A minap két nagy bejelentést is tett a Mercedes-Benz prémiumkategóriás autókra szakosodott részlege, a Maybach. Az egykor önálló cég egyrészt bemutatta több mint 100 éves története első konnektorról tölthető kocsiját (egy hibridet), másrészt jelezte, hogy még idén leleplezik első tisztán elektromos járművüket is. A már kész tényeknél maradva egyelőre szorítkozzunk a Mercedes-Maybach S 580 e plug-in hibridre, amely az alapjául szolgáló Mercihez hasonlóan a figyelemre méltó teljesítménye mellett a hatótávjával is feladhatja a leckét közvetlen riválisainak.

A Citroënnél a közelmúlt egyik nagy dobása volt a ferdehátú-, a szedán és a SUV-kategóriák határán egyensúlyozó C4 X bemutatása. Az újdonság kapcsán a vállalat már akkor hangsúlyozta, számos európai országban (pl. Németország, Ausztria, valamint a Benelux- és a skandináv államok) kizárólag teljesen elektromos változatban (ë-C4 X) lesz rendelhető a kocsi, de a villanyautózásban kevésbé élenjáró régiókban (Közel-Kelet, Afrika) a benzines és dízeles verziókkal akarják meghódítani a piacot. A friss hírek szerint úgy fest, hazánk ilyen szempontból a „két világ közt” található, ami az itthoni vásárlók szempontjából nem is olyan rossz hír: kiderült ugyanis, hogy Magyarországon a teljes paletta elérhetővé válik!

Amikor egy autógyártó cégnél azon ötletelnek, hogyan tudnának a lehető legnagyobb hírverést csapni egy újonnan bemutatott modelljük körül, többnyire előkerül a „döntsünk meg vele valamilyen rekordot!” felvetés is. A vállalatok szerencséjére pedig választék akad bőven, hiszen a népszerű Guinness Rekordok Könyvében például közismerten rengeteg „extrém” kategória akad. A Škodánál a jelek szerint most a „jégen driftelésre” böktek rá, és a néhány hónapja debütált Enyaq RS iV SUV-val a minap sikerült is átadniuk a korábbi csúcsot a múltnak.

Napjainkban lényegében egymást érik a különböző új elektromos autók bemutatói, és különösen igaz ez az ebben a szegmensben (is) egyre látványosabban előretörő Kínára. A nagy „hírzajban” néha nehéz megállapítani, melyik modellek azok, amelyek valóban jelentős hatást gyakorolhatnak majd a piacra, akár világszerte – de a minap leleplezett BYD Seagullnak kétségtelenül lehet esélye erre. Lássuk, mit érdemes tudni a vetélytársaihoz képest jóval alacsonyabb árral és első ránézésre egész jó használhatósággal támadó újdonságról!

„Amikor egy ikonikus autó aktuális generációja elérkezik a gyártás végére, fontos, hogy egy igazán emlékezetes verzióval búcsúzzunk tőle” – mondta a minap Roberto Fedeli, az Aston Martin műszaki vezérigazgatója. Mi tagadás, az alapítása 110. évfordulóját ünneplő brit gyártó tényleg stílusos „hattyúdalt” talált ki a 2018 óta az utakon lévő DBS-eknek: az 1 híján 500 példányban készülő DBS 770 Ultimate a valaha volt legerősebb szériagyártású autójuk, egyben minden idők legizmosabb olyan Aston Martinja, amelyben kizárólag belsőégésű motor kapott helyett.

Amikor a hiperautók gyártására szakosodott amerikai Hennessey Special Vehicles 2020-ban leleplezte a Venom F5 nevű kocsiját, azt ígérték, hogy ez lesz a leggyorsabb közúti kocsi, sőt, akár az 500 km/h-s álomhatárt is áttörheti. Ennek igazolása egyelőre várat magára, ez azonban nem tartja vissza attól a céget, hogy újabb és újabb különleges változatokkal rukkoljon elő: a nemrég debütált nyitott tetős kivitel (Spyder) után a napokban bejelentették a versenypályára optimalizált verziót is, a Venom F5 Revolutiont.

Megérkeztek a teljes 2022-es évre vonatkozó autóeladási statisztikák, amelyek ismét meglehetősen borús képet festenek a hazai piacról. Nem kis részben a különböző gazdasági nehézségek miatt tavaly 8,5%-kal kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint 2021-ben. Csökkent a külföldről behozott használt autók száma is, azonban nem ekkora mértékben, azaz tovább nőtt a két szegmens közti olló, ami a magyar járműpark további öregedése felé mutat.

De tényleg, most akkor mi van a Teslával? Amikor megjelent, mindenki röhögött rajta. Amikor elkezdett arról beszélni, hogy tömeggyártóvá fejlődik, épp csak rohadt almával nem dobálták a nagy gúnyolódásban, mint a középkori vásárokon. Brutális veszteségeket termelt évről évre, mégis mágnesként vonzotta a tőkét. A vezetője, Elon Musk ígérget összevissza, aztán évekig csak módosítja a saját dátumait. Aztán nyereséges lett. Aztán ez lett a világ legértékesebb autógyártója, pedig tized annyit se gyártott, mint a legnagyobbak. Aztán tényleg tömeggyártó lett, most évi 1,5 millió autót készít. Közben megint lement a részvényei ára 65%-kal. Aztán fel, majd megint le. Aztán mindenféle horrorsztori született róla, hogy egy kocsi falnak ment, meg nem akart megállni. Viszont egy másik lezuhant a szakadékba, de élve szálltak ki belőle. Ha bármelyik egy Forddal történik, sosem tudjuk meg. Most akkor mi van a Teslával? Mennyire vehető komolyan? Nevezhető-e egyáltalán autónak? Lehet kapni egyáltalán? Drága vagy voltaképp olcsó?

A Buick egyike azon kevés autómárkáknak, amelyek úgy tudtak jelentős hírnévre szert tenni a mi régiónkban is, hogy valójában sosem volt számottevő jelenlétük Európában. Az egykor többek közt az „amerikai álmot” megtestesítő „csatahajóiról” ismert brand épp jókora átalakulásban van, a tervek szerint ugyanis 2030-ra (ők is) kizárólag elektromos kocsikat forgalmaznak majd. Ennek a nagy változásnak az első fontos lépése lehet az Electra E5 nevű szabadidő-autó, amelyről a minap több újdonságot is megosztottak.