Ledől egy újabb dominó: itt az elektromos Macan GTS!

A Porsche tavaly év elején mutatta be a Macan nevű luxus-crossovere második generációs változatát, amely már kizárólag villanymotorokkal felszerelve készül. Az eddigi 4 modell (az alapverzió mellett a 4, a 4S és a Turbo variánsok) mellé pedig most menetrendszerűen megérkezett a GTS-kivitel is, amely a hagyományaihoz híven a sportosságra és a vezetési élményre fókuszál. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a most közölt adatok és információk alapján igyekszünk némi támpontot adni annak megítéléséhez, milyen eredményt hozott egy újabb kultikus autó „elektromosítása”.

A GTS, azaz „Gran Turismo Sport” betűkombinációt elsőként az 1964-es Porsche 904 Carrera használta, kicsit több mint fél évszázad elteltével pedig a tisztán elektromos Macanok hátulján és belső terében is első ízben tűnik majd fel az ikonikus felirat. A most debütáló Macan GTS villanymotorokkal lényegesen erősebb lesz, mint a 2,9 literes, ikerturbós V6-ossal ellátott, 434 lóerős „hagyományos” elődje, azonban a friss palettán nem lesz a csúcson – ott továbbra is a Macan Turbo Electric-et találjuk majd.

Szégyenkeznivalója azért a Macan GTS Electricnek sincs, melyben a széria legerősebb hátsótengelyes motorja (516 lóerő) kap helyet, amely kiegészülve egy az első kerekeknél elhelyezett erőforrással összesen 571 lóerős teljesítményt és nem kevesebb mint 955 Nm-es csúcsnyomatékot képes produkálni. Ennek köszönhetően a kocsinak mindössze 3,8 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből felgyorsuljon 100 km/h-ra, de a 200 km/h-s tempó elérése is alig 13 másodpercbe telik.

A 4,8 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,61 méter magas, mintegy 2,4 tonna tömegű jármű az eddig leleplezett villany-Macanokhoz hasonlóan a Volkswagen konszern PPE platformjára épül, hasonlóan az Audi A6 és Q6 e-tron modellekhez. Elektromos autó lévén nem mehetünk el szó nélkül a hatótáv mellett sem: a nettó 95 kWh-s kapacitású akkumulátorból ennél a típusnál a tesztek alapján 586 kilométert lehet kihozni a mértékadó WLTP szabvány szerint. A 10-ről 80%-ra történő újratöltés a gyártó közlése alapján ideális esetben (270 kW-os gyorstöltővel) csupán 21 percet vesz igénybe.

A bevezetőben említettük, hogy az új Macan GTS vezetésközpontú lesz, amiről az összkerék-meghajtás mellett többek közt a Porsche kipörgésgátló rendszere és nyomatékvektor-vezérlése, valamint az elektronikus differenciálzár, az egyedire hangolt sportlégrugózás és a szintén modellspecifikus lengéscsillapító és kanyarstabilizátor gondoskodnak.

A Porsche Macan GTS Electric a tervek szerint már 2026 tavaszán megérkezik a kereskedésekbe, az ára kapcsán pedig egyelőre 90 ezer euró, azaz átszámítva nagyjából 35 millió forint körüli indulóösszegről lehet olvasni a nemzetközi sajtóban.