Volt idő, amikor a Suzuki Swift aktuális új változatának bemutatása volt az a hír, amelyre a magyar autós társadalom a leginkább felkapta a fejét – az idén 40 éves, korábban Esztergomban (is) készülő kisautót azonban mára házon belül az SX4 S-Cross és a Vitara is lekörözte népszerűségben mifelénk. Ezzel együtt korai volna temetni, hiszen az elmúlt évek összesített statisztikái alapján még mindig ott van a hazai vásárlók top10-es listáján, így minden bizonnyal a most debütált modellel is rövidesen sűrűn találkozunk majd az itthoni utakon. Éppen ezért, az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében összeszedtük, mit lehet tudni a vadiúj Swiftről!

Szinte közhely, hogy a most 18-30 éves korosztály jóval kevésbé vágyik saját autóra, mint a korábbi generációk. A nagyvárosok autóval élhetetlenek, a parkolás, a benzin drága, sorolhatnánk. Ott vannak aztán az alternatív közlekedési formák, akár elektromos változatban is. A kerékpár, a roller, a mindenféle 1-2-3-4 kerekű eszközök, az autó- és motormegosztók stb. Ráadásul ez az a korosztály, amelyik ‒ amíg gyerekük nem lesz, de egyre kevésbé lesz ‒ nem nagyon jár „nagy bevásárolni”. Ugyanakkor még mindig van egy markáns réteg, amelyik tudja, hogy a saját autó mennyire meg tudja emelni a szabadságfokot, mennyire kinyitja a világot, persze nem ingyen.

Több mint két évtizede annak, hogy az itteni fénykorát a ’80-as, ’90-es években élő Daihatsu kivonult Európából, sokan azonban ma is jóleső nosztalgiával gondolnak vissza az olyan modelljeikre, mint a Charade, az Applause vagy épp a Feroza és Terios terepjárók. A mára teljes egészében a Toyota alá tartozó, Japánban továbbra is kedvelt márka a közelmúltban impozáns célokat fogalmazott meg a világpiacok meghódítását illetően – a minap pedig be is mutattak 5 új, meglehetősen ígéretes koncepcióautót. Ezekre is kitérünk az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében.

A General Motors 2017-ben adta el az Opel és a Vauxhall márkákat a Peugeot csoportnak (amely azóta beolvadt a Stellantis konszernbe), ezzel sok évtized után kivonult az európai piacról. A visszatérésre egészen mostanáig kellett várni, a minap ugyanis elindult az égiszük alá tartozó Cadillac Lyriq forgalmazása Svájcban – amely a hírek szerint csak az első lépése a nagy „újranyitásnak”. Az Automeister szervizhálózat soron következő írásában a lehetséges további tervek mellett a luxus villany-SUV-ot vesszük górcső alá.

Ha feltennénk a kérdést, hogy melyik gyártó adta el az előző teljes évben a legtöbb konnektoros (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) járművet világszerte, az alighanem még az autós berkekben legjártasabb olvasókat is nagy fejtörés elé állítaná. A helyes válasz ugyanis nem a „legjobb sajtóval rendelkező” Tesla, de még csak nem is a Volkswagen csoport, hanem a kínai BYD. A friss hírek szerint az idén 20 esztendős vállalat modelljei rövidesen a magyar utakon is gyakori látványt jelenthetnek majd, ugyanis két hazai kereskedés is megkezdi a forgalmazásukat. Ennek apropóján az Automeister szervizhálózat új bejegyzésében a cégről és a várható itthoni palettájukról ejtünk néhány szót.

Biztosítás ‒ biztonság! ma már egyre kevesebben emlékeznek erre a régi szlogenre, ami egy kis gondolkodással már akkor sem volt igaz. A biztosítások ‒ általában sem, de most elsősorban a jármúbiztosításokról beszélünk ‒ egyáltalán nem jelentenek biztonságot, elég, ha csak az életbiztosításokra gondolunk. Mennyi mindenkinek van, aztán mind meghalnak a végén, nem igaz? De komolyabbra fordítva a szót, értelmezésünk szerint ugyanis biztonságban az van, aki valahol vagy valamilyen körülmények között, valamilyen eséllyel védve van valamilyen számára negatív eseménytől. Ha ki sem megyek a lakásból, biztonságban vagyok az utcai támadásoktól, ha tankkal közlekedem, biztonságban vagyok a motorosoktól, sorolhatnám. A biztosítás minderre alkalmatlan, és nem is ígért ilyet soha. A biztosítás csak annyit ígér ‒ és gyakran nem tartja be, de erről később ‒ hogy ha valamilyen kár ér bennünket, ad némi pénzt, ezzel enyhítve utólag a nem elhanyagolható, de kizárólag anyagi veszteséget. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ezt vesszük górcső alá az Automeister szervizhálózat aktuális írásában.

Pontosan tudjuk, hogy az autógyártás bizonyos szegmenseiben kulcsfontosságú a súlycsökkentés – no, de hogy egy vállalat a négyzetméterenként 138 grammot nyomó fényezésen is „spórolni” akarjon? Márpedig valami ilyesmi a helyzet a BAC Mono R minap bemutatott, vadonatúj változatánál, amely azonban a Hypetex cég innovációjának köszönhetően festés nélkül is kimondottan jól „fest”. Az Automeister szervizhálózat soron következő írásában a közúton is használható, együléses versenyautó legfiatalabb példányával foglalkozunk.

A mögöttünk hagyott hétvégén bebizonyosodott, hogy azoknak volt igazuk, akik szerint csak egyszeri „kisiklás” volt a Formula–1-es Red Bull istálló egy héttel korábbi, szingapúri gyengélkedése és veresége: Max Verstappen Japánban a nagy fölénnyel megnyert időmérő után, az első kanyart leszámítva, a futamon is nagyon sima győzelmet aratott. Az osztrák csapat ezzel már most, 6 versennyel az idény vége előtt elhódította a konstruktőri bajnoki címet. A holland pilóta pedig egy újabb, korábban Michael Schumacher nevéhez fűződő rekordot adott át a múltnak – egy másikról azonban 3 ponttal „lecsúszott”. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében egyebek mellett ezekről az érdekességekről esik szó.

A mostanság debütáló elektromos hiperautók esetén szinte már „kötelező” az 1000 lóerőt meghaladó teljesítmény (sőt, ennek duplájára is akad példa a Lotus Evija képében), de a kizárólag belsőégésű motor által hajtott kocsik esetén azért igencsak figyelemre méltó ennek az álomhatárnak az átlépése. A legújabb modell ebben a meglehetősen szűk körben a Hennessey „H1000” Cadillac CT5-V Blackwing, amelynek gyártása a nemzetközi sajtóban megjelent hírek szerint a napokban megkezdődött. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a világ legerősebb, tisztán benzines luxusszedánját mutatjuk be.