Ki ne vágyott volna egyszer egy kabrióra? A lenyitható, vászontetős vagy egyszerűen tető nélküli kocsik mindig is egyfajta kuriózumot, talán luxust is jelentettek, attól függetlenül, hogy már egymillió alatt is találni egész használható példányokat. Jelen pillanatban a legolcsóbb ajánlat a több mint 1600-ból 500 ezer forint, míg a legdrágábbak 100 millió felett vannak. Látszik tehát, hogy mindenki talál a pénztárcájának megfelelő darabot.

Nem ritka, hogy egy a piaci bevezetés fázisában járó autóra egy elsőre kissé őrültségnek tűnő akcióval akarják felhívni a figyelmet – a Nissan Ariya azonban most ezt is új szintre készül emelni! Egy friss bejelentés szerint az év eleje óta gyártott, teljesen elektromos crossover egyik példányával egy brit „kalandor”, Chris Ramsey el akar jutni az Északi-sarktól a Déli-sarkig. Az expedíció megvalósításához persze tartozik néhány „csillagozott” megjegyzés, ám ettől még igencsak hatásos belépő lehet a globálisan egyértelműen a Teslák riválisának szánt kocsi számára.

Megszokhattuk, hogy ha valahol egy régi, igazán különleges autót bocsátanak aukcióra, akkor a vételár napjaink új luxusmodelljeihez képest is sokszorosan felkúszhat. Ha hinni lehet az egybehangzó nemzetközi értesüléseknek, akkor egy friss árverés ezt a jelenséget is egészen új szintre emelte: egy 1955-ös Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé a cég egy zárt licitálásán 130 millió euróért, azaz forintban kifejezve több mint 50 milliárdért kelhetett el. Lássuk, mit érdemes tudni a világ újdonsült legdrágább kocsijáról!

Még egy lépéssel közelebb került Európa a belsőégésű motorral ellátott autók „halálához”: az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága a minap elfogadta azt a javaslatot, melynek értelmében 2035-től nem lehetne benzin- vagy dízelüzemű új személygépkocsit értékesíteni a 27 tagállamban, így Magyarországon sem. A törekvésnek számos ellenzője van, és mivel ezek között jelentős lobbierejű szereplők is akadnak, még mindig nem lehet teljesen biztosra venni, hogy kevesebb mint másfél évtized múlva tényleg csak elektromos (netán hidrogénhajtású) járművekből válogathatunk majd a kereskedőknél.

Már az utolsó fázisában jár a Ferrari első szabadidő-autója, a Purosangue fejlesztése, az olaszok pedig a minap azt is elárulták, hogy a debütáló változatban V12-es motorok kapnak helyet. Mindez némi megnyugvást jelenthet a márka legvérmesebb rajongóinak, akiknek azért így is van mit „megemészteniük”: nem elég ugyanis, hogy a sportkocsikkal legendássá vált cégnél „hobbiterepjárók” gyártására adják a fejüket, de, ha hinni lehet a híreknek, az elektromos autózás terén is egyre ölesebb lépéseket tesznek majd.

Miért jó az, ha az ember multimilliárdos? Bizonyára mindenki tudna ezer okot mondani, de akkor most maradjunk annál, amelyik egy mostani hír kapcsán jutott az eszünkbe: például azért, mert ha a kedvenc autótípusának gyártása véget ér, akkor nyugodtan megalkothatja és piacra dobhatja annak kissé újragondolt változatát. Némi sarkítással így született az INEOS Grenadier 4x4-es terepjáró, amely egy friss bejelentés szerint nyártól a hazai utakon is feltűnhet.

A világ úgy van „berendezve”, hogy az embernek bizonyos dolgokra lehet igénye, lehetősége és pénze, de a többségnek a háromból egyszerre csak kettő. Így van ez a „csapatós”, örömautókkal is, ami alól, mint mindig, minden korban vannak kivételek.

Immár három éve annak, hogy a Toyota újra gyártani kezdte legendás sportkocsiját, a Suprát. A kétajtós kupé „újjászületésekor” két fő kritika érte a japán vállalatot: egyesek a BMW-vel való közös fejlesztést nem tudták hova tenni, míg mások az élményautózás elengedhetetlen kellékének tartott kézi váltót hiányolták. Előbbi tényezővel nem volt mit tenni (sőt, a Toyota többször is hangsúlyozta, a németek nélkül létre sem jöhetett volna a projekt), utóbbi téren viszont most úgy fest, a gyártó „beadta a derekát”.

Étkészlet, kávéfőző, ágynemű, esetleg egy wellnessutalvány. Sokak lelki szemei előtt valami ilyesmik jelennek meg a „nászajándék” szó hallatán. Ha azonban az ember édesapja David Beckham, akkor némiképp menőbb meglepetésekre is számíthat az esküvője napján. Mondjuk egy forintban kifejezve csaknem 160 milliós autóra! A korábbi futballsztár ráadásul nem egy „szimpla” luxusautót adott a most nősült fiának, hanem egy felújított és elektromos hajtásúvá alakított, 1954-es Jaguart.