Meglehetősen impozáns tervvel álltak elő a minap Nagy-Britanniában. Az EU-ból távozó ország gyorsforgalmi útjai fölé felsővezeték-hálózatot építenének ki, hogy a nagy méretű, hibrid haszongépjárművek menet közben is „feltöltődhessenek.” A környezetvédelmi célokat szolgáló kezdeményezés nem példa nélküli a világban, ezzel együtt még sok a megválaszolásra váró kérdés a projekt kapcsán.

Már megint a Tesla a téma, úgy látszik, a nemzetközi mércével aprócska autógyártó vezetője nagyon jó abban, hogyan maradjon meg a közbeszédben akkor is, ha épp semmi újat nem tud felmutatni. Hogy máshogy? Ígéretekkel!

A 2020-as esztendő szomorú hozománya, hogy egyre több területen kellett megtanulnunk a „koronavírus-kompatibilis” kifejezést. Ez alól természetesen az autóipar sem lehet kivétel, így a gyártóknak is folyamatosan keresniük kell azokat a megoldásokat, amelyekkel a megváltozott körülmények közepette is sikeresek tudnak lenni üzletileg. A Lamborghini például a minap ennek jegyében egészen új szintre emelte az internetes „ügyfélkiszolgálást”.

Véget ért a 2019-es Év autója választás. A független szakértőkből, autós újságírókból álló, időszakonként frissülő zsűri – amelynek 2 magyar szakíró is tagja – több mint 30 éve választja meg több fordulóban az év autóját.

Talán nincs a világon ismertebb – és szimpatikusabb – autógyűjtő, mint Jay Leno (James Douglas Muir Leno) aki nemrég töltötte be 70. életévét. A farmeringes egykori komikus ma már elsősorban autóiról ismert, tévéműsora sem stand up comedy vagy talk show többé, jó ideje a képernyőn is csak „Big Dog” nevű garázsának él, ha lehet így nevezni egy 181 autóból és 160 motorból álló, múzeumokat megszégyenítő autótörténeti katedrálist. A legszebb az egészben, hogy elsősorban nem valamiféle összehordott, „ki, ha én nem” gyűjteményről van szó, ahogy azt manapság olajsejkektől vagy focistáktól megszokta az ember.

„Köszi, nem kell benzin, áram se: az én autóm a Nappal csapatja.”

Vannak autómárkák, amelyek hosszú ideje „ellenállnak” az iparág egyik legerősebb trendjének, ám úgy fest, előbb-utóbb mindenki beadja a derekát. Természetesen az elektromobilizációról van szó, amelynek immár a Maserati is teret enged. A napokban a népszerű Ghibli modelljük lágy hibrid változatát leplezték le, de a hírek szerint rövidesen már kizárólag villanyhajtású járművek is kigördülnek a modenai cég üzeméből.

Vannak evidenciák: A világ trendje évek óta a terepjáró fazon, terepképességgel vagy anélkül. A BMW drága autó. Magyarországon a megítélése legalábbis vegyes.

 

És akkor jöjjön az autó, ami mindhárom fenti kijelentést a lehető legjobban alátámasztja, az X7 M50d.