A K4 lesz a Kia következő európai sikermodellje?

Egy ideje tudvalevő, hogy a Kiánál lezárul egy nagy fejezet: a dél-koreai vállalat nagyjából 2 évtizeddel ezelőtti európai áttörésének legfőbb letéteményese, az egyébként a magyar Kovács Miklós designer által tervezett Ceed karrierje véget ér. A népszerű típus utódja kimondva-kimondatlanul a négyajtós szedán és ötajtós ferdehátú változatban érkező, tavaly bemutatott K4 lesz, amelyről nemrég a papírformának megfelelően be is jelentették, hogy Európában is megindul a forgalmazása. A napokban aztán nyilvánosságra kerültek az első itteni árak is, ami alapján a szinte biztosra vehető hazai piaci bevezetéssel kapcsolatban is levonható már néhány következtetés. A típussal kapcsolatos tudnivalók rövid ismertetése mellett ez is szóba kerül majd az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében.

Ahhoz képest, hogy a Ceed gyártásának leállítása mögött (melyre idén nyáron került sor a cég szlovákiai üzemében) sokan a villanyautók előtérbe kerülését sejtették, a méreteit tekintve a közkedvelt családi autó által hagyott űrt betölteni hivatott K4 „nem ugrik fejest” az elektromobilizációba. A kocsi különböző változataiba ugyanis a Hyundai által fejlesztett 1.0, 1.6, illetve 2.0 literes Smartstream benzinmotorok kerülnek, amelyek legfeljebb mild hibrid technológiával egészülnek ki.

Ezek közül a közelmúltbeli hírek alapján az európai palettán az 1.0 literes, 3 hengeres, 115 lóerős erőforrás, illetve az 1.6 literes, 4 hengeres motor lesz elérhető – utóbbi 150 és 180 lóerős verzióban is rendelhető. Az alapmodell lassan kuriózumszámba menő módon még készül hatsebességes, kézi váltóval is, ám a lágy hibrid variánsban már ennél is 7 fokozatú automata váltót találunk. Fentebb utaltunk arra, hogy a K4 óvatosan halad a villanyosítással, amit megerősít, hogy a gyártó (egyelőre) nem helyezte kilátásba plug-in hibrid modell fejlesztését – ugyanakkor 2026-ban egy full hibrid K4-es azért várhatóan bekerül a kínálatba.

A Kia utóbbi években leleplezett járműiről már ismerős „Opposite United”, azaz „Az Ellentétek Egysége” formavilágot követő kocsi az aktuális Hyundai Konához és a Kia Niróhoz, valamint a Hyundai Elantrához hasonlóan a dél-koreai konszern K3 nevű platformjára épül. A K4-es 4,43 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,42 méter magas, tömege pedig a mai mezőnyben már inkább könnyűnek mondható, kb. 1,4 tonnás. Mivel a leendő vásárlók körében a családok is megtalálhatók, nem mellékes adat a csomagtér mérete sem, ami a szedán esetén alaphelyzetben 413, a ferdehátúnál pedig 629 liter.

Ahogy a bevezetőben is említettük, a minap fény derült az első európai árakra: médiaértesülések szerint a Kia K4 belépőmodellje az Egyesült Királyságban 26 ezer fontért, azaz forintban kifejezve kb. 11,6 millió forintért lesz megvehető. Ez alapján egyértelmű, hogy a vállalat igyekszik az újdonságot a legfőbb riválisoknál vonzóbb összegért kínálni – összehasonlításképpen, a jelenlegi Volkswagen Golf alapmodellje pl. ennél kb. 10%-kal többe kerül. Ha a Kia hazánkban is hasonló taktikát követ, akkor a kézi váltós verzióért várhatóan nagyjából 9 millió forintot kell majd fizetni, ami egyébként nem különbözik nagyban a kifutó Ceedek árától.