Vitán felül áll, hogy a Forma–1 a világ egyik legdrágább sportja, de pontosan tudjuk, hogy még ebben az elit körben is vannak a gazdagnál is gazdagabb istállók. A száguldó cirkusz tulajdonosa, a Liberty Media 2021-től plafont vezet be a költekezéseknél, és szigorúan ellenőrizné is annak betartását. Egyes vélemények szerint azonban ez – rövidtávon legalább is – éppen, hogy csak felnagyítja a már így is hatalmas különbségeket.

Már megint a Tesla a téma, úgy látszik, a nemzetközi mércével aprócska autógyártó vezetője nagyon jó abban, hogyan maradjon meg a közbeszédben akkor is, ha épp semmi újat nem tud felmutatni. Hogy máshogy? Ígéretekkel!

Megszokhattuk már, hogy a világ különböző árverésein furcsábbnál furcsább tételek cserélnek gazdát irgalmatlanul magas összegekért. Első hallásra ebbe a sorba készül beállni egy közelgő autós aukció is, amelyen egy olyan Jaguar kerül kalapács alá, amely „sosem létezett”. Ez persze csak a hivatalos kereskedelmi forgalmat jelenti, ugyanis a szélvészgyors kocsiból mégiscsak legyártottak néhány példányt egy különleges célra – ezek egyike köthet ki most egy szerencsés dollármilliomosnál.

Véget ért a 2019-es Év autója választás. A független szakértőkből, autós újságírókból álló, időszakonként frissülő zsűri – amelynek 2 magyar szakíró is tagja – több mint 30 éve választja meg több fordulóban az év autóját.

Aki néhány hónap múlva vásárol új autót, vagy állít forgalomba külföldről behozott járművet, könnyen lehet, hogy már S betűvel kezdődő rendszámot kap majd. Úgy fest, a jelenleg használt R betű rekordgyorsasággal fut ki, hiszen Magyarországon egyelőre a globális trendekkel szemben nem fordultak negatívba az eladási adatok. És már vészesen közeledünk az ábécé végéhez…

„Köszi, nem kell benzin, áram se: az én autóm a Nappal csapatja.”

„Nem újratervezett – újratölthető.” Így fordítható magyarra az a szlogen, amellyel a Volvo a napokban elkezdte hirdetni a tavaly piacra dobott XC40-es modelljének villanyváltozatát. Való igaz, a svéd cég első tisztán elektromos autója külsőleg szinte semmiben sem különbözik az elődjeitől – ha nem „falazták” volna be a hűtőrács helyét, talán senki nem mondaná meg, hogy nem benzin- vagy dízelmotor dobog benne.

Egy óriási dugóban rostokolva talán már sokaknak eszébe jutott, bárcsak valahogy el lehetne tűntetni a többi autóst, vagy „egyszerűen” csak felröpülni, és elsuhanni mások felett egészen az úticélig. Nos, előbbire a tudomány és a technika jelenlegi állása szerint nincs mód (szerencsére), utóbbin viszont egy ideje már dolgoznak neves járműgyártó cégek is.