Idén mutatta be a Bentley története legerősebb autóját, a Mulliner Batur névre keresztelt kétajtós GT-kupét, melynek első példánya a minap feltűnt az utakon, hogy a fejlesztők elvégezhessék rajta az utolsó simításokat a 2023 közepére ütemezett kiszállítások előtt. Az igencsak limitált darabszámú, méregdrága kocsit még a patinás brit gyártó jól ismert W12-es motorjával szerelték fel, de stílusjegyei már az ennél a márkánál is közelgő elektromos korszakot vetíti előre.
Az újdonságnak a hírek szerint a következő időszakban nagyjából 10 ezer kilométert kell megtennie Európa útjain, mely során a mérnökök főként a vezethetőséggel, az aerodinamikával, a stabilitással és az időjárási viszontagságoknak való ellenállással kapcsolatban gyűjtenek adatokat. Ez az alaposság pedig nem is véletlen, hiszen a Mulliner Batur sikere az alacsony példányszáma (18 db) ellenére is rendkívül fontos a Bentley számára.
Sokatmondó ugyanis, hogy a kupét az az Andreas Mindt tervezte, aki korábban az ugyancsak a VW-konszern égisze alá tartozó Audi korszakalkotó elektromos modelljét, az e-tront is megálmodta. Ennek megfelelően a cég közlése szerint a Batur formavilága már rengeteget elárul arról, milyennek képzeli a Bentley a saját villanyautóit, amelyek közül az első a korábbi bejelentések alapján 2025-ben érkezhet meg.
A motorháztető alatt azonban egyelőre a gyártó eddigi „csúcsragadozójánál”, a Continental GT-nél is használt 6.0 literes, W12-es biturbó erőforrás található, méghozzá minden eddiginél izmosabb kivitelben. A Mulliner Batur teljesítménye 710 lóerő, nyomatéka pedig 1000 Nm, melynek köszönhetően 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-s tempóra, míg végsebessége 335 km/h körül van.
A beltérben a 21. század elvárásainak megfelelően megjelennek az újrahasznosított anyagok – de azért egy Bentley-hez méltó módon továbbra is a luxus dominál. Vevői kérés esetén például a gyártó kész akár 18 karátos aranyból, 3D nyomtatási technológiával készülő elemeket is beépíteni az autóba. Ezek után nem meglepő, hogy a Batur nem épp az átlagembereknek készül: adók nélkül 1,65 millió fontot, azaz átszámítva csaknem 800 millió forintot kérnek el érte.
A rekorder belsőégésű motor ellenére tehát a vadonatúj GT-kupé a formai megoldásaival meglehetősen fontos állomása a Bentley elektromobilizációs terveinek, melyekre a vállalat az évtized végéig 2,5 milliárd fontot (1200 milliárd forintot) költ. Erre pedig jó okuk is van, a brit autóipar ugyanis nem épp a legszebb napjait éli (az eladások 2021-ben majdnem 40 éves mélypontra kerültek), azonban a villanyautók szegmense arrafelé is dinamikusan bővül, aminek gyümölcsét a prémiummárkák is szeretnék learatni.