Az Automotive News Europe nevű hírportál a minap a Dataforce statisztikái alapján összeállította, hogy a 30 legjelentősebb európai piacon melyek voltak az idei év eddig eltelt részének legkelendőbb új autói. A listát Magyarországon két Suzuki, az SX4 S-Cross és a Vitara vezetik, megelőzve a Dacia Dustert és a Kia Ceedet. A rangsorokat végigböngészve pedig megállapíthatjuk: a japán gyártó részéről tényleg frappáns választás volt annak idején „A mi autónk” szlogen.

Vannak olyan rekordok az autózás világában, amiknek a hétköznapi élet szempontjából is lehet „értelmük” (ilyen például az egy feltöltéssel/tankolással megtehető hatótáv), míg más csúcsoknak, lássuk be, legfeljebb csak presztízsjelentőségük van. Egyértelműen az utóbbi kategóriába tartozik a „0-400-0”, vagyis az álló helyzetből 400 km/h-ra való gyorsulás, majd az onnan történő megállás legrövidebb időtartama. Ebben a meglehetősen szűk körnek szóló kategóriában tűnt fel egy ígéretes új versenyző, a Czinger 21C V Max!

„...mert van álom, és van tisztánlátás” – énekelte a Bizottság egy korszakkal ezelőtt, és tényleg: ahogy a lányok Brad Pitt (vagy kinek ki) helyett végül a „szomszéd sráchoz” mennek feleségül, úgy vesz Porsche (vagy kinek mi) helyett végül a többség egy Swift-et, esetleg Focust, Astrát, 308-ast vagy épp Octaviát.

Amikor tavaly ősszel egy Tesla Model S Plaid megdöntötte a sorozatgyártású elektromos autók körrekordját a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán, sokan biztosra vették, hogy a „trónfosztott” Porschénál azonnal elkezdtek dolgozni a visszavágáson. A jelek szerint a munka gyümölcse most érett be, a minap ugyanis a márka állandó tesztpilótája, Lars Kern egy Taycan Turbo S-sel 7:33.35 alatt ért körbe a 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon, bő 2 másodpercet faragva ezzel a Tesla idejéből.

Az ember begördült a benzinkútra, az esetek többségében várakozás nélkül tankolt a kocsijába annyit, amennyit akart, fizetett, majd elhajtott. Minden jel szerint ennek a korábban természetesnek vett, „idilli” állapotnak (egy időre legalábbis) vége, és a fennálló ellátási gondok miatt a jövőben egy jóval tudatosabb üzemanyagutántöltési „stratégiára” kell áttérniük az autósoknak. A statisztikák szerint pedig sokan ennél is tovább mennek a váltásban: a mostani helyzet a villanyjárművekre való átállás újabb hullámát indíthatja el.

Idén nyáron rakták le a tervek szerint 2025-ben elkészülő debreceni BMW-gyár alapkövét, a minap pedig új részletek derültek ki azzal kapcsolatban, milyenek lehetnek majd a bajor márka első Magyarországon készülő kocsijai. Azt eddig is tudni lehetett, hogy az évtized közepén debütáló új, kizárólag elektromos autóknak szánt Neue Klasse platform első képviselői itt gördülhetnek le a futószalagról, a vállalat igazgatóságának elnöke azonban most elárulta: egy szedánnal és egy SUV-val indul majd az itteni termelés.

Igencsak nagyszabású árverésre készül a neves londoni Christie’s aukciósház: a szeptember 28-án sorra kerülő élő eseményen számos, a James Bond-filmekhez kapcsolódó tárgy kerül kalapács alá. Oldalunkon természetesen a tétellistán szereplő autókra koncentrálunk, amelyből nem meglepő módon több is akad, hiszen a népszerű mozifranchise-nak éppúgy elválaszthatatlan „kellékei” a lélegzetelállító kocsik, mint például a „rázva, nem keverve” szervírozott Vodka Martini.

A Formula–1-es Magyar Nagydíj csütörtöki médianapján Sebastian Vettel kétszer is alaposan magára vonta a figyelmet. Előbb – a pilóták közül utolsóként beadva a derekát – létrehozta saját Instagram-fiókját, majd az oldalra feltöltött első videójában bejelentette: a jelenlegi idény végén befejezi pályafutását. A 2010 és 2013 a Red Bullal négy világbajnoki címet szerző pilóta egyebek mellett számos, szinte megdönthetetlennek tűnő rekordot hagy maga után.

A Cadillac viszonylag ritkán hallat magáról, de amikor mégis, az általában „nagyot szól”! Az augusztusban alapítása 120. évfordulóját ünneplő, jó ideje a General Motors ernyője alá tartozó prémiummárka a minap a Celestiq névre keresztelt, teljesen elektromos luxusszedán terveivel rukkolt elő, amely nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy egyszerre váljon a legnagyobb presztízsű európai gyártók és a villanyautózásban élen járó amerikai vállalatok riválisává!