Jó tudni, hogy az Aggressor legerősebb változata akár 2200 lóerős teljesítmény leadására is képes lehet. Megmaradt tehát a csúcsvillanyosok konkurenciájának, a „benzinvérű” tervezők alighanem egyik utolsó dobásaként.

Amióta a világ Vlagyimir Putyin orosz elnök 2018-as beiktatásán először láthatta az Aurus Senatot, bizonyára sokan várták (elsősorban persze tehetős helyiek), hogy a luxuslimuzin sorozatgyártásba kerüljön. Nos, úgy tűnik, a visszaszámlálás véget ért, a friss bejelentés szerint ugyanis mostantól évente több száz olyan példány gördül le a futószalagról, amiből már a „civilek” is vásárolhatnak maguknak.

A McLaren mintegy másfél évvel ezelőtt jókora csodálkozásra késztette az autós világot, amikor bemutatta az Elva névre hallgató, szélvédő nélküli kétüléses roadsterét. A neves brit gyártó a kezdetektől igyekezett bizonygatni, hogy az innovatív légkezelő megoldásnak (AAMS) hála nagy sebességnél se teszi kényelmetlenné a vezetést a menetszél – a jelek szerint azonban ezzel nem sikerült elég dúsgazdag vevőt meggyőzni. Akkor tehát nincs más hátra, mint elő a szélvédőkkel!

Az autóvásárlás sokak életének egyik legnagyobb és legritkább kalandja, mert 20 évente szánják rá magukat, míg mások akár évente többször cserélik a kocsijukat. Van, aki csak újba hajlandó ülni, mások akkor sem vesznek újat, ha megtehetnék. Szintén népes tábora van azoknak, akik megrögzötten csak 15 év feletti, vagy épp veterán autóval járnak. Érvei minden csoportnak vannak, és persze igaza is. A kérdés csak az, hogy mit tegyen, akinek nincs kialakult véleménye? Nekik próbálunk támpontokat adni alábbi írásunkkal.

Eljött egy újabb mérföldkő a Toyota életében, bemutatták a Proace furgon és Proace Verso kisbusz tisztán elektromos változatait. A maximum 330 kilométer hatótávolságú járművek a japán OEM első, Európában forgalmazott akkumulátoros elektromos modelljei. Sokáig úgy vélték a forgalmazók és a szállítók egyaránt, hogy az áruszállítás frontján még nem jött el az ideje a villamosításnak. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy jelenleg az európai kishaszonjármű-eladások alig egy százalékát teszik ki akkumulátoros elektromos modellek, ám napjainkban már egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a zéróemissziós járművek iránt.

Ha arról hallunk, hogy egy elektromos autókat gyártó kínai cég az európai piacra lép, sokunk első gondolata az lehet, hogy az új szereplő a jelenlegi paletta árai alá ígérve igyekszik majd teret hódítani magának. No, a Nio márkára ennek ellenkezője igaz: a rövidesen az öreg kontinensen is kereskedéseket nyitó cég kimondottan a prémium vásárlókat célozza! A sanghaji székhelyű vállalat egy mifelénk kevésbé elterjedt módszerrel próbálja orvosolni a villanyautók talán legnagyobb „nyűgjét”, így projektjük eredménye a komplett autós világ szempontjából is fontos lehet.

Crossover szabadidő-autóként (CUV) definiálja a Hyundai legújabb elektromos kocsiját, amely a néhány hónappal ezelőtti világpremier után a napokban Magyarországon is elérhetővé vált. A meglehetősen szokatlan, de mindenképp figyelemre méltó designnal rendelkező autó az Ioniq 5 nevet kapta – de ne ijedjen meg senki, nem „aludtuk át” az előző 4 modell bemutatását, a dél-koreai márkánál az 5-ös számmal indul az új brand karrierje.

Nincs olyan autóbolond, aki a Lamborghini nevet ne ismerné. De vajon hányan ismerik a márka névadóját, Ferruccio Lamborghinit? És hányan tudják a 105 éve született mesteremberről, hogy traktorgyárosból avanzsált sportautó készítővé, persze csak miután összeveszett Enzo Ferrarival?

A Renault Csoport vezérigazgatója, Luca de Meo a minap felvázolta a vállalat közeljövőbeli stratégiáját. Az előadás sokáig abban a mederben folyt, ahogy azt mostanság megszokhattuk csaknem bármely márka esetén: szó esett az ökológiai lábnyom csökkentéséről, az elektromos autók eladásának gyorsításáról és az ezekhez szükséges beruházásokról. A cégvezér aztán egyszer csak tett róla, hogy jókora visszhangja legyen a szavainak: közölte, hogy rövidesen már nem gyártanak olyan autókat, amik 180 km/h-nál gyorsabban képesek menni.