Már megint a Tesla a téma, úgy látszik, a nemzetközi mércével aprócska autógyártó vezetője nagyon jó abban, hogyan maradjon meg a közbeszédben akkor is, ha épp semmi újat nem tud felmutatni. Hogy máshogy? Ígéretekkel!

A Bentley idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját, a legendás brit márka vezetői pedig úgy döntöttek, hogy a jubileum alkalmából a szerelőgárda is megérdemel egy kis jutalomjátékot. Az egyik műhelyük dolgozói korhű alkatrészekből és szerszámokkal építhetik újra a cég egyik legendás autóját. Azért persze az se baj, ha közben keresnek is „egy kis” pénzt az izgalmas projekttel.

Kilenc év nagy idő, ezt aligha kell bárkinek bizonygatni. Nem kivétel ez alól az autóipar sem, ahol ennyi esztendő alatt földrengésszerű változások képesek végbemenni. Amikor 2010-ben a Nissan előrukkolt a Juke-kal, még szinte úttörőnek számított a szubkompakt crossoverek piacán. A most bejelentett második generáció pedig már egy olyan világba érkezik, ahol kis túlzással Dunát lehet rekeszteni a közvetlen riválisokkal.

Véget ért a 2019-es Év autója választás. A független szakértőkből, autós újságírókból álló, időszakonként frissülő zsűri – amelynek 2 magyar szakíró is tagja – több mint 30 éve választja meg több fordulóban az év autóját.

Megszokhattuk, hogy amikor egy autógyártó előáll egy vadonatúj kocsival, igyekeznek hangzatos mondatokkal felkelteni iránta az érdeklődést. És még ha az ilyen bemutatókon elhangzó beszédeket „el is kell osztani kettővel”, akkor is figyelemre méltó, hogy a Porschénél a márka csaknem 80 éves történelmének legfontosabb autójaként mutatták be a minap a Taycant.

„Köszi, nem kell benzin, áram se: az én autóm a Nappal csapatja.”

2050. A Volkswagen számításai szerint ekkorra tűnhetnek el az utakról a márka „hagyományos”, azaz benzin- vagy dízel meghajtású autói. A német gyártó gőzerővel az elektromobilitás felé fordul, a tervek szerint hamarosan már nem kevesebb, mint 20 féle villanyautó-modellt kínálnak majd vevőiknek. Szakértők persze figyelmeztetnek: korai még leírni a belsőégésű motorokat, és ezt alighanem a wolfsburgi főhadiszálláson is pontosan tudják.

Ha azt kérdeznénk, milyen típusú személyautóból fut a legtöbb a magyar utakon, a többség vélhetően kis gondolkodás után két tippre tudná szűkíteni a kört. Egy a napokban közzétett átfogó statisztikából pedig nemcsak az derül ki, hogy most akkor a Swift vagy az Astra a befutó, hanem többek közt az is, melyik az idehaza legelterjedtebb prémium modell, vagy épp, hogy mi a helyzet a feltörekvő márkákkal.