Ezzel a kocsival fordítana a szerencséjén a Mitsubishi

Nem épp a legszebb napjait éli a Mitsubishi, amely Magyarországon sincs ott a legkelendőbb márkák közt. A japán cég tavaly valamivel több mint 2000 járművet adott el hazánkban, az idei értékesítési adataira pedig vélhetően kihat, hogy év közben eltűnt a kínálatából a piac addigi egyik legelérhetőbb árú autója, a Space Star. A vállalat azonban most egy új modellel próbál javítani a helyzetén, méghozzá a Grandis névre keresztelt SUV-val – amelyet a friss itthoni bevezetés apropóján igyekszünk közelebbről is bemutatni az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

A típus történetéhez hozzátartozik, hogy a Mitsubishi 2003 és 2011 közt már gyártott egy Grandis nevű járművet, az azonban még egy egyterű volt. Ez a szegmens azóta erősen visszaszorulóban van, így nem meglepő, hogy az idén nyáron leleplezett „kései utód” már az aktuális trendeknek megfelelően a divatterepjárók kategóriájában száll ringbe.

Aki tisztában van a különböző konszernek és gyártói szövetségek manapság nehezen követhető világával, azt nem lepi meg, hogy a vadonatúj Mitsubishi Grandis – hasonlóan az Express, az ASX és a Colt típusokhoz – egy Renault-modellre, jelesül a Symbiozra épül. A tokiói székhelyű vállalat fejlesztői persze az adott kereteken belül megpróbálták a saját képükre formálni a kocsi designját, amelyről többek közt a Mitsubishi jellegzetes Dynamic Shield „orra”, valamint a testvérmodellhez képest összességében valamelyest „szögletesebb” formavilág tanúskodik.

A Grandis kétféle hajtáslánccal lesz elérhető, melyek közül az 1.3 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotorral és lágy hibrid rendszerrel felvértezett változat számít az alapmodellnek. A 140 lóerős teljesítményre és 245 Nm-es maximális nyomatékra képes kocsi hatsebességes manuális váltóval is készül. Ellentétben a full hibrid kivitellel, ahol már az automata váltó a sztenderd. Ez utóbbi verzióban egy 1.8 literes, 4 hengeres benzinmotor és egy villanyerőforrás dolgozik össze, együttesen 158 lóerős teljesítményt és 270 Nm-es csúcsnyomatékot produkálva. Az 1,4 kWh-s lítiumion akkumulátornak köszönhetően ez a variáns – legfeljebb 70 km/h-s sebességnél – tisztán elektromos üzemmódban is tud haladni.

A Renault-Nissan által fejlesztett CMF-B HS platformon alapuló kocsi méretei lényegében megegyeznek a Symbiozéval, azaz 4,41 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,57 méter magas. Az egyaránt elsőkerék-meghajtású, nagyjából 1,4 tonnás tömegű Mitsubishi Grandisok hátsó üléssora egy 16 centiméteres intervallumon előre- és hátracsúsztatható, így a csomagtér alapesetben 492-624 literes lehet, míg ledöntött ülések esetén akár 1582 literesre is növelhető a kapacitás.

Az interneten fellelhető információk alapján a lágy hibrid Grandis indulóra idehaza 10,5 millió forint, míg a másik végletet a magasan felszerelt full hibrid variáns jelenti a maga 15,7 millió forintos árával. Ha idén még nem is, de jövőre már képet kapunk arról, hogy a fenti paraméterek mellett az újdonság megtalálja-e a helyét a meglehetősen sűrű, de kétségkívül népszerű szabadidőautós piacon, és elindítja-e újra felfelé a toplistákon a három gyémánt emblémájú brandet.