Napra pontosan egy hónap múlva veszi kezdetét a 2024-es Formula–1-es idény, Lewis Hamilton pedig a minap tett róla, hogy legyen miről beszélni a lassan a végéhez közeledő „uborkaszezonban”. A hétszeres világbajnok brit versenyző bejelentette, év végén távozik a Mercedes istállótól, és a nagy rivális Ferrarihoz ül át. A lépés tükrében könnyen lehet, hogy az előttünk álló időszak a beinduló „pilótakeringőtől” lesz hangos – főként, ha az idei bajnokság is kevés beszédtémát szolgáltat majd az egyoldalúsága miatt. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében „az évszázad igazolása” (ahogy egyesek nevezik) lesz terítéken.
Azok után, hogy a mostani állás szerint ezúttal – az F1 történetében először – egyetlen egy változás sem lesz az indulók névsorában az előző esztendőhöz képest, jövőre akár minden idők egyik legnagyobb keveredésének lehetünk majd szemtanúi. A korábbi információk alapján ugyanis jelenleg mindössze 6 versenyzőnek van érvényes szerződése 2025-re, Hamilton döntése pedig valóságos lavinát indíthat el, hiszen a Red Bull mellett immár a Mercedesnél is akad egy meglehetősen vonzó, kiadó ülés.
A 39 éves Hamilton, ahogy azt a friss nyilatkozataiban is kiemelte, 13 esztendős kora óta volt a Mercedes-család tagja, és bár első vb-címét a McLarennel szerezte 2008-ban, az igazi diadalmenetét a németekhez való 2013-as visszatérés hozta meg. A turbó-hibrid éra kezdete után 2014-ben, ’15-ben, ’17-ben, ’18-ban, ’19-ben és ’20-ban sem talált legyőzőre, így 7 egyéni elsőségével beérte az örökrangsor élén a legendás Michael Schumachert.
A Ferrarira való, váratlan „átnyergelést” többen is „bátornak” titulálták, mások azonban emlékeztettek rá, hogy az F1-rajongók többsége azon is nagyon meglepődött, amikor Hamilton 2013-ban az akkor középcsapatnak számító Mercedeshez szerződött – az eredmény pedig ismert. Ehhez képest jövőre az elmúlt évek alapján 2-3. erőnek tűnő Ferrarinál látszólag jobb helyzetből indulhat majd, ráadásul ne feledjük, a jócskán megváltozó szabályok 2025-ben lehetőséget adhatnak a vetélytársaknak, hogy utolérjék a mostani rendszerben domináns Red Bullt.
Mivel Charles Leclerc éppen egy hete hosszabbított szerződést a maranellóiakkal, így világos, hogy Carlos Sainz Jr. távozik, Hamilton pedig a nála 13 évvel fiatalabb monacóival alkot majd párost jövőre. Kettejüknek kellene tehát megtörni a népszerű istálló több mint másfél évtizede tartó sikertelenségét: a Ferrari utoljára 2007-ben (Kimi Räikkönen révén) nyert egyéni, 2008-ban pedig konstruktőri vb-t.
A következő hetekben sorra mutatják majd be a csapatok a 2024-es autójukat, az egyetlen idény előtti tesztre pedig február 21. és 23. közt kerül sor Bahreinben. A szezon ugyancsak az apró közel-keleti királyságban rajtol majd március 2-án, és rekordmennyiségű, 24 futam (közte a július 21-i Magyar Nagydíj) után december 8-án ér véget Abu Dzabiban.