Íme, a vadiúj villany-Skoda

Íme, a vadiúj villany-Skoda

A „legfontosabb modellünk”. Nemes egyszerűséggel így mutatták be a minap a Skoda Enyaq iV-t a Prágában megtartott szűkkörű ceremónián. Meg is van az okuk a bizakodásra az idén 125 éves márkánál, vadonatúj kocsijuk ugyanis legalább két szempontból is tökéletesen illeszkedik napjaink autós trendjeibe: elektromos is, SUV is. Lássuk, mit lehet már tudni a kocsiról, amely a hírek szerint még idén sorozatgyártásba kerül.

Az Enyaq iV előtt a Skoda tavaly már leleplezett egy villanyautót, ám a Citigo e iV lényegében „csak” a Volkswagen e-Up nagyobb akkumulátorral felszerelt változata, úgyhogy igazán nagy mozgásteret most először kaptak ilyen téren a patinás cseh cég mérnökei. Az anyavállalat persze most is biztosította a szükséges alapokat, hiszen az Enyaq iV a konszern új MEB platformjára épül – csakúgy, mint a hamarosan szintén érkező VW ID.4-es.

Ami a legifjabb Skodát illeti, a maga 4,648 méteres hosszával, 1,877 m-es szélességével és 1,618 m-es magasságával vérbeli szabadidő-autónak számít. Igaz, egyesek a fotók szemügyre vételezésekor megjegyezték, a hasmagassága valamivel alacsonyabbnak tűnik, mint azt a népszerű szegmens legtöbb képviselőjénél megszokhattuk. Az Enyaq iV csomagtere 585 literes, ez házon belül a Kodiaq kapacitásával említhető egy lapon.

Az egyediségről többek közt a „Kristályarcnak” keresztelt világító hűtőrácsbetét hivatott gondoskodni. A 130 LED által biztosított extra a figyelemre méltó kinézet mellett egyfajta tisztelgés is a vállalat részéről a világhírű cseh kristályüveg-művészet előtt, amelynek olyan jeles képviselői vannak, mint a 19. század közepén alapított, Karlovy Vary-ban székelő Moser manufaktúra.

Az Enyaq iV háromfelé akkumulátorral (nettó 52, 58 és 77 kWh-s kapacitás) rendelhető, a csúcsmodellek pedig, ha minden igaz, összkerékhajtással, azaz két villanymotorral készülnek majd. A hatótáv kapcsán verziótól függően 340 és 510 kilométer közti számokat ígér a Skoda. Az árról egyelőre pontos részletek nem ismertek, de a belépőmodellt állítólag már 35 ezer euróért, átszámítva 12,5 millió forintért meg lehet majd vásárolni.

Az új autó egyébként már élesben is bemutatkozott, a minap ugyanis a Tour de France kerékpárverseny egyik szakaszán egy Enyaq iV vezette fel a mezőnyt. A cseh cég hosszú ideje partnere a világ elsőszámú bringás viadalának, így nem meglepő, hogy ezt az eseményt választották arra, hogy „legfontosabb modelljük” megtegye első hivatalos kilométereit.