„Mellesleg hibrid” a legújabb álom-Merci

„Mellesleg hibrid” a legújabb álom-Merci

Képzeljük el, hogy beparkolunk otthonunk elé az újonnan vett 600 lóerős, csaknem 300 km/h-s száguldásra képes, kéttonnás, kétszámjegyű fogyasztást produkáló SUV-nkkal, majd a döbbenten figyelő szomszédok megnyugtatására közöljük: ne aggódjanak, hisz egy környezetkímélő, hibrid modellt vásároltunk. Kissé cinikus, nemde? Lehet, ám ettől még a Mercedes újdonsága sokaknál ott lesz az álomautók listáján!

A Mercedes-Benz luxus szabadidő-autóit felvonultató GLE-osztály (korábbi nevén: M-osztály) negyedik generációja tavaly mutatkozott be, soraiban többek közt a kupé változattal. A kimondva-kimondatlanul a BMW X6 riválisának szánt autó motorkínálatában kezdetben két 2.9 literes dízel erőforrás szerepelt, 272, illetve 330 lóerős teljesítménnyel, és 230, valamint 240 km/h-s végsebességgel.

Már ezek sem nevezhetők éppen gyengének, a napokban azonban kiderült, a cég „csúcsrajáratásért” felelős divíziója, az AMG elkészíti a GLE Coupé még sportosabb verzióját – méghozzá rögvest két kivitelben. Mindkettőbe 4.0 literes, duplaturbós, nyolchengeres motor kerül, amelyet egy 48 voltos lágy hibrid rendszer egészít ki – ugyebár utóbbi miatt kerülhet oda az „EQ Boost” jelző a kocsi adatlapjára, és emiatt titulálható némiképp vitatható módon környezetbarátnak.

Mert hát kissé mélyebbre ásva azért világossá válik, hogy sokkal inkább egy üzemanyagfalóval van dolgunk. A gyártó vegyes ciklusra 11,5 liter/100 km-rel számol, ami eleve nem kevés, ráadásul a tapasztalatok szerint élesben ezek az adatok nem ritkán feljebb is kúsznak. A magas fogyasztáson persze nem csodálkozik senki, aki vet egy pillantása a teljesítménnyel kapcsolatos, lenyűgöző számokra!

Az 571 lóerős, 850 Nm nyomatékkal rendelkező alapváltozattal (GLE 63) a 0-100 km/h-ig tartó sprint 4 másodpercbe telik, a csúcstempó pedig 250 környékén van. Érkezik azonban a GLE 63 S verzió is, amelynek teljesítménye 612 lóerőre, végsebessége pedig 280 km/h-ra nő. Mindehhet egyébként az említett 48 voltos erőforrás 21 lóerővel és 250 Nm-rel járul hozzá.

A 22 colos kerekekkel, adaptív sportfelfüggesztéssel, valamint három lépcsőben kapcsolható menetstabilizátorral ellátott járműnek a hírek szerint többek közt „homokfutó” üzemmódja is lesz, ahogy az egy jó terepjáróhoz illik. A 9 fokozatú automata váltóval kínált kocsi áráról egyelőre nem láttak napvilágot pontos részletek. A kevésbé sportos elődjét forintra átszámolva 23-24 millióért dobták piacra, így vélhetően ennél is lényegesebben többet kell majd leszurkolnia érte annak, aki meg akarja szerezni. És bár fentebb utaltunk némi ellentmondásra is vele kapcsolatban, a vonzó tulajdonságait figyelembe véve garantált, hogy nem kevesen lesznek, akik tényleg meg akarják majd szerezni.