Ha egy 20 éves kocsin 5,8 millió dolláros, azaz forintban kifejezve csaknem 2 milliárd forintos árcédula fityeg, az általában két dolgot jelenthet. Vagy volt egy nagyon híres előző tulajdonosa, vagy pedig egy ikonikus és ritka modellről van szó. Nos, az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésének főszereplője az utóbbi kategóriába tartozik: egy 2005-ös Maserati MC12-t kínál ugyanis eladásra az egyik klasszikus- és luxusautókra szakosodott nemzetközi portál – ahol egyébként épp a napokban cserélt gazdát ennek az erősen limitált szériás kupénak egy másik példánya. Mindez kiváló apropót szolgáltat arra, hogy röviden felidézzük ezt az igazán különleges, és láthatóan még mindig sokakat megmozgató sportkocsit.

A közelmúltban bejárta a sajtót, hogy az új KRESZ a jogosítvány megszerzését követő 2 évben nem engedélyezné 300 kW-nál erősebb személyautók vezetését. És vadászrepülőkét, valamint páncélozott harcjárművekét sem, amennyiben azokon éles fegyverzet van. Természetesen az utóbbi kettő irónia, és nem szerepel a törvénytervezetben. Az Automeister szervizhálózat friss írásában azt akarjuk csak érzékeltetni, hogy mennyire megalkuvó a javaslat, és a gyakorlatban milyen marginális hatással lenne a tényleges balesetekre.

Az, hogy egy közúton is használható autó álló helyzetből kevesebb mint 2 másodperc alatt elérje a 100 km/h-s tempót, eddig többnyire a 100%-ig villanyos hiperkocsik kiváltságának számított. A most bemutatott, vadonatúj Chevrolet Corvette azonban a tesztek alapján úgy is képes erre, hogy a rendszer lelkét egy vérbeli amerikai V8-as benzinmotor adja. Az Automeister szervizhálózat friss írásában az eredetileg Zora néven futó, de végül ZR1X-ként debütált járműről osztunk meg néhány tudnivalót.

Megszokhattuk már, hogy ha egy autógyártó előrukkol egy újdonsággal, akkor a kreatív csapatnak a könnyebb reklámozás érdekében is kell találnia valamit, amiben az adott kocsi „első”, amiben mérföldkövet jelent a márka történetében. Nincs ez másként a napokban bemutatott Opel Grandland Electric AWD esetén sem, amely – és erre már a nevéből is lehet következtetni – a Stellantis óriásvállalat ernyője alá tartozó német brand legelső összkerék-meghajtású, tisztán elektromos modellje. Az Automeister szervizhálózat aktuális írásában megpróbáljuk a legérdekesebb részleteket összegyűjteni az Opel márkáról a köztudatban élő képhez viszonyítva talán meglepően „izmos” újdonságról.

A rendszerváltás korának státuszszimbólumai között nemcsak Audik, Mercedesek és BMW-k szerepeltek, hanem lényegében egyetlen amerikaiként az akkor Európában is kapható Jeep Cherokee-ból, még inkább a Grand Cherokee-ból is szép számú parádézott a lepukkant Moszkvicsok, Wartburgok és Škodák között, mutatva, hogy ki az úr a háznál. A napokban a Jeep brandet is birtokló Stellantis konszern a hivatalos oldalán megerősítette, hogy érkezik a teljesen megújult Cherokee, méghozzá a tervek szerint még az idei év vége előtt. Ennek apropóján erről a kocsiról osztunk meg néhány gondolatot az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Azt hinnénk, hogy az autók mérete a történelem során csak egy irányba változott, de ez egyáltalán nincs így, a kijelentés legfeljebb az utóbbi néhány évtizedre igaz; a ’80-as évek óta minden méretkategória legalább egyet lépett felfelé, a SUV építési mód elharapódzása pedig csak újabb, vertikális lökést adott a puffadásnak. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor átlagosan egyre kevesebben ülünk az egyre nagyobb autókban, hiszen az 1 háztartásra jutó kocsik száma nőtt ebben az időszakban, és számtalan háztartásban már nemcsak 1 autó van.

Erős vetélytársat kaptak az európai autómárkák elektromos városi kisautói, a napokban ugyanis elérhetővé vált Magyarországon a BYD Dolphin Surf nevű modell. A hazánkban is egyre látványosabban nyomuló kínai gyártó kompakt ferdehátúja elsősorban az árával igyekszik felhívni magára a figyelmet, ám az első reakciók alapján a technológiai paraméterei miatt sem kell szégyenkeznie. Az első igazi „villany-népautó” címre törő kocsit igyekszünk górcső alá venni az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében.

A lélegzetelállító sportkocsik világában egyáltalán nem ritka, hogy az első, látványos tervek közzététele után hosszú éveket kell várni, míg a fejlesztők előrukkolnak a sorozatgyártásra kész verzióval. Valami ilyesmi történt a kalandos múltú De Tomaso márkával is, amely a P72 nevet viselő kétajtós kupéjának 2019-es leleplezése után csak a napokban adott hírt a gyártás startjáról. A közzétett fotók alapján akár a különböző designdíjakra is esélyes kocsira vonatkozó tudnivalókat szedtük csokorba az Automeister szervizhálózat friss cikkében.

Sejthető volt, hogy a 2017 óta az utakon lévő Citroën C5 Aircross hamarosan generációváltáson esik át, ez a pillanat pedig most el is érkezett. A francia gyártó hivatalos közlése alapján a kompakt szabadidó-autó a jövőben már csak valamilyen mértékben elektromosított változatokban lesz elérhető, miközben egy konszernen belüli rekordot is a magáénak tudhat. A részleteket az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében igyekeztünk röviden összegyűjteni.