetten megmosolyogtató. Ehhez képest a még idén utakra kerülő Electra E5 a 4,89 méteres hosszával, az 1,9 méteres szélességével, az 1,65 méteres magasságával és a 2,5 tonna körüli tömegével tökéletesen „belesimul” a közepes méretű SUV-ok mai „erdejébe”.
Az Electra E5 a General Motors UItium nevű elektromos platformján alapszik, amelyre a már az utakon lévő személyautók közül a Hummer EV és a Cadillac Lyriq is épül. A villany-Buick nem meglepő módon utóbbihoz állhat majd közelebb, ennek megfelelően a sajtóhírek valamivel 300 lóerő feletti teljesítményről és 500 kilométeres elektromos hatótávról szólnak. A kínai SAIC vállalattal közösen fejlesztett jármű legközelebbi rokona a GM berkein belül a szintén előkészítés alatt álló Chevrolet Equinox EV lehet majd. Az új Buick Electra E5 alapára a várakozások szerint 50 ezer dollár, vagyis forintban kifejezve 18,7 millió környékén lesz – hogy mindez elég -e ahhoz, hogy a több mint 120 esztendős márkát az autózás új korszakában „visszahelyezze” a térképre, rövidesen kiderül.