A Fordnál is terjed a „hibrid-láz”

A Fordnál is terjed a „hibrid-láz”

Még egy év se telt el azóta, hogy a Ford bejelentette, a Kuga modelljeik motorkínálata hibrid hajtással bővül, de úgy fest, a lépés bejöhetett, hiszen egy friss hír szerint az alternatív technológiát máris bevetik újabb típusoknál. A választás a Galaxy-ra és az S-Max-ra esett, ami sokakat meglepett, hiszen a legtöbb gyártó mostanság egyre kisebb szerepet szán az ezekhez hasonló, nagyobb méretű egyterűeknek, a Ford azonban a mostani befektetéssel jelezte, még jó ideig a palettáján akarja tartani őket.

A cég közlése szerint a spanyolországi üzemükben mintegy 42 millió eurós, azaz átszámítva több mint 13 milliárd forintnyi fejlesztést hajtanak végre a szén-dioxid-kibocsátási mutatók csökkentésének érdekében. A beruházás magában foglal két új gyártósor felállítását is, ahol a lítiumionos akkumulátorok összeszerelését végzik majd, nemcsak a Kuga, hanem, mint kiderült, immár a Galaxy és az S-Max új, hibrid változataihoz is.

A Galaxy-kat a Ford 1995, az S-Maxokat pedig 2006 óta gyártja, előbbi jelenleg a harmadik, míg utóbbi a második generációjánál tart. A két típust az S-Max premierje óta párhuzamosan fejlesztik, így nem meglepő, hogy most is egyszerre kapják meg a hibrid hajtást. Az eddigi motorkínálat (1.5 és 2.0 literes benzines, illetve 2.0 literes dízeles) tehát a Kugából már ismerős 2.5 literes, négyhengeres, Atkinson ciklus szerint üzemelő benzines és egy villanymotor kombinációjával bővül.

A fejlesztők 200 lóerős és 210 Nm csúcsnyomatékú hajtást ígérnek az új hibrideknél, amelyek az első hírek szerint képesek lesznek tisztán elektromos üzemmódban is haladni – bár ennek részleteivel a Fordnál még adósak. A cégnél most úgy számolnak, hogy az S-Max Hybrid és a Galaxy Hybrid modellek 2021 elején kerülnek a kereskedésekbe, addig még van idejük a tesztelésre és az adatok finomhangolására.

Azt azonban már most igyekeztek leszögezni, hogy új technológia ide vagy oda, a szóban forgó kocsik semmit sem vesztenek majd abból a vonzerőből, ami miatt sok vásárló kedveli őket. Az akkumulátor elhelyezésénél figyelembe veszik ugyanis, hogy a raktér mérete se csökkenjen, és az utasok komfortja se sérüljön. Hiszen egy igazi MPV-nek (multi-purpose vehicle, azaz „többcélú jármű”), amelyet magyarul többnyire egyterűnek neveznek, a legfőbb ismérve mégiscsak a tágas tér.

Az eladási trendekre pillantva viszont azt látjuk, ez a kategória manapság kevésbé kelendő. Úgy fest, a Fordnál most mégis úgy látják, van még fantázia benne, és megéri a hibrid hajtás bevetésével – és az ezzel járó jókora ráfordítással – „átvezetni” a 2020-as évekbe.