Nem akármilyen projektbe fogott a Hyundai: a dél-koreai gyártó a minap bejelentette, hogy az eredeti tervező bevonásával elkészíti azt a Pony Coupe koncepcióautót, amely csaknem fél évszázaddal ezelőtt szerepet játszott a márka sikereinek megalapozásában. A kocsi annak idején sosem került tömeggyártásba, de híressé vált designjából az évek során számos jármű merített ihletet (egyes Hyundai-modellek mellett a világ talán leghíresebb filmes autója is), így nem csoda, hogy a cég most tisztelegni akar előtte.
1974-ben az akkor még szárnyait bontogató Hyundai az olasz Giorgetto Giugiarót kérte fel, hogy álmodja meg első sorozatgyártású autója formatervét. A pályája elején járó designer 5 különböző vázlattal is előrukkolt, amelyek közül a Pony Coupe óriási sikert aratott az azévi Torino Motor Show vendégeinek körében.
A vállalat nem sokkal később állítólag közel is járt ahhoz, hogy piacra dobja ezt a kocsit, amely iránt Észak-Amerikából és Európából is élénken érdeklődtek, de az akkori gazdasági válság miatt ezt túl merész húzásnak érezték. Helyette a Pony egy sokkal visszafogottabb külsővel debütált 1975-ben, és vált a Hyundai első önálló, tömegmodelljévé – nem mellesleg első exportcikkévé, amelyet Dél-Amerikától Afrikán át Európáig forgalmaztak.
Mindez azonban nem jelentette azt, hogy a Pony Coupe örökre feledésbe merült. A vonalvezetése fontos inspirációként szolgált például a DeLorean DMC 12-nek, amelyet a Vissza a jövőbe filmek tettek legendássá. Ezenkívül a Hyundai házon belül is többször megidézte a koncepció „szellemét”, legutóbb pl. a 2021-es IONIQ 5 vagy épp az idén bemutatott N Vision 74 tanulmányautó egy-egy megoldása révén.
A Hyundai elmondása szerint egyébként annak idején a Pony végső változata is igyekezett átmenteni ezt-azt Giugiaro ötleteiből, még úgy is, hogy egy extravagáns kupé helyett egy a kor elvárásainak megfelelően festő szedánról volt szó. A Mitsubishi-motorokkal felszerelt kocsit egészen 1990-ig gyártottak (többek közt pick-up verzióban is), szakértők szerint pedig egyértelműen ez volt az a típus, amely elindította a Hyundait (és vele a dél-koreai autóipart) a világhírnév és a magas példányszámok útján.
A Pony sikere ellenére a céget a jelek szerint nem hagyta nyugodni, hogy végül sosem valósították meg a „Coupe-álmot”. Nemrég ugyanis felvették a kapcsolatot a ma már 84 esztendős Giorgetto Giugiaróval – aki a fiával, Fabrizióval közösen az általuk alapított GFG Style irodánál dolgozik –, hogy vegyen részt az 1974-es koncepcióautó újraépítésében. A hírek szerint a végeredményt már jövő tavasszal a nyilvánosság elé tárják majd, és ki tudja, ha ismét jó lesz a fogadtatás, az 50. évforduló táján akár ténylegesen is életre kelhet a Pony Coupé.