Az Audi egyik emlékezetes húzása volt tavaly, hogy az A4-esek új generációja már A5 néven került a kereskedésekbe. A kompakt luxusautó eleinte lágy hibrid meghajtással (benzines és dízeles változatban egyaránt) volt elérhető, ám a közelmúltban lerántották a leplet a vadiúj plug-in hibrid változatokról is, melyek a napokban Magyarországra is megérkeztek. Ennek apropóján az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a kétféle kivitelben, kétféle teljesítményszinttel és a változatosság kedvéért kétféle üzemmóddal operáló, e-hybrid névre keresztelt újdonságokat vesszük górcső alá.
A 2024 nyarán debütált új Audi A5 a Volkswagen konszern egyik legújabb alapjára, a PPC-re (Premium Platform Combustion) épül, amely egyben vélhetően az egyik utolsó olyan rendszer, amelyet a belsőégésű motorokkal ellátott kocsik számára fejlesztettek ki. A PPC a nagyjából 4,9 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,44 méter magas A5-ösök alatt mutatkozott be, de azóta a legújabb Q5-ös és A6-os Audik gyártósorain is használatba vették.
Rátérve az A5 e-hybridekre, a legifjabb Audik „lelkét” a már az elődök által is használt, EA888 kódjelű, 2.0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor adja, amelyet egy a hátsó tengelynél elhelyezett villanyerőforrás egészít ki. A „gyengébb” változat esetén a rendszerteljesítmény 299 lóerő, a maximális nyomaték pedig 450 Nm – ez esetben a 0-100-as sprinthez 5,9 másodpercre van szükség. Az izmosabb variánst pedig már 367 lóerő és 500 Nm fémjelzi, így 8 tizedmásodperccel gyorsabban éri el álló helyzetből a bűvös 100 km/h-s tempót.
A konnektoros hibridek mezőnyében korábban kuriózumszámba ment, ha egy jármű tisztán elektromos hatótávja elérte a 100 kilométert, ám manapság mindez egyre inkább alapfeltételnek tűnik. Nincs ez másként az Audi A5 e-hybridek esetén sem: az elődökénél 45%-kal nagyobb kapacitású (25,9 kWh-s) akkumulátor és a fokozott hatékonyságú regeneratív fékezési technológia révén mintegy 110 „zöld” kilométer tehető meg velük. Igaz, a normál esetben 250 km/h-es végsebesség villanyüzemmódban 140 km/h-ra csökken, és ha valahol, akkor az Audi hazai pályáján, Németországban ez akár releváns is lehet a vevők számára.
Az ingolstadti székhelyű vállalat jól bevált módszeréhez híven az új plug-in hibrid A5-ösök iránt érdeklődők is rögtön kétféle karosszériatípus közül választhatnak. A négyajtós szedánverzió az interneten fellelhető információk alapján 24,8 millió forintos indulóárral nyit Magyarországon, míg a szokott módon Avant névvel illetett kombiváltozatért minimum 25,7 milliót kell fizetni.
Végezetül említsük meg, hogy bár az új A5 tavalyi premierje idején a márka rajongóinak egyik nagy szívfájdalma volt, hogy a kézi váltó teljesen eltűnt a kínálatból, ezt az űrt nem meglepő módon a vadonatúj e-hybridek sem töltik be, amelyekben hétsebességes, S tronic duplakuplungos automata váltók teljesítenek szolgálatot.