Döbbenetes gyorsulási adattal támad az új Chevrolet Corvette

Az, hogy egy közúton is használható autó álló helyzetből kevesebb mint 2 másodperc alatt elérje a 100 km/h-s tempót, eddig többnyire a 100%-ig villanyos hiperkocsik kiváltságának számított. A most bemutatott, vadonatúj Chevrolet Corvette azonban a tesztek alapján úgy is képes erre, hogy a rendszer lelkét egy vérbeli amerikai V8-as benzinmotor adja. Az Automeister szervizhálózat friss írásában az eredetileg Zora néven futó, de végül ZR1X-ként debütált járműről osztunk meg néhány tudnivalót.

A Corvette ZR1X tehát a korábbi ZR1 verzióból már ismerős, 5.5 literes, ikerturbós LT7 V8-as erőforrás köré épül, ami önmagában 1064 lóerőt és 1123 Nm nyomatékot tud – ez már eleve több mint figyelemre méltó, de az igazi „trükk” csak most jön! Az első tengelyen egy az E-Ray variánsnál is használt, de továbbfejlesztett, 186 lóerős villanymotor dolgozik, amely 197 Nm-rel segíti a gyorsulást, a rendszerteljesítmény pedig így 1268 lóerőre ugrik.

Ennek a „hibrid összkerékhajtásnak” köszönhetően a ZR1X-nek a gyártó ígéretei szerint 2 másodpercre sincs szüksége ahhoz, hogy 0-ról 60 mérföld/órára gyorsuljon (ez ugyan „csak” kb. 96 km/h-nak felel meg, de előlegezzük meg neki, hogy azt a maradék 4 km/h-t is letudja a bűvös határidőn belül). Ami talán ennél is szédületesebb, hogy a negyedmérföldes (kb 400 méteres) sprint mindössze 9 másodpercet vesz igénybe, és ezalatt a kétajtós szupersportkocsi eléri a 240 km/h-s tempót is.

Az alapváltozat (már ha egy ilyen autó esetén egyáltalán használhatjuk az „alap” szót) utcára optimalizált, Michelin Pilot Sport 4S gumikkal és adaptív lengéscsillapítókkal, míg a ZTK Performance csomag merevebb rugókat, Michelin Cup 2R abroncsokat és fejlettebb aerodinamikai elemeket kínál. A belső térben három kijelző uralja a műszerfalat, a gombrengeteg helyett letisztultabb, digitális kezelőfelület várja a sofőrt. Az új PTM Pro rendszer eközben lehetővé teszi a vezetőnek, hogy a stabilitásszabályzót és a kipörgésgátlót teljesen kikapcsolja, miközben a fontosabb elektronikus segédek – mint a regeneratív fékezés és nyomatékvektorálás – aktívak maradnak.

A hibrid ZR1X a valaha volt legerősebb modell a típus több mint 70 éves történetében – de könnyen lehet, hogy nem sokáig lesz rekorder házon belül. A Chevrolet anyavállalata, a General Motors vezetői ugyanis korábban már utaltak rá, hogy összhangban a trendekkel hamarosan a legendás Corvette-ből is elkészülhet a tisztán elektromos változat, ahol a lóerőknek alighanem csak a fantázia szabhat határt. Addig mindenesetre az új ZR1X van a csúcson, amelyet a GM Kentucky-ban található üzemében gyártanak majd, és a tervek szerint már jövőre az utakra kerülhet, az előzetes becslések alapján nagyjából 250 ezer dolláros, azaz forintban kifejezve mintegy 88 milliós áron.