Négy keréken is hódítana a KTM

A KTM nevet hallva a többség alighanem a motorkerékpárokba asszociál, nem is véletlenül. A márka az utcai- és az off-road szekciók meghatározó szereplője, sőt, a gyorsasági világbajnokságokon is ért el figyelemre méltó sikereket, többek közt Talmácsi Gáborral a nyeregben. Néhányan azonban talán arra is emlékeznek, hogy jó pár éve az osztrák gyártó tett egy „kirándulást” a négykerekűek világába. Most pedig hosszabb szünet után bemutatták következő autójukat, az X-Bow GTX-et!

Annak idején az eredeti X-Bow piacra dobása nem volt a legszerencsésebben időzítve, a 2008-as debütálás után ugyanis jött a gazdasági válság, ami jelentősen visszafogta az ultrakönnyű sportautó eladási adatait. Pedig a fogadtatása kiváló volt, az autós berkekben több mint mértékadó Top Gear az Év Sportautójának választotta, és rögtön első évében szerepet kapott a népszerű Race of Champions eseményen.

Mi tagadás, volt is miért körülrajongani az X-Bow-t, hiszen az olasz Dallara segítségével fejlesztett kocsi a teljes egészében szénszálas váznak köszönhetően kevesebb mint 800 kilogrammot nyomott, így a négyhengeres, 240 lóerős Audi-motorral meglehetősen jó dinamikai mutatókat tudhatott magáénak. Idővel több változata is elkészült, amelyek közül az R és a GT verziók Európában is kaphattak rendszámot.

A most leleplezett GTX esetén egyelőre csak versenypályán használható variánsokról hallani, aminek persze a tervezők vélhetően örültek, hiszen így a munka során nem kellett figyelembe venniük a közúti forgalomba szánt autókra vonatkozó szabályokat. A GTX elődeihez képest jelentősen „meghízott”, kicsivel több mint 1000 kilós, azonban annyival izmosabb lett, hogy bátran kiállhatja az összehasonlítást.

A hivatalos információk szerint egy 2.5 literes, öthengeres (ezúttal is az Auditól származó) erőforrás dolgozik benne, ami 523 lóerőt és 479 Nm-es nyomatékot tud. A méreteit illetően a 2,850 méteres tengelytávolságot érdemes megemlíteni, amely a KTM szerint rekordot jelent a GT szegmensben.

Az árral kapcsolatban (nettó) 230 ezer euróról hallani, ami átszámítva csaknem 84 millió forintot jelent. Mondhatnánk, hogy mint a legelső négykerekű KTM érkezésekor, úgy most sem a legfényesebb arcát mutatja a világgazdaság, ennek ellenére az osztrákoknál bíznak abban, hogy az X-Bow GTX ilyen áron is kelendőnek bizonyul majd.