Ezt nevezzük szülinapi ajándéknak!

Ezt nevezzük szülinapi ajándéknak!

Óvatosan kell bánni az ígéretekkel. A Pininfarina már korábban bejelentette, hogy a cég idén esedékes 90. születésnapját egy új hiperautó, a Battista piacra dobásával ünnepli. A mérnökök azóta is versenyt futnak az idővel, hiszen ilyen felvezetés után roppant kínos lenne, ha a várva várt kocsi mégsem jutna el a vásárlókhoz 2020-ban. A napokban mindenesetre új fázisba lépett a fejlesztés, a csaknem 2000 lóerős, teljesen elektromos kocsit ugyanis már egy versenypályán tesztelték.

A volán mögött pedig nem is akárki ült, hanem a jelentős Forma–1-es tapasztalattal rendelkező Nick Heidfeld. Mi tagadás, egy ilyen paraméterekkel rendelkező autó esetén nem is árt, ha elsőre nem adják avatatlan kezekbe. Sőt, a hírek szerint a jövőben az összes vevő átesik majd egy oktatáson, amit szintén az összesen 183 nagydíjon rajthoz álló német pilóta tart majd – e nélkül ugyanis könnyen lehet, hogy sokaknak az első kanyarig tartana a (drága) vezetési élmény.

De mik is pontosan ez a lenyűgöző számok? Nos, a hírek szerint a Battista négy elektromos motorja, amelyeket igazságosan osztanak szét a kerekek közt, együttesen 1900 lóerős csúcsteljesítményt és 2300 Nm-es nyomatékot eredményez. Ezek után talán már nem ér váratlanul senkit, hogy a kocsi kevesebb, mint 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 12 mp alatt pedig már 300-zal lehet vele repeszteni. Az elérhető legnagyobb tempó 350 km/h környékén van.

A kétajtós kupéba egy 120 kWh-s lítiumion akkumulátort építettek be, amelyet a horvát Rimac vállalattól kölcsönöz a Pininfarina. Az első hírek még arról szóltak, hogy a kocsi 450 kilométert tud majd megtenni egyetlen töltéssel, ám a cég nemrég elárulta, várhatóan ennél is jobban ki tudják tolni a hatótávját, ami nem kis részben a karbonszálas elemek sokrétű használatával elért alacsony tömegnek és a precíz aerodinamikának köszönhető.

Utóbbiért az a Rene-Christopher Wollmann felel, aki korábban olyan szuperautók tervezésével tette le a névjegyét, mint például a Mercedes-AMG Project One nevet viselő kocsija. Napjainkban őt tartják a világ egyik legjobbjának, ha sportautókról van szó – ha úgy tetszik, ma ő az, aki a 20. század közepe táján a legendás Battista Farina volt, akiről a mostani jármű a nevét kapta.

A Pininfarinánál most úgy számolnak, hogy ha minden jól megy, 2020 végén megindulhat a gyártás, és a legszerencsésebb ügyfelek valóban még a cég 90. születésnapjának évében beülhetnek a Battistába. Az árról egyelőre nem közölt részleteket a gyártó, mindenesetre az összeget vélhetően felfelé tornázza az egyediség is, a kocsiból ugyanis csak 150 példányt terveznek összerakni. Ezeket pedig egyenlően osztják majd el azokban a régiókban, ahol a világ milliárdosai leginkább koncentrálódnak, vagyis Észak-Amerikában, Európában, valamint a Közel- és a Távol-Keleten.