Amikor tavaly ősszel egy Tesla Model S Plaid megdöntötte a sorozatgyártású elektromos autók körrekordját a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán, sokan biztosra vették, hogy a „trónfosztott” Porschénál azonnal elkezdtek dolgozni a visszavágáson. A jelek szerint a munka gyümölcse most érett be, a minap ugyanis a márka állandó tesztpilótája, Lars Kern egy Taycan Turbo S-sel 7:33.35 alatt ért körbe a 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon, bő 2 másodpercet faragva ezzel a Tesla idejéből.

Az ember begördült a benzinkútra, az esetek többségében várakozás nélkül tankolt a kocsijába annyit, amennyit akart, fizetett, majd elhajtott. Minden jel szerint ennek a korábban természetesnek vett, „idilli” állapotnak (egy időre legalábbis) vége, és a fennálló ellátási gondok miatt a jövőben egy jóval tudatosabb üzemanyagutántöltési „stratégiára” kell áttérniük az autósoknak. A statisztikák szerint pedig sokan ennél is tovább mennek a váltásban: a mostani helyzet a villanyjárművekre való átállás újabb hullámát indíthatja el.

Idén nyáron rakták le a tervek szerint 2025-ben elkészülő debreceni BMW-gyár alapkövét, a minap pedig új részletek derültek ki azzal kapcsolatban, milyenek lehetnek majd a bajor márka első Magyarországon készülő kocsijai. Azt eddig is tudni lehetett, hogy az évtized közepén debütáló új, kizárólag elektromos autóknak szánt Neue Klasse platform első képviselői itt gördülhetnek le a futószalagról, a vállalat igazgatóságának elnöke azonban most elárulta: egy szedánnal és egy SUV-val indul majd az itteni termelés.

Igencsak nagyszabású árverésre készül a neves londoni Christie’s aukciósház: a szeptember 28-án sorra kerülő élő eseményen számos, a James Bond-filmekhez kapcsolódó tárgy kerül kalapács alá. Oldalunkon természetesen a tétellistán szereplő autókra koncentrálunk, amelyből nem meglepő módon több is akad, hiszen a népszerű mozifranchise-nak éppúgy elválaszthatatlan „kellékei” a lélegzetelállító kocsik, mint például a „rázva, nem keverve” szervírozott Vodka Martini.

A Formula–1-es Magyar Nagydíj csütörtöki médianapján Sebastian Vettel kétszer is alaposan magára vonta a figyelmet. Előbb – a pilóták közül utolsóként beadva a derekát – létrehozta saját Instagram-fiókját, majd az oldalra feltöltött első videójában bejelentette: a jelenlegi idény végén befejezi pályafutását. A 2010 és 2013 a Red Bullal négy világbajnoki címet szerző pilóta egyebek mellett számos, szinte megdönthetetlennek tűnő rekordot hagy maga után.

A Cadillac viszonylag ritkán hallat magáról, de amikor mégis, az általában „nagyot szól”! Az augusztusban alapítása 120. évfordulóját ünneplő, jó ideje a General Motors ernyője alá tartozó prémiummárka a minap a Celestiq névre keresztelt, teljesen elektromos luxusszedán terveivel rukkolt elő, amely nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy egyszerre váljon a legnagyobb presztízsű európai gyártók és a villanyautózásban élen járó amerikai vállalatok riválisává!

A Turai Kastélyban rendezett, exkluzív eseményen tekinthette meg először testközelből a hazai közönség a megújuló BMW 7-es széria „legzöldebb” tagját, az i7-et. A német gyártó által a „világ első teljesen elektromos luxuslimuzinjának” titulált autó is megkapta az új X7-esnél már látott, megosztott (és egyben megosztó) elsőlámpa-megoldást – de ezen kívül is bőven van mit részletezni a várhatóan már jövő tavasszal az utakra kerülő szedán kapcsán.

Miközben az autós világban kis túlzással lassan minden az elektromobilizációról szól, némely gyártók – amíg tehetik – még kitartanak a „hagyományos” technológia mellett. Közéjük tartozik a szupersportkocsikra szakosodott olasz Pagani is, amelynek alapítója a közelmúltban ki is fejtette, miért ragaszkodnak továbbra is a „kihalófélben lévő” V12-es erőforrásaikhoz. Ahhoz a motorhoz, amelynek, ha minden igaz, azeddigi legerősebb változatát ismerheti majd meg a világ a rövidesen debütáló C10 nevet viselő autójukban.

Régen a jogosítvány megszerzése egy szinte ünnepi pillanat volt a családok számára. Bár a „papír” korábban is jelentős anyagi terhet jelentett, de a tétel azért messze volt a maitól; napjainkban akkor is belekerülhet félmillió forintba egy jogosítvány, ha az illető egyébként ügyes és rátermett. A kérdés, hogy még megéri-e?