Az autójához a többség viszonyul valahogy. Van, aki rajong érte és a kabátján, nyakkendőjén is márkajelzés van (a kulcstartó alap), esetleg tetoválásként viseli. A másik véglet, aki „közlekedőedényként” tekint rá, és úgy is bánik vele, mindenki más pedig a kettő között van valahol. A legtöbb autósban közös ugyanakkor, hogy vannak, akik ajándékot vesznek nekik karácsonyra (de bármilyen más alkalomra is), azoknak pedig, akik a skála rajongói végéhez vannak közelebb ‒ főleg, ha tudják róluk ‒, kézenfekvő az autós ajándék. Csakhogy!

Régóta tartott a találgatás arról, milyen nevet visel majd az Alfa Romeo jövőre érkező, első teljesen elektromos autója. Ennek most vége, az olasz gyártó ugyanis most bejelentette: a kis méretű SUV a vállalat alapításának helyszíne előtt tisztelegve a Milano névre hallgat majd. Ennél persze sokkal érdekesebb, hogy mit lehet már tudni a közelgő crossoverről, illetve milyen további tervei vannak a 113 éves márkának. Ezeket vesszük sorra az Automeister szervizhálózat friss cikkében.

Új autós magassági világcsúcsot állított fel a minap a Porsche: a többszörös Le Mans-i győztes Romain Dumas egy erősen átalakított 911 Carrera 4S volánja mögött 6734 méterrel a tengerszint fölé jutott az Andokban. A nem akármilyen kísérlet önmagában is izgalmas, ráadásul a kocsi több olyan technológiai különlegességgel volt felvértezve, amelyek a jövőben a közúti járműveknél is elterjedtté válhatnak. Az Automeister szervizhálózat mostani írásában a rekorddöntés körülményei mellett ezekre is kitérünk.

A Dacia Duster is egyértelműen azok közé a kocsik közé tartozik, amelyeknél a generációváltás híre a magyar piacot is alaposan felkavarja, a Renault-csoporthoz tartozó román brand szabadidő-autója ugyanis az előző teljes évben az 5. legnépszerűbb modell volt a hazai újautó-vásárlók körében. Hogy a napokban hivatalosan is leleplezett, friss verzió is számíthat-e ehhez hasonló érdeklődésre, az rövidesen kiderül – addig is, az Automeister szervizhálózat mostani írásában sorra vesszük az újdonsággal kapcsolatos információkat.

Talán minden gyakorló autósnak megvan, amikor télen, sötétedés után, esőben vagy havazásban közlekedik, és a rosszul dolgozó ablaktörlő miatt csak fényfoltokat lát, meg mindenféle maszatos csíkokat. Bizonyára nem kell külön elmesélni, hogy a helyzet milyen veszélyeket rejt magában, a jelenség mégis jóval gyakoribb, mint gondolnánk. Erre vonatkozó hivatalos statisztika nyilván nincs, de egy friss, esős araszolás alatt végzett, saját „felmérés” alapján nagyjából minden 6.-7. autó ablaktörlőjének munkájával volt valamilyen, kívülről is látható probléma. Joggal vetődhet fel a kérdés, hogy miért van ennyi baj az ablaktörlőkkel, mikor szinte ez a kocsi legegyszerűbb alkatrésze? Amilyen egyszerű az elem, olyan szimpla a válasz is: azért, mert az ablaktörlő sérülékeny. Nem abban az értelemben, hogy egy nagyobb szél letöri a kocsiról, hanem mert kizárólag a törlőlapát (gumi) és az ablaküveg tökéletes illeszkedése esetén tudja tényleg kifogástalanul törölni az ablakot, és ez nagyon gyakran nincs meg.

Még sosem rendeztek helyi idő szerint annyira későn rajtoló futamot a Formula–1 1950 óta íródó történetében, mint az előttünk álló hétvégén esedékes Las Vegas-i Nagydíj. Mondhatjuk persze, hogy az éjszakai körözés méltó lesz „A bűn városaként” is emlegetett helyhez, főleg, hogy a száguldásra többek közt a kaszinókról híres The Strip nevű sugárúton kerül sor. Ezenkívül is számos érdekesség akad az idény utolsó előtti – a bajnokságok szempontjából túl nagy téttel már nem bíró – versenyével kapcsolatban. Ezekből szemezgetünk az Automeister szervizhálózat aktuális írásában!

Volt idő, amikor a Suzuki Swift aktuális új változatának bemutatása volt az a hír, amelyre a magyar autós társadalom a leginkább felkapta a fejét – az idén 40 éves, korábban Esztergomban (is) készülő kisautót azonban mára házon belül az SX4 S-Cross és a Vitara is lekörözte népszerűségben mifelénk. Ezzel együtt korai volna temetni, hiszen az elmúlt évek összesített statisztikái alapján még mindig ott van a hazai vásárlók top10-es listáján, így minden bizonnyal a most debütált modellel is rövidesen sűrűn találkozunk majd az itthoni utakon. Éppen ezért, az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében összeszedtük, mit lehet tudni a vadiúj Swiftről!

Szinte közhely, hogy a most 18-30 éves korosztály jóval kevésbé vágyik saját autóra, mint a korábbi generációk. A nagyvárosok autóval élhetetlenek, a parkolás, a benzin drága, sorolhatnánk. Ott vannak aztán az alternatív közlekedési formák, akár elektromos változatban is. A kerékpár, a roller, a mindenféle 1-2-3-4 kerekű eszközök, az autó- és motormegosztók stb. Ráadásul ez az a korosztály, amelyik ‒ amíg gyerekük nem lesz, de egyre kevésbé lesz ‒ nem nagyon jár „nagy bevásárolni”. Ugyanakkor még mindig van egy markáns réteg, amelyik tudja, hogy a saját autó mennyire meg tudja emelni a szabadságfokot, mennyire kinyitja a világot, persze nem ingyen.

Több mint két évtizede annak, hogy az itteni fénykorát a ’80-as, ’90-es években élő Daihatsu kivonult Európából, sokan azonban ma is jóleső nosztalgiával gondolnak vissza az olyan modelljeikre, mint a Charade, az Applause vagy épp a Feroza és Terios terepjárók. A mára teljes egészében a Toyota alá tartozó, Japánban továbbra is kedvelt márka a közelmúltban impozáns célokat fogalmazott meg a világpiacok meghódítását illetően – a minap pedig be is mutattak 5 új, meglehetősen ígéretes koncepcióautót. Ezekre is kitérünk az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében.