A rali kifejezést hallva alighanem sokaknak bevillan, amint egy autó hatalmas robajjal, jókora porfelhőt és benzinszagot hagyva maga után elhúz a nézők előtt. A porfelhőt kivéve mindez hamarosan a múlté lehet, ugyanis a napokban bejelentették: indul az Extreme E, azaz az elektromos autóknak kiírt tereprali-világbajnokság.

Véget ért a 2019-es Év autója választás. A független szakértőkből, autós újságírókból álló, időszakonként frissülő zsűri – amelynek 2 magyar szakíró is tagja – több mint 30 éve választja meg több fordulóban az év autóját.

Világszerte több millió autós rajongó szíve szorulhatott össze nemrégiben, amikor a Volkswagen futószalagjáról legördült az utolsó Bogár. Sokan persze már 2003-ban eltemették az ikonikus típust, amikor – 65 év után – befejeződött az első széria gyártása. Az azóta piacra dobott New Beetle, majd Beetle A5 modellek viszont neveik mellett formavilágukkal is megidézték a nagy elődöt, így minden okunk megvan rá, hogy a mostani dátumot tekintsük az igazi végnek.

„Soha ne mondd, hogy soha” – tartja a mondás, amelyet most valószínűleg jól az emlékezetükbe vésnek a Mitsubishi háza táján is. A japán gyártó ugyanis 2015-ben „Final Edition”, azaz „Végső Verzió” néven dobta piacra a legendás Lancer Evolution új generációját, amelyet akkor az utolsónak szántak. Most viszont a hírek szerint napirenden van az „Evo” feltámasztása. A névadás azért okozhat majd némi fejtörést a cégnek…

„Köszi, nem kell benzin, áram se: az én autóm a Nappal csapatja.”

Bár manapság a környezettudatosság egyre nagyobb hangsúlyt kap, azért amikor a nagy nyári melegben elhalad mellettünk egy jégkrémes kocsi, az első gondolatunk biztosan nem az, hogy: „atyavilág, micsoda energiapazarlás!” Pedig jobban belegondolva ezek aztán igazi üzemanyagfalók! Lassan döcögnek, meg-megállnak, újra elindulnak, ráadásul az emiatt amúgy is az egekbe szökő fogyasztást tovább növeli, hogy közben az árut is folyamatosan hűteniük kell. Nem véletlen, hogy már ennek is van elektromos alternatívája.

Egyenlítői-Guineáról egy átlagos európai lakos nem rendelkezik túl sok információval. A térképen azért viszonylag jól el tudjuk helyezni gondolatban, bár lássuk be, ebben sokat segít az ország neve is. Hogy most mégis eljutott hozzánk az afrikai országgal kapcsolatos egyik hír, az egy dühítően induló, de végül pozitív kicsengésű történetnek köszönhető – amelynek „természetesen” az autókhoz van köze.

Mindenki a Golf utódját látja benne, meg is kapja a maga sportváltozatát.