4,362 méter, tengelytávja 2,649 méter, a magassága 1,471 méter – mi az?

Harmadik alkalommal nyerte meg a világ leghíresebb tereprali viadalát, vagyis a Dakart a spanyol Carlos Sainz. Az újabb győzelmet egy Mini Buggy volánja mögött aratta, amely a korábbi hagyományokkal szakítva hátsókerék-meghajtással futott. Az idei verseny szokatlanul szoros csatát hozott, és minden szempontból a sokoldalú pilótákról szólt.

Bár néhány hete már 2020-at írunk, megszokhattuk, hogy számos, az előző évre vonatkozó összesítés csak ilyentájt, azaz az új év első hónapjában lát napvilágot. A közismert törésteszteket végző Euro NCAP szervezet is csak a minap tette közzé, vizsgálatai szerint melyek voltak a legbiztonságosabb autók a tavalyi esztendőben. Az abszolút győztest látva pedig idehaza is van ok a büszkeségre!

Abban semmi újdonság nincs, hogy a környezetvédelem fokozatosan egyre nagyobb szerephez jut napjainkban, ami alól természetesen az autós világ sem lehet kivétel. Ennek megfelelően a 2020-as esztendő legelején rögtön jókora ízelítőt kaphattunk abból, hogy az előttünk álló év (vagy inkább korszak) a túlságosan környezetszennyező járműveknek való hadüzenetről szól majd – legalább is több a napokban közzétett hír is erre utal.

5 éve kezdődtek a fejlesztések, és hamarosan véget is érnek. Elvileg, talán, ha minden jól megy…

A 2019-es esztendőben jó pár jelentős esemény történt az autós világban, ám az, hogy ezek közül melyek lesznek azok, amelyek hosszabb távon is nagy hatást gyakorolnak erre a területre, csak jó pár év múlva tudjuk majd eldönteni. Az egyik legjobb eséllyel kétségkívül a Volkswagen által bejelentett „elektromos offenzíva” indul, amely a cég reményei szerint jócskán javítja pozíciójukat az átalakuló ágazatban. Egy friss interjú szerint a VW-nek ezzel kapcsolatban egészen merész tervei is vannak.

Ha feltennénk a kérdést, hogy melyik az utolsó ország, amelyikkel kapcsolatban azt feltételeznénk, hogy elektromos autók gyártásába kezd, akkor Oroszország alighanem a leggyakoribb válaszok között lenne – legalább is azok közül az államok közül biztosan, ahol van számottevő járműipar. Úgy fest, a „Nagy Medve” most mégis belép erre a piacra is, bemutatták ugyanis a Zetta City Module 1-et, amely többek közt alacsony árával tűnne ki az egyre sűrűbbé váló mezőnyből.

Rosszul becsülték meg az elektromos autóik hatótávját, lehet kezdeni lefelé kerekíteni.