„Már megint egy kínai autómárka, ami bekebelezné az európai piacot” – mondhatnák első blikkre azok, akik olvasták a Leapmotor nevű vállalat közelmúltban napvilágot látott exportterveit. Ebben az esetben azonban kicsit másról van szó, a hangcsoui székhelyű márka mögött ugyanis nem egy állami tulajdonú cég, hanem egy startup áll, amely összefogott a Stellantis konszernnel, hogy így lépjen ki az autóipar globális színpadára. A gyártó a napokban két, egyaránt teljesen elektromos, de meglehetősen különböző kategóriájú típus érkezését jelentette be – amelyeket az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében igyekszünk röviden bemutatni.

Aki szereti a kocsikat és szeret, pláne kicsit tud is vezetni, nem nagyon mondana nemet, ha felajánlanának neki egy Ford Mustangot, akár csak kipróbálásra. Mert vannak erősebb autók, többhengeres autók (nem sok), elegánsabbak, ritkábbak, gyorsabbak, drágábbak (sok) stb. De a Mustang olyan állócsillag az amerikai, sőt a világ autógyártásának egyre sötétedő egén, amelyre jóformán nem lehet nem vágyni. A legszebb egyébként az, hogy a legtöbb új autót vásárló személy azon az áron gond nélkül választhatna egy használt Mustangot is, 450-670 közötti lóerővel, V8-as motorral. Jó, a nagyon erős változatok, pl. a Shelby 500 már ennek többszörösébe kerülnek, de az új autók 10 millió forint körüli áráért igen szép és megkímélt, 5.0 V8-akat kínálnak, 450 Le körül, van is belföldi választék. A jó kérdés az, miért nem vesznek mégis azok, akik tehetik? Ezen merengünk el egy kicsit az Automeister szervizhálózat aktuális írásában.

Szinte napra pontosan egy éve lengette be a Ford, hogy Európa jelenlegi legnépszerűbb pick-upja, a Ranger palettája rövidesen plug-in hibrid variánssal bővül. A jelek szerint a konnektoros változat érkezése most már tényleg a küszöbön áll, a most zajló hannoveri IAA Transportation eseményen ugyanis a vállalat hivatalosan is lerántotta a leplet a járműről, ezzel együtt pedig helyre tette a médiában jó ideje keringő pletykákat a kocsi műszaki részleteit illetően. Többek közt ezeket vesszük sorra az Automeister szervihálózat aktuális bejegyzésében.

A hidrogén-üzemanyagcellás technológia helyzete jó példa arra, hogy az autóiparban sem mindig igazolódnak be a szakértői jóslatok. Húsz, tíz, de akár még öt évvel ezelőtt is sokan biztosra vették, hogy az egyébként az elektromos „rokonaikhoz” képest is több egyedi előnnyel rendelkező kocsik mostanra jelentős szeletet hasítanak majd ki a piacból – az áttörés azonban egyelőre várat magára. Egyes vállalatok azonban még nem írták le a lokálisan zéróemissziós megoldást, köztük a Stellantis konszern, amely elsősorban a haszongépjárművek területén szánna egyre nagyobb szerepet a hidrogénhajtásnak. Ennek legújabb bizonyítéka a nemrég beígért Opel Movano Hydrogen, amelyről az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében ejtünk néhány szót.

Bár a divat, a korszellem vagy hívjuk bárminek, lassan 20 éve elsöpörte az egyterűek királyságát, a vásárlóerő és ezzel együtt a kínálat mégis mintha fokozatosan visszatalálna a kategóriához. Erről a talán csak látszólag kikopóban lévő szegmensről szól az Automeister szervizhálózat aktuális írása.

Az ember azt hinné, hogy ha egy gyártó előrukkol egy több mint 1900 lóerős hiperautóval, akkor azzal legalább egy kis ideig megelégszik, és a „teljesítményhajszolás” helyett más irányban keresi a fejlődés útját. A horvát Rimac vállalatnál azonban nem így gondolkodtak, a nagyjából két éve bemutatott Nevera nevű modelljüknek ugyanis most itt egy még erősebb változata, a Nevera R! A négy villanymotor által hajtott, kétajtós kupé elődjénél is szédületesebb számokat produkál – többek közt ezekre térünk ki az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

Nem kapkodták el az európai országok a 2024-es esztendő első felére vonatkozó gépkocsieladási statisztikáik összesítését, de a napokban azért megérkeztek az adatok. Ezek alapján a kontinens legtöbb példányban eladott új járműve idén január és június közt a Dacia Sandero (képünkön) volt. Nyugodtan mondhatjuk, a román hátterű márka városi kisautóját nem mi magyarok repítettük az első helyre, nálunk ugyanis a top50-ben sem találkozunk a nevével. A frissen közölt számokkal kapcsolatos további érdekességekből szemezgetünk az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében.

Sokak rémálma, amikor nyáron be kell szállni a hosszú órák óta a tűző napon parkoló autóba, a fullasztó érzésen pedig a különböző légkondicionáló berendezések bekapcsolása is csak némi „késéssel” enyhít. Ezek után nem csoda, hogy az autógyártók is igyekeznek megoldást találni a járművek belső tereinek hűvösebben tartására. Az egyik friss innováció ilyen téren a Nissané, amely a napokban jelentette be, hogy a Radi-Cool nevű vállalattal karöltve kifejlesztett egy festéket, amely a tesztek alapján jelentős mértékben csökkenti az azzal bevont kocsik hőmérsékletét. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében az idővel akár a szériamodellek „bevonataként” is megjelenő újdonságról ejtünk néhány szót.

Vannak a bal sarokban a veteránosok, akik szerint a legjobb, legszerethetőbb autókat mindig 30-50 éve gyártották. Amikor bejött az önindító, akkor ők valószínűleg a kurblit sírták vissza, az elektronika korában a háztáji szerelhetőséget, a szervók érkezésekor a „gépszerű, direkt érzést”. Nekik minden új autó „műanyag”, élettelen, „szintetikus”. A jobb sarokban azok, akik, ha csak tehetik, mindig a legújabb kocsikkal járnak, vagy ha ezt nem tehetik, minden autót „leöregeznek”, ami 5 évnél idősebb. Az autós társadalom minden tagja e két kategória között áll vélekedés szempontjából. A közös bennük, hogy döntéseiket elsősorban érzelmi alapon hozzák meg, hasonlóan a márkahívőkhöz és más hitéleti ügyekhez. Az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében elgondolkodunk, rajta, mi ebben az igazság.