Hamarosan „áram alá helyezik” a Dustert

A Dacia Duster története eddig sem volt eseménytelen, most azonban a jelek szerint újabb fordulópont következik: az egyik nagy nemzetközi autós portálnak nyilatkozva a Renault csoport egyik vezetője megerősítette, hogy a népszerű szabadidő-autó hamarosan tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében azt járjuk körül, mire számíthatnak azok, akik a már jól ismert Dustert villanyhajtással is próbára tennék a jövőben.

A Duster eddigi sikerét részben annak köszönhette, hogy a robusztus megjelenés és a hétköznapi használhatóság találkozott benne, méghozzá piaci összevetésben elérhető áron. A harmadik generációs modell 2023 végén mutatkozott be (képünkön), most pedig a gyártó elárulta, hogy (ebből is) jön az elektromos változat. Fontos, hogy az újfajta hajtás eleinte nem felváltja, hanem csak kiegészíti a meglévő benzines és hibrid kínálatot, így a vásárlók továbbra is választhatnak a klasszikus variánsokból. Az elektromos Duster várhatóan a CMF-B EV padlólemezre épül majd, hasonlóan a konszern több már bejelentett és jövőbeli modelljéhez (pl. Renault 4 és 5, illetve Nissan Micra és Juke).

A platform lehetővé teszi, hogy a Duster EV akár összkerékhajtással is megjelenjen, két villanymotoros elrendezéssel. Ezzel a gyártó megtarthatja a modell azon tulajdonságát, amelyet sok vásárló különösen értékelt: a némi terepezést is kibíró karaktert. Bár a pontos adatokat egyelőre nem tették közzé, az azonos padlólemezen nyugvó modellek alapján 300-400 kilométer közötti hatótávra, valamint 100 kW körüli töltési teljesítményre lehet számítani. Dizájn szempontjából a közelmúltban bevezetett generáció formavilágához képest csak kisebb módosítások várhatók, főként aerodinamikai és funkcionális szempontból – ez a költségek alacsonyan tartása miatt is lényeges.

Az elektromos változat bevezetése nemcsak technikai fejlesztés, hanem válasz is a piaci elvárásokra. A Dacia ezzel a lépéssel szeretné megtartani azt a pozícióját, amelyet a Spring révén már elkezdett kiépíteni a villanyautók piacán is a megfizethető, jól használható, hétköznapi elektromos járművek gyártójaként. Az elektromos Duster legnagyobb riválisai a közeljövőben várhatóan a már említett Renault 4 E-Tech, a Jeep Avenger, valamint a Toyota-Suzuki együttműködésből születő elektromos SUV-ok lehetnek – utóbbiak közül hazánkban például a majdani Suzuki e-Vitara lehet különösen izgalmas vetélytárs.

A piaci bevezetés dátuma egyelőre nem ismert, de a gyártó jelezte: a részletesebb menetrendet és a specifikációkat még idén ősszel nyilvánosságra hozzák. Egy dolog azonban már most biztosnak látszik: a Duster EV nem kíván forradalmat csinálni, de csendben, megbízhatóan, a maga módján újabb réteget kapcsolna be az elektromobilitás világába.