„Kis Schumi”: ami késik, nem múlik

Ritka pillanat, amikor egy Forma–1-es versenyhétvégén a pénteki szabadedzésre szegeződik a legtöbb figyelem. A Nürnburgringen rendezett Eifel Nagydíjon azonban egy ideig úgy tűnt, ez lesz a helyzet, az eredeti tervek szerint ugyanis a gyakorláson a legendás Michael Schumacher fia, Mick vezette volna az egyik Alfa Romeót. Az időjárás egyelőre közbeszólt, azonban a rendkívül tehetséges, 21 éves pilótának vélhetően így sem kell sokat várnia arra, hogy „élesben” is édesapja nyomdokaiba lépjen.

A bokszutcában fotósok hada tülekedett, mindenki elsőként akarta elkészíteni a fényképet, ahogy Mick Schumacher megteszi első hivatalos métereit egy F1-es versenyautóban. A történelmi felvételek végül mégsem készültek el, hiszen a heves esőzések és a köd miatt a szervezőknek törölnie kellett mindkét szabadedzést, így a hétszeres világbajnok klasszis fia épp csak „beleszagolhatott” a száguldó cirkusz levegőjébe.

Az ifjú titán érthető módon csalódott volt, mégis igyekezett pozitívan nyilatkozni a történtekről: „Nyilván nagyon bosszantó, hogy nem tudtunk pályára gurulni, de az évnek ebben a szakában nem ritka itt az ilyen mostoha idő. Összességében viszont elégedett vagyok a felkészüléssel, nagyon sok meetingen lehettem jelen, közelebbről is szemügyre vehettem, hogyan készülnek fel a pilóták a futamokra, szóval nagyon sok hasznosat tanultam.”

Ha minden igaz, hamarosan azért lesz oka az örömre is a fiatal versenyzőnek, a nemzetközi sajtó ugyanis ez idő tájt már gyakorlatilag biztosra veszi, hogy a következő idényben állandó ülést kap az Alfa Romeo Racing ORLEN-nél. A hírek szerint Antonio Giovanazzi helyét veszi majd át, azaz a nála csaknem 2 évtizeddel idősebb Kimi Räikkönennel alkothat párost. Egy biztos, a 2007-es vb-győztes finntől sokat tanulhatna első évében.

Aki esetleg azt hinné, hogy Mick Schumacher kizárólag híres édesapjának, valamint a Schumacher névvel járó marketing-értéknek köszönheti, hogy ennyire fiatalon ott toporog a világ legnépszerűbb szériájának küszöbén, nagyot téved. Karrierje elején például álnevet használt (egész pontosan édesanyja leánykori vezetéknevét), hogy elkerülje a túlzott figyelmet, illetve, hogy saját teljesítménye alapján ítéljék meg, ne a híres előd iránti tiszteletből adjanak neki lehetőségeket.

A szamárlétrát végigjárva már második esztendeje pallérozódik a Forma–1 előszobájának számító F2-ben, az idei pontversenyt pedig 2 hétvégével a szezon befejezése előtt 22 pontos előnnyel vezeti. Azaz nyugodtan mondhatjuk, minden bizonnyal akkor is rövid úton a „nagyok” között találná magát, ha történetesen máshogy hívnák.

Mick Schumacher egyébként az elmaradt gyakorlás ellenére is a középpontba került a nürburgringi hétvégén, a futamot követően ugyanis odaajándékozta édesapja egyik korábbi sisakját a győztes Lewis Hamiltonnak, aki szemmel láthatóan meghatódva vette át a relikviát. Az apropó nem volt más, minthogy a brit pilóta most szerezte meg pályafutása 91. diadalát, ezzel beérte az örökrangsor első helyén Michael Schumachert.