Egy ideje sejthető, hogy lényegében csak idő kérdése, mikor tudja valamelyik kínai autómárka igazán „meghódítani” Európát. Nos, a friss híreket hallva könnyen lehet, hogy a Lynk & Co lesz az első, amelynek sikerül hangos sikereket elérni az öreg kontinensen. A „volvós hátszéllel” érkező cég egy némiképp átszabott SUV mellett egy újszerű értékesítési modellel készül a nagy hadjáratra.
A történet teljes megértéséhez 10 évet kell visszaugranunk az időben. 2010-ben, a gazdasági válságból való kilábalás érdekében a Ford eladott jó pár, az érdekeltségébe tartozó márkát, így – az Aston Martin, a Jaguar és a Land Rover után – a Volvót is. A vevő a kínai Geely volt, a tranzakció után pedig várható volt, hogy az odahaza roppant sikeres vállalat a Volvo közreműködésével készül „gyökeret verni” Európában.
Néhány éve aztán leleplezték a Lynk & Co márkát, amely 01 néven rukkolt elő első modelljével. A közepes méretű szabadidő-autó nagyrészt megegyezik a Volvo CX40-essel, és az autóval kapcsolatos kommunikációnak mindig is hangsúlyos eleme volt, hogy a svéd mérnökök szaktudásával készült – ezzel próbálva neki kedvet csinálni a világ többi részén.
Ezek után tulajdonképpen meglepőnek is mondható, hogy a Lynk & Co csak mostanra indul el hivatalosan Európában. A friss bejelentés szerint a 01 ebből az alkalomból átesett egy kis frissítésen, így egyebek mellett új orr-részt, áthangolt futóművet és újragondolt belső teret kapott.
A kocsi kétféle hajtásrendszerrel érkezik majd. Az öntöltő hibrid változatban egy 143 lóerős, 1.5 literes, háromhengeres benzinmotor kap helyet, kiegészülve egy 54 lóerős villanymotorral és egy mindössze 0,7 kWh-s akkumulátorral. A plug-in hibrid verzióba szintén a Volvoból ismerős 1.5 literes háromhengeres kerül, de már 180 lóerővel, ami mellett egy 82 lóerős villanymotort és egy 14,1 kWh-s akkumulátort találunk. Utóbbi az ígéretek szerint akár 70 km-nyi tisztán elektromos haladást is lehetővé tehet.
A nyilván sokakat érdeklő árakat még nem hozták nyilvánosságra, azt viszont igen, hogy elsősorban nem is eladásra szánják a 01 SUV-kat. Ehelyett 500 eurós, azaz átszámítva mintegy 180 ezer forintos havidíjért bárki kibérelheti az autót, amit aztán meg is oszthat másokkal. Mint mondták, ezt az üzleti modellt azoknak a modern gondolkodású embereknek találták ki, akik nem feltétlenül a tárgyak birtoklására vágynak, hanem a használat élményére.
Hogy ez a húzás bejön-e a Lynk & Co-nak, azt hamarosan megtudjuk, ugyanis, ha minden igaz, még októberben megnyit az első európai klubjuk, a kocsikat pedig jövő tavasszal kezdik kiszállítani.