Immár három éve annak, hogy a Toyota újra gyártani kezdte legendás sportkocsiját, a Suprát. A kétajtós kupé „újjászületésekor” két fő kritika érte a japán vállalatot: egyesek a BMW-vel való közös fejlesztést nem tudták hova tenni, míg mások az élményautózás elengedhetetlen kellékének tartott kézi váltót hiányolták. Előbbi tényezővel nem volt mit tenni (sőt, a Toyota többször is hangsúlyozta, a németek nélkül létre sem jöhetett volna a projekt), utóbbi téren viszont most úgy fest, a gyártó „beadta a derekát”.

Étkészlet, kávéfőző, ágynemű, esetleg egy wellnessutalvány. Sokak lelki szemei előtt valami ilyesmik jelennek meg a „nászajándék” szó hallatán. Ha azonban az ember édesapja David Beckham, akkor némiképp menőbb meglepetésekre is számíthat az esküvője napján. Mondjuk egy forintban kifejezve csaknem 160 milliós autóra! A korábbi futballsztár ráadásul nem egy „szimpla” luxusautót adott a most nősült fiának, hanem egy felújított és elektromos hajtásúvá alakított, 1954-es Jaguart.

Egy ideje tudvalevő, hogy a Forma–1 következő forradalmi változása az lehet, amikor a csapatoknak 100%-ban fenntartható üzemanyagra kell átállniuk, ezzel párhuzamosan pedig szigorú költségplafont vezetnek be minden egyes alkotóelem, így többek közt a motorok fejlesztésére is. A küszöbön álló lépések egyik nem titkolt célja, hogy új márkák kedvét is meghozza a „száguldó cirkuszba” való bekapcsolódáshoz. Úgy fest, a törekvés sikeres lehet, a napokban ugyanis a Volkswagen Csoport vezetősége két márkájának is „zöld utat adott” a csatlakozáshoz!

A Smart márka hallatán a többségnek alighanem a szinte valószínűtlenül pici, alig 2,5 méteres autók jutnak eszébe, az 1994-ben alapított cég azonban éppen a brand „újrapozicionálásán” dolgozik. Ennek előfutára a nemes egyszerűséggel csak Smart #1 néven emlegetett elektromos crossover, amelynek a napokban mutatták be a sorozatgyártásra kész változatát. Ennek apropóján pedig természetesen jó pár részlet is kiderült a tervek szerint még idén megvásárolható kocsiról.

Éppen egy éve ismerte meg a világ a Cupra Born nevű kis méretű családi autót, amely a SEAT sportos részlegéből 2018-ban önállósodott márka első teljesen elektromos modellje. A kocsit néhányan nemes egyszerűséggel „csak” egy kicsit sportosabbra szabott Volkswagen ID.3-nak titulálták, amellyel a spanyol cég háza táján azért alighanem vitatkoznának. Hogy ténylegesen mennyi a fenti vélemény igazságtartalma, arról idén már a magyar vásárlók is testközelből bizonyosodhatnak meg, hamarosan pedig a széria csúcsmodellje is megérkezhet hazánkba.

Sokaknak meghatározó szempont a vásárlásnál, hogy „mennyit kell majd költeni” az adott autóra, típusra, márkára a használat évei alatt. Mivel márkafüggetlen szervizhálózatot üzemeltetünk, nálunk a műhelyben, a vendégeinkkel is rengeteg beszélgetés zajlik arról, hogy melyik a „jó autó”, és melyik nem. Mivel a kocsik világa is folyamatosan változik, és talán sosem változott olyan gyorsan, mint az elmúlt 10 évben, ideje volt, hogy írjunk erről valamit, miközben tudjuk, hogy mindennel lehet vitatkozni, és mindennel kapcsolatban van ellentétes tapasztalat.

A Ferrari Formula–1-es csapatát lehet szeretni és nem szeretni (mindkét tábor meglehetősen népes), de a többség abban azért egyetért, hogy egy igazán izgalmas idényhez egy jó Ferrarira is szükség van. Egyelőre úgy fest, hogy az F1 történetének talán legnagyobb léptékű szabályváltoztatásaiból a maranellóiak kiválóan jöttek ki, és a mögöttünk hagyott hétvégén visszatértek a győzelem útjára. A kérdés csak az, meddig tarthat a lendület?

Szó, mi szó nem kapkodta el a Volkswagen az első tömegszériás elektromos kis haszongépjárműve, az ID. Buzz piacra dobását. A némi éllel a Transporterek „zöld testvérének” is nevezhető autó terveit még a 2017-es detroiti Nemzetközi Autó Show-n mutatta be a német cég, a koncepcióból pedig mostanra lett „valóság”. A gyártásra kész kocsi mostani leleplezésével egy időben számos információt elárultak a járműről, amivel, ha minden jól megy, még idén összefuthatunk az utakon.

A március 8-i nemzetközi nőnapra időzítették az Év Női Autója (Women’s World Car of the Year) szavazás eredményhirdetését. A kizárólag női szakújságírókból álló zsűri hat kategóriában nevezte meg a legjobbakat, melyek között – a különböző autós díjaknál mostanra már megszokott módon – túlsúlyban voltak a részben vagy teljesen elektromos modellek. Az abszolút győztes címről azonban némi meglepetésre lemaradtak a villanyautók, hiszen azt a Peugeot 308 söpörte be!