Egy alapvetően sikeres termék átdolgozása mindig komoly feladat. A VW Golfnál talán a legnehezebb ez, de a Nissan Qashqai modell harmadik generációjának is tartania kell a lépést egy olyan szegmensben, amelyben mára tucatnyi vetélytársa van, s melyet részben ő alapozott meg.

Maranellóban bemutatták a legifjabb Ferrarit: a 296 GTB az első olyan hathengeres, utcai sportautó, amely az ágaskodó lovas emblémát viseli magán. A kétajtós kupé a hibrid technológiának köszönhetően a V8-as F8 Tributónál is nagyobb összteljesítményt tud felmutatni, miközben városi körülmények közt (már, ha valaki ott tervezi használni…) tisztán elektromos üzemmódban is el lehet vele boldogulni. Lássuk, mit tudunk még a csaknem 100 millió forintos újdonságról!

Egyelőre az autóipari technológiaváltásnak, tehát a többé-kevésbé füstmentes autók terjedésének nagyobb a füstje, mint a lángja (bocs!). Az autóipari hírek érzésre 50-60 %-a ilyen járművekről szól, miközben az újautó-eladásoknak globálisan talán 3%-át teszik ki. Az optimisták sem gondolják, hogy az utakon közlekedő járműveknek fele 2050 előtt elektromossá válhatna ‒ szintén világviszonylatban, mert bármilyen különbözően is éljünk itt a bolygón, mégiscsak egy légkörön osztozunk.

Nagy a felbolydulás mostanság a Stellantis háza táján: a Peugeot negyedéve mutatta be az új 308-ast, most pedig az Opel mutatott be olyan gyári (részlet)fotókat, amelyeken az új Astra markáns elemei láthatóak, melyből már előre jelezhető, hogy a jövevény jócskán eltér majd az elődjétől. Az újdonságnak nagyot kell durrannia, ugyanis az alsó-középkategória az a szegmens, ahol mindig is a legádázabb harc folyt a pozíciókért.

Talán még a legtájékozottabb Forma–1-es rajongók közül is sokakat zavarba lehet hozni a kérdéssel, miszerint: milyen autóval indult élete legelső F1-futamán Michael Schumacher? A szakavatottak ugyanis pontosan tudják, hogy bár a hétszeres világbajnok pilóta neve leginkább a Ferrarival forrt egybe, első sikereit még a Benetton istállónál aratta. Igen ám, csakhogy már azelőtt is volt egy nagyon rövid „beugrása”, éppen 30 éve, egy Jordan-Ford volánja mögött. És hogy miért hozakodunk most elő ezzel? A szóban forgó versenygép épp a minap vált eladóvá egy brit kereskedőcégnél!

Jó tudni, hogy az Aggressor legerősebb változata akár 2200 lóerős teljesítmény leadására is képes lehet. Megmaradt tehát a csúcsvillanyosok konkurenciájának, a „benzinvérű” tervezők alighanem egyik utolsó dobásaként.

Amióta a világ Vlagyimir Putyin orosz elnök 2018-as beiktatásán először láthatta az Aurus Senatot, bizonyára sokan várták (elsősorban persze tehetős helyiek), hogy a luxuslimuzin sorozatgyártásba kerüljön. Nos, úgy tűnik, a visszaszámlálás véget ért, a friss bejelentés szerint ugyanis mostantól évente több száz olyan példány gördül le a futószalagról, amiből már a „civilek” is vásárolhatnak maguknak.

A McLaren mintegy másfél évvel ezelőtt jókora csodálkozásra késztette az autós világot, amikor bemutatta az Elva névre hallgató, szélvédő nélküli kétüléses roadsterét. A neves brit gyártó a kezdetektől igyekezett bizonygatni, hogy az innovatív légkezelő megoldásnak (AAMS) hála nagy sebességnél se teszi kényelmetlenné a vezetést a menetszél – a jelek szerint azonban ezzel nem sikerült elég dúsgazdag vevőt meggyőzni. Akkor tehát nincs más hátra, mint elő a szélvédőkkel!

Az autóvásárlás sokak életének egyik legnagyobb és legritkább kalandja, mert 20 évente szánják rá magukat, míg mások akár évente többször cserélik a kocsijukat. Van, aki csak újba hajlandó ülni, mások akkor sem vesznek újat, ha megtehetnék. Szintén népes tábora van azoknak, akik megrögzötten csak 15 év feletti, vagy épp veterán autóval járnak. Érvei minden csoportnak vannak, és persze igaza is. A kérdés csak az, hogy mit tegyen, akinek nincs kialakult véleménye? Nekik próbálunk támpontokat adni alábbi írásunkkal.