Újabb elképesztő rekord küszöbére ért a Formula–1-es Red Bull istálló azzal, hogy a mögöttünk hagyott hétvégén Max Verstappen megnyerte az Osztrák Nagydíjat. A csapat immár zsinórban 10 futamgyőzelemnél tart, ezzel már csak eggyel van lemaradva az abszolút csúcstól, amit 1988-ban a McLaren állított fel. Ez idő tájt egyre többen teszik fel a kérdést, ami mellett az Automeiser szervizhálózat mostani cikkében sem tudunk elmenni szó nélkül: vajon képes lehet a konstruktőri vb címvédője az idény összes versenyén diadalmaskodni? A dominanciájukat látva már nem is annyira irreálisnak tűnő felvetésre természetesen maguk az érintettek is reagáltak.

A Toyota C-HR 2016-ban debütált az utakon, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a japán óriásvállalat a klasszikus „receptet” követi vele: 7 esztendő után most előrukkoltak a kis méretű szabadidő-autó vadiúj változatával! Az első reakciók alapján a többség tetszését elnyerő külsejű „kupé-SUV”-ot a hivatalos tájékoztatás szerint Európában fejlesztették és Európában készül (bár ez „határeset”, mert valójában Törökországban), az európai igényeknek megfelelően. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent? Erre keressük a választ az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

A Škoda Akadémia növendékei 2014 óta minden évben megterveznek és el is készítenek egy-egy izgalmas koncepcióautót, ezzel is bizonyítva, milyen magas szintű képzést kaptak a vállalat szakiskolájában. Az évek során rukkoltak már elő Citigo-modellen alapuló buggy-val, kabrióvá varázsolt Scalával vagy épp raliautóvá alakuló Kamiq-kal – ezúttal pedig egy teljesen elektromos Enyaq-ot vettek kezelésbe, hogy megalkossák a Roadiaq nevű „multifunkciós” kocsit. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a minap leleplezett, akár napi 24 óra eltöltésére is alkalmas „vizsgajárműről” lesz szó.

A klasszikus, szinte közhelyesen kitekert nyitómondat nem véletlen, hiszen az autóvásárlás nagyon kétarcú dolog. Legalább annyi érv van ellene, mint mellette, és a megszólalók csak a legritkább esetben pártatlanok ez ügyben. Nincs mese ‒ illetve éppen, hogy van, hisz az autó birtoklása elsősorban érzelmi kérdés. Ezt érzékeltetendő az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében felsorolunk néhány igaz, bár némileg talán kitekert állítást pro és kontra, aztán mindenki kiválogathatja a saját életkörülményeihez, elveihez jobban illeszkedőt, és meg is van a válasz, hogy kell-e neki autó vagy sem ‒ aztán ettől függetlenül vagy vesz vagy nem.

A Renault a közelmúltban öles léptekkel haladt a C-szegmens meghódítása felé – gondoljunk csak az elektromos Megane E-Tech-re, az Arkanára vagy épp az Australra –, most pedig egy kategóriával feljebbre céloz! A francia gyártó a Párizsi Légishow keretén belül tartott eseményen bemutatta a Rafale nevű kupé-SUV-ot, amely az eddig ismertté vált információk alapján kezdetben kétféle hibridhajtással kerül majd a kereskedésekbe. Az Automeister szervizhálózat új cikkében a várhatóan a gyártó 125. születésnapjára érkező, új csúcsmodelléről esik szó.

Az előttünk álló hétvégén Magyarországon folytatódik a TCR World Tour idei bajnoksága, amelyet 3 európai helyszín után Michelisz Norbert vezet. A Hyundai 38 esztendős pilótája néhány napja Olaszországban megnyerte az időmérő edzést és az első futamot is, így az előjelek alapján minden esély megvan rá, hogy a neki mindig is jól fekvő Hungaroringen ismét örömet szerez a hazai közönségnek. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében az első szezonjában járó sorozattal kapcsolatos aktualitásokat gyűjtöttük össze.

Egyszerre legalább két közmondás is eszébe juthat az embernek az autós világ egyik legérdekesebb, friss híréről: „az ígéret szép szó, ha megtartják, úgy jó”, illetve „jobb későn, mint soha.” Történt ugyanis, hogy a „retró” járművek felújításában jártas brit Classic Motor Cars időt és energiát nem sajnálva csúcsformába hozott egy csaknem 45 éves kocsit, hogy az végre elérhesse azt a célt, amit annak idején kitűzött maga elé. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében az újjászülető Aston Martin Bulldoggal foglalkozunk.

A különbözőség elfogadása sokak számára nem könnyű. A jelenség oka egyszerű: az ember lelki békéjéhez kell, hogy saját magát, viselkedését, tulajdonát stb. jónak, normálisnak lássa, ebből pedig akár következhet az is, hogy „ha én vagyok a jó, akkor minden egyéb csak rossz lehet”. Ez persze nem egy társadalomkutatási cikk, hanem az Automeister szervizhálózat legfrissebb bejegyzése, ezért nézzük, mi következik mindebből a közlekedésben és az autózás világában.

Nemrég ünnepelte alapítása 50. évfordulóját a BMW M, a bajor gyártó teljesítményre kihegyezett modelljeiért felelős részlege. A „sportdivízió” természetesen több különleges kocsival ünnepli meg a nagy jubileumot, amelyek közül a talán legfontosabb, az új 3.0 CSL gyártása a napokban kezdődött el. Az összesen 50 példányon egy 30 fős csapat dolgozik autóipari léptékkel mérve „kézműves” technológiával – ennek megfelelően alaposan megkérik az ünnepi példányok árát.