A szokásosnál korábban, már január 13-án, a jubileumi 100. Brüsszeli Motorshow-n bejelentik, hogy melyik 2022-ben bemutatott modell kapja a rangos The Car Of The Year, vagyis Az Év Autója díjat. Mivel a dátum már közeleg, itt volt az ideje, hogy a 23 európai országból érkező 61 zsűritag szűkítse a jelöltek névsorát. Az elismerésre immár csak 7-en pályáznak – az iparág trendjeit elnézve pedig nem meglepő módon ismét a részben vagy teljesen elektromos kocsik dominálnak.

A „hiperautók” esetén elég gyakran előfordul, hogy mire megtartják a hivatalos bemutatót, már az összes legyártani tervezett (méregdrága) példánynak megvan a gazdája. Az idén debütáló, tisztán elektromos Pininfarina Battista ilyen szempontból a kivételek közé tartozik, az olasz gyökerű, de német székhelyű vállalat ugyanis a premier idején azt közölte: a 150 leendő kocsinak nagyjából a 40%-át foglalták le a vevők. Ezek után nem csoda, hogy a cég ráfeküdt a marketingre, a most zajló közel-keleti „népszerűsítő körúton” például több világrekord megdöntését is bejelentették!

A Subaru Impreza név hallatán az autórajongók jelentős részének vélhetően a ’90-es évek legendás raliautói villannak be elsőként. A sikert sikerre halmozó WRC-kocsik még a modell első generációjára épültek, a minap pedig már a hatodikat mutatta be a japán gyártó. Azok, akik szeretnék ezt a típust az emlékeikben egy sportos szedánként megőrizni, talán jobb, ha nem nézik meg az újdonság fotóit: a jövőre a kereskedésekbe kerülő Impreza ugyanis mostanra egy meglehetősen hétköznapi, ötajtós ferdahátú lett. A többiek kedvéért azért eláruljuk a friss változat részleteit is!

Régen voltak a magas, „dülöngélő” és dobozforma terepjárók, a lapos, kemény, aszfaltra hasaló sportkocsik, meg a városi kisautók, és egyik sem akart a másiknak látszani. Ha bárki körbenéz az utcán, nem kell neki külön mondani, hogy ez mára mennyire megváltozott. Nem elég, hogy egy Yaris-ból is SUV-ot építenek, de a lapos, telivér sportkocsikból pedig valódi terepjárónak látszó tárgyat.

A régen minden jobb volt egy életérzés, és jellemzően csak annyi van mögötte, hogy az ízlésünk, véleményalkotásunk mindenből azt fogadja el, amivel elsőként találkoztunk az adott kategóriában. Ezért hallgatjuk fiatalkorunk zenéjét, ezért kiáltunk fel örömmel, ha gyerekkorunk egy ikonikus autóját meglátjuk az utcán, ezért hisszük, hogy régen minden jobb volt.

Ha röviden akarnánk megválaszolni a címben feltett kérdést, akkor azt írnánk: nagyjából olyan, mint egy legújabb generációs, a gyengébbik 1.5-ös EcoBoost motorral ellátott, kombi Ford Focus. A motor1.com nemzetközi szakportál olasz kiadásának friss gyűjtése azonban lehetőséget ad részletesebben, európai összevetésben is górcső alá venni a hazai újautó-piac lóerőkkel, lökettérfogattal, tömeggel és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos statisztikáit.

Aki figyelemmel kíséri a Túraautó-világkupa (WTCR) küzdelmeit, az pontosan tudja, hogy a széria sorsa még az „átlaghoz” képest is mostohább volt az elmúlt években. Ettől függetlenül sokakat ért váratlanul a napokban tett bejelentés, miszerint a bajnokság megszűnik, méghozzá már az idei év végeztével. Az okokat az autóipar tendenciáit ismerők alighanem gyorsan kitalálják: a jövőben a túraautózásban is az elektromos meghajtás kerülhet előtérbe.

Az elektronikai cikkek világában jártas olvasóknak alighanem ismerős a Foxconn neve – és bizonyára az sem mindenkinek újdonság, hogy a tajvani gigavállalat egy ideje az autóiparban is igyekszik megvetni a lábát. Tavaly három teljesen elektromos jármű érkezését jelentették be, most pedig újabb két modelljükről rántották le a leplet. A kocsik elnevezését látva a cég nem is nagyon rejti véka alá, hogy elsősorban a Tesla orra alá szeretne borsot törni.

A Maserati vezérigazgatója, Davide Grasso idén tavasszal jelentette be, hogy a következő években a patinás olasz márka minden egyes modellje kap elektromos változatot. Ezek után szinte törvényszerű, hogy a napokban hivatalosan is debütáló, legújabb GranTurismo kocsik egyikében – a 108 éve alapított brand történetében először – kizárólag villanymotorok találhatók. A mérföldkövet jelentő verzió mellett azért akad két, nem is akármilyen, belsőégésű erőforrás köré épülő új GT-autójuk is!