A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap hivatalosan bejelentette, amit sokan már eddig is készpénznek tekintettek: rövidesen a rali-világbajnokság (WRC) autói is hibrid hajtásra váltanak. A folyamat két lépcsőben megy majd végbe: 2022-től egységes erőforrásokat kapnak a csapatok, majd 2025-től elindulhat a szabad fejlesztői verseny. Mindez a motorok puszta lecserélésén túl is jelentős változásokat hozhat a világ egyik legnépszerűbb sportágába.

Hosszú utat kell még megtenni addig, amíg a világ útjai önvezető autókkal lesznek tele. Ahogy mondani szokták azonban, a leghosszabb út is kis lépésekből áll össze, márpedig most sor került ilyen téren egy nem is annyira apró lépésre. A Volvo sofőr nélküli nyerges vontatója, a Vera ugyanis a napokban megkapta első „igazi” fuvarfeladatát, amelyet az első beszámolók alapján sikerrel abszolvált is. Az eredményt azért érdemes a helyén kezelni: holnaptól még egyetlen kamionosnak sem kell új állás után néznie.

Hála istennek. Az Audi TT 2,0 literes turbómotoros dolgait inkább követte kisebb sokk a rajongók körében, mint komolyabb taps.

Hol vannak már azok az idők, amikor a sokak szemében lenézett, de talán még többek által rajongásig szeretett Lada volt Magyarország – meglehetősen szűk – autóspiacának egyik vezető márkája. A jövőre 50 éves gyártó a közelmúltban öt évre ki is vonult hazánkból, de pár éve visszatért, most pedig egészen friss hírek érkeztek róla. Még az egyik legendás modelljük is nem várt „ráncfelvarráson” mehet át.

Azt nem tudjuk, időutazni lehet-e vele, de a teret tuti meghajlítja a Hennessey Venom F5-je.

Amikor a Magyar Rendőrség néhány éve felállította az úgynevezett VÉDA-rendszert, még arról szóltak a hírek, hogy a kamerahálózat képei alapján egyebek mellett a lejárt műszaki, az indokolatlan sávhasználat, a mobiltelefonozás vagy akár a biztonsági öv be nem kapcsolása miatt is kiszabhatóak lesznek büntetések. A gyakorlatban aztán – eddig – csak a gyorshajtókra csaptak le ilyen úton. Ennek azonban most úgy fest, vége.

Az autógyártás történetének bő 130 éve alatt rengeteg szokatlan alapanyagot felhasználtak már a járművek elkészítéséhez. A műbőr „bevonatú” Velorexeket talán keveseknek kell bemutatni, de egyes gyártók kísérleteztek akrilból és üvegszálból, valamint kerámiából készült karosszériákkal is – mondanunk se kell, kevés sikerrel. Pedig még ezek is egész racionális ötleteknek tűnnek ahhoz képest, amihez most nyúlt egy amerikai startup cég: íme, a csirketollból készült lakókocsi!