Régen a jogosítvány megszerzése egy szinte ünnepi pillanat volt a családok számára. Bár a „papír” korábban is jelentős anyagi terhet jelentett, de a tétel azért messze volt a maitól; napjainkban akkor is belekerülhet félmillió forintba egy jogosítvány, ha az illető egyébként ügyes és rátermett. A kérdés, hogy még megéri-e?

Nemrég került sor a világ egyik legkülönlegesebb autós eseményére, az angliai Goodwood Festival of Speedre. A 150 ezer fős nézősereg előtt lezajlott rendezvény legnagyobb durranását a hagyományos „dombfelfutó” verseny hozta, amelyen a McMurtry Automotive által gyártott Spéirling megdöntötte az abszolút rekordidőt. Mindez meglehetősen jó reklámot jelent a rövidesen utcai változatban is elérhetővé váló, teljesen elektromos hiperautónak!

A minap lehullt a lepel a Hyundai Ioniq 6-ról, a dél-koreai gyártó tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerülő, teljesen elektromos szedánjáról. A végleges változat sokkal kevésbé fest meghökkentően, mint a 2 éve bemutatott koncepcióautó, de azért így is magára vonja a tekinteteket, többek közt a szegmensében is szokatlanul áramvonalas formavilágával. Azzal kapcsolatban viszont, hogy pontosan mit rejt majd ez az ígéretes külső, egyelőre csak spekulációk láttak napvilágot.

Amikor az embereknek beteljesül az első autójukról szövögetett álmuk, főleg, ha azt még sikerül is elég korán, mondjuk 25 éves koruk előtt megvásárolniuk, hirtelen kinyílik számukra a világ. Kis túlzással akkor és oda mennek, ahova csak akarnak, végre nem kell a buszra várni, csak be a kocsiba, és irány a messzeség. Ilyenkor hangzanak el ilyen és ehhez hasonló mondatok, minthogy: „nem kell sátor, szívem, majd alszunk az autóban”, „befér a kocsiba, vigyük a gumimatracot”, „nem tudom, hol vagyunk, de lassan tankolni kellene”, illetve „vegyük fel azt a stoppost, végül is elfér”.

Amikor a Bugatti 2016-ban leleplezte a népszerű Veyron utódjának szánt Chiron szupersportkocsit, 500 példány legyártását (és eladását) tűzték ki célul. A jelek szerint ehhez nagyjából 6 évre volt szükségük, a napokban bemutatott L’Ébé Editiont ugyanis már az utolsó, erősen limitált szériaként harangozták be. A közelmúltban a horvát Rimac vállalattal összefonódó francia márkának természetesen a „Chironon túli” időkre is akadnak tervei – amelyekben, ha minden igaz, a belsőégésű motoroknak is helyük lesz!

A Rimac Nevera nevű elektromos sportautót még a 2018-as Genfi Autószalon mutatták meg először a közönségnek (akkor még „Concept Two” munkacímen futott), azaz már több mint 4 éve tartja izgalomban a lélegzetelállító járművek szerelmeseit. Úgy fest, a várakozásnak most vége, a kétajtós horvát csúcskocsi első példányát ugyanis a minap hivatalosan is forgalomba helyezték hazájában, vagyis indulhat a „tömeggyártás”!

Hat év előkészítés után a napokban megkapta a közúti használatra feljogosító engedélyt a Lightyear 0 nevű teljesen elektromos szedán, amelynek „felszínén” nagyjából 5 négyzetméternyi napelemet helyeztek el. A fejlesztésért felelős holland vállalat közlése szerint a várhatóan még idén az utakra kerülő kocsit ideális körülmények közepette elegendő mindössze 7 havonta újratölteni!

A „Picasso” névnek vannak már hagyományai az autós világban, elég, ha csak a Citroën Xsara Picassóra és a C4 Picassóra gondolunk. No, a néhai spanyol festőzseni legújabb „négykerekű névrokonai” ezektől jóformán a lehető legtávolabb állnak. Egy svájci luxusműhely ugyanis a napokban bemutatta a Picasso 660 LMS nevű luxussportkocsija sorozatgyártásra kész változatát. Lássuk, mit érdemes tudni a még a saját szegmensében is ultrakönnyűnek számító járműről!

Amikor a BMW néhány napja leleplezte a 3-as széria bő három éve az utakon lévő hetedik generációjának frissített modelljeit, néhányan csalódottan vehették tudomásul, hogy miközben a kocsi belső tere jelentős innováción ment át, a motorkínálat és a teljesítmény terén elmaradt az előrelépés. Nekik nyújthat „némi” vigaszt, hogy a német gyártó mostanra már félig-meddig saját „tuningrészlegének” számító Alpina máris előállt az új 3-as meglehetősen sportosra hangolt változatával, a D3 S-sel!