A mögöttünk hagyott hétvégén Lewis Hamilton a Forma–1-es Brazil Nagydíj megnyerésével 14 pontra csökkentette hátrányát Max Verstappennel szemben az egyéni világbajnoki címért zajló küzdelemben. Három futammal a vége előtt tehát minden adott egy csaknem egy évtizede nem látott, szoros párharcra. És, hogy a hajrá még izgalmasabb legyen, az idény hátralévő részében lényegében teljesen ismeretlen terepre tévednek a pilóták.

Ha az elektromos autókhoz kapcsolódó rekordokról van szó, a mostanság leggyakoribb fejlesztési irány egyértelműen az, hogy ki tudja a leghosszabb távot megtenni újratöltés nélkül. Pedig egyes mérnöki szupercsapatokat a sebességi világcsúcsok is érdekelnek, a Team Vesco 444 reVolt System alakulata pedig a minap igencsak erőset „villantott” ilyen téren. Little Giant névre keresztelt, leginkább rakétának tűnő járművükkel 574,5 km/h-val repesztettek, amire korábban nem volt példa a villanyautók mezőnyében.

Mit jelent ez a számsor: 3, 4, 6, 5, 1, 2? Mielőtt bárki is valamilyen bonyolult matematikai logikát kezdene keresni, inkább gyorsan eláruljuk: a világ ebben a sorrendben ismerheti meg a Volkswagen teljesen elektromos ID-sorozatának tagjait! A napokban épp az 5-ösön volt a sor, amely távolról nézve az ID.4 kompakt SUV kupétetős változatának tűnik. De vessünk rá azért egy közelebbi pillantást is!

Azt megszokhattuk már, hogy a Tesla az évek során egyre több „levegőt szív el” a hagyományos, nagy autógyártó cégek elől, azonban a kaliforniai vállalat eddig többnyire csak kisebb, a környezettudatosság terén élen járó piacokon tudta átvenni a vezetést. Most viszont szintet léptek Elon Muskék: a frissen összesített statisztikák szerint szeptemberben már a Model 3 volt egész Európa legtöbb példányban eladott autója!

 

Ha valamikor a jövőben megírják A magyar autógyártás története című könyvet, az egyik mostani hír kétségkívül fontos fejezetet érdemel majd benne. A minap ugyanis legördült az első, sorozatgyártásban készülő, tisztán elektromos autó egy magyarországi gyártósorról. Vagy mégsem az első? Írásunkban ezt is igyekszünk tisztázni, amellett persze, hogy összegyűjtjük, mi mindent érdemes tudni a nagy üdvrivalgással fogadott, kecskeméti „születésű” Mercedes-Benz EQB-ről!

Egy autónak nagyjából csak kétféle baja lehet (nem igaz, több százféle is, de mondjuk, hogy), belső, vagy külső. A kasznival is két további dolog történhet. Vagy összetörik, vagy korrodálni kezd.  A törésről nincs mit beszélni, azt hagyjuk meg a résztvevők és a biztosítók csataterének.

Bruno Senna a háromszoros F1-bajnok nagybátyja sisakfestésében teljesített néhány kört egy angliai klubtalálkozón. Az emelkedett pillanatokról készített videófelvételek széltében-hosszában bejárták a közösségi médiát, ami nem meglepő annak fényében, hogy a néhai Ayrton Senna népszerűsége mindmáig töretlen.

Mi tagadás, nehéz nem a brutális méretű hűtőmaszkot kiszúrni elsőre a vadonatúj Lexus LX divatterepjárókon, pedig ilyen téren láttunk mostanában néhány egészen meghökkentő megoldást az autóiparban. A negyedik generációjába lépett nagyméretű SUV friss premierje kapcsán azért bőven van még mit megemlíteni – úgyhogy lássuk, mit érdemes tudni a Toyota „luxusrészlegének” legújabb zászlóshajójáról!

Kis túlzással alig telik el úgy nap, hogy ne hallanánk az üzemanyagárak újabb drágulásáról. A legutóbbi növekedéssel a benzin literenként átlagosan 485, a gázolaj pedig 495 forintba kerül a magyarországi kutakon. Szakértők szerint az 500 forintos lélektani határ áttörése aligha kérdéses, de egyesek szerint a grafikonok mennek még ennél is feljebb. A kérdés az, milyen reakciót vált ki mindez a hazai autósokból? Mármint a bosszúságon kívül…