Az előttünk álló hétvégén a belgiumi Zolderben kezdetét veszi a 2020-as Túraautó Világkupa (FIA WTCR), a mezőnyben összesen négy magyar pilótával, köztük természetesen a címvédő Michelisz Norberttel. A sorozat háza tájáról az indulás előtti utolsó pillanatokban is érkezett egy a rajongók számára örömteli hír: hetedik márkaként ugyanis a Renault is ott lesz a rajtrácson!
A koronavírus-járvány az összes többi szériához (és még annyi minden máshoz…) hasonlóan a Túraautó Világkupa idei programját is alaposan átírta. Az idény eredetileg április elején indult volna Marokkóban, és 10 helyszínen összesen 20 futamra került volna sor. Volt idő, amikor néhányan már a szezon megrendezésében is kételkedtek, ehhez képest mindenképp kedvező, hogy egy rövidebb bajnokságot azért sikerült összehozniuk a szervezőknek.
Persze így sem ment minden simán. A módosított naptár első versenyét rendező Salzburgring nemrég visszalépett, így gyorsan kellett beugrót találni a helyére. Így jött képbe Zolder, ahol reményeink szerint most már tényleg gond nélkül elstartol a 6 hétvégéből álló, a tervek szerint november közepén Olaszországban záruló világkupa. A Hungaroringre október 17-18-án érkezik meg a 20 állandó indulót számláló mezőny.
Amelyben tehát a bevezetőben említett módon összesen 7 különböző gyártó autóit láthatják majd a tévénézők, amelyek közül utolsóként a Renault „toppant be”: a Vukovic Motorsport egy saját fejlesztésű Mégane RS TCR EVO-val igyekszik majd minél több pontot gyűjteni. Paradox módon a csapat első embere, a jugoszláv származású, svájci állampolgárságú Milenko Vukovic elmondása szerint számukra éppen a pandémia nyitotta meg az utat a sorozatba. A járvány miatt ugyanis kevesebb a versenyhétvége, és azokat mind Európában rendezik, így jóval alacsonyabb költségvetésből is kigazdálkodható az indulás.
A Renault mellett Hyundai i30 N TCR, Honda Civic Type-R TCR, Lynk & Co 03 TCR, Audi RS3 LMS TCR és Cupra León Competicíon versenyautókat, valamint egy Alfa Romeo Guiletta Veloce TCR-t találunk majd a rajtrácson. Michelisz Norbertet idén is a Hyundai, Tassi Attilát pedig a Honda volánja mögött láthatjuk, míg a Zengő Motorsport 3 Cuprával száll ringbe, ezek közül egyet Boldizs Bence, egyet pedig Kismarty-Lechner Gábor vezet. Ez azt jelenti, hogy a magyar lesz – a franciákkal holtversenyben – a legnépesebb nemzet a bajnokságban.
Az új idény néhány változást is hoz, ezek közül az egyik legkardinálisabb, hogy a Yokohama 14 év után kiszáll a túrautózás csúcskategóriájából, helyette a Goodyear lesz a széria gumiszállítója. Az erőviszonyokkal kapcsolatban pedig néhány nap múlva kapjuk meg az első támpontokat.