Egyszerre legalább két közmondás is eszébe juthat az embernek az autós világ egyik legérdekesebb, friss híréről: „az ígéret szép szó, ha megtartják, úgy jó”, illetve „jobb későn, mint soha.” Történt ugyanis, hogy a „retró” járművek felújításában jártas brit Classic Motor Cars időt és energiát nem sajnálva csúcsformába hozott egy csaknem 45 éves kocsit, hogy az végre elérhesse azt a célt, amit annak idején kitűzött maga elé. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében az újjászülető Aston Martin Bulldoggal foglalkozunk.

A különbözőség elfogadása sokak számára nem könnyű. A jelenség oka egyszerű: az ember lelki békéjéhez kell, hogy saját magát, viselkedését, tulajdonát stb. jónak, normálisnak lássa, ebből pedig akár következhet az is, hogy „ha én vagyok a jó, akkor minden egyéb csak rossz lehet”. Ez persze nem egy társadalomkutatási cikk, hanem az Automeister szervizhálózat legfrissebb bejegyzése, ezért nézzük, mi következik mindebből a közlekedésben és az autózás világában.

Nemrég ünnepelte alapítása 50. évfordulóját a BMW M, a bajor gyártó teljesítményre kihegyezett modelljeiért felelős részlege. A „sportdivízió” természetesen több különleges kocsival ünnepli meg a nagy jubileumot, amelyek közül a talán legfontosabb, az új 3.0 CSL gyártása a napokban kezdődött el. Az összesen 50 példányon egy 30 fős csapat dolgozik autóipari léptékkel mérve „kézműves” technológiával – ennek megfelelően alaposan megkérik az ünnepi példányok árát.

Sokan ismerik a közlegelők dilemmáját, példázatát vagy tragédiáját, fordítás kérdése. Aki nem, az ide kattintva a Wikipédián talál róla kiváló leírást. A lényeg, ami miatt a tétel mémmé vált, a következő: egy véges erőforrás közösségi használatában rövid távon az önzés, csökkenően ugyan, de előnyökkel jár, egészen addig, ameddig egy kritikus tömeg nem válik önzővé. Ezt követően minden résztvevő rosszabbul jár, mint korábban, beleértve az önzőket is, de az önzésről már nem lehet lemondani veszteség nélkül, csak akkor, ha egyszerre mindenki megtenné.

A minap két nagy bejelentést is tett a Mercedes-Benz prémiumkategóriás autókra szakosodott részlege, a Maybach. Az egykor önálló cég egyrészt bemutatta több mint 100 éves története első konnektorról tölthető kocsiját (egy hibridet), másrészt jelezte, hogy még idén leleplezik első tisztán elektromos járművüket is. A már kész tényeknél maradva egyelőre szorítkozzunk a Mercedes-Maybach S 580 e plug-in hibridre, amely az alapjául szolgáló Mercihez hasonlóan a figyelemre méltó teljesítménye mellett a hatótávjával is feladhatja a leckét közvetlen riválisainak.

A Citroënnél a közelmúlt egyik nagy dobása volt a ferdehátú-, a szedán és a SUV-kategóriák határán egyensúlyozó C4 X bemutatása. Az újdonság kapcsán a vállalat már akkor hangsúlyozta, számos európai országban (pl. Németország, Ausztria, valamint a Benelux- és a skandináv államok) kizárólag teljesen elektromos változatban (ë-C4 X) lesz rendelhető a kocsi, de a villanyautózásban kevésbé élenjáró régiókban (Közel-Kelet, Afrika) a benzines és dízeles verziókkal akarják meghódítani a piacot. A friss hírek szerint úgy fest, hazánk ilyen szempontból a „két világ közt” található, ami az itthoni vásárlók szempontjából nem is olyan rossz hír: kiderült ugyanis, hogy Magyarországon a teljes paletta elérhetővé válik!

Amikor egy autógyártó cégnél azon ötletelnek, hogyan tudnának a lehető legnagyobb hírverést csapni egy újonnan bemutatott modelljük körül, többnyire előkerül a „döntsünk meg vele valamilyen rekordot!” felvetés is. A vállalatok szerencséjére pedig választék akad bőven, hiszen a népszerű Guinness Rekordok Könyvében például közismerten rengeteg „extrém” kategória akad. A Škodánál a jelek szerint most a „jégen driftelésre” böktek rá, és a néhány hónapja debütált Enyaq RS iV SUV-val a minap sikerült is átadniuk a korábbi csúcsot a múltnak.

Napjainkban lényegében egymást érik a különböző új elektromos autók bemutatói, és különösen igaz ez az ebben a szegmensben (is) egyre látványosabban előretörő Kínára. A nagy „hírzajban” néha nehéz megállapítani, melyik modellek azok, amelyek valóban jelentős hatást gyakorolhatnak majd a piacra, akár világszerte – de a minap leleplezett BYD Seagullnak kétségtelenül lehet esélye erre. Lássuk, mit érdemes tudni a vetélytársaihoz képest jóval alacsonyabb árral és első ránézésre egész jó használhatósággal támadó újdonságról!

„Amikor egy ikonikus autó aktuális generációja elérkezik a gyártás végére, fontos, hogy egy igazán emlékezetes verzióval búcsúzzunk tőle” – mondta a minap Roberto Fedeli, az Aston Martin műszaki vezérigazgatója. Mi tagadás, az alapítása 110. évfordulóját ünneplő brit gyártó tényleg stílusos „hattyúdalt” talált ki a 2018 óta az utakon lévő DBS-eknek: az 1 híján 500 példányban készülő DBS 770 Ultimate a valaha volt legerősebb szériagyártású autójuk, egyben minden idők legizmosabb olyan Aston Martinja, amelyben kizárólag belsőégésű motor kapott helyett.