A hipersportkocsik világában az utóbbi években a 2000 lóerős teljesítmény volt az a bűvös határ, amit a gyártók egyre intenzívebben ostromoltak – a Lotus Evijának pedig egy kevéssel sikerült is felülmúlnia azt. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Magyarországon is ismerősen csengő BYD most nemhogy feljebb rakta a lécet, hanem több lépcsőfokot kihagyja egészen új szintre emelte a „lóerőcsatát”. A kínai gyártó luxusbrandje, a Yangwang ugyanis a már alapból sem épp gyenge U9-es kupé alapjaira elkészítette a „Track Edition” nevű modellt, melynek teljesítménye a jelek szerint a 3000 lóerős is meghaladja. Az ezzel kapcsolatos, már napvilágot látott tudnivalókat igyekszünk összegezni az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében.
A Yangwang márka már tavaly augusztusban magára irányította a sportkocsik rajongóinak figyelmét, amikor bemutatta a négy villanymotorral felszerelt, összkerék-meghajtású U9-es „szuperkupét” (képünkön). Az előző évben összesen 88 példányban gazdára találó, 1290 lóerős, pillangóajtós kocsi kevesebb mint 2,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, végsebességét pedig egy csúcskísérlet során 392 km/h környékén rögzítették, amivel a leggyorsabb, sorozatgyártású kínai autó lett.
Éppen egy esztendő elteltével pedig kiderült, hogy érkezik egy kimondottan versenypályára szabott verzió is, melynek létére ugyanúgy derült fény, mint a legtöbb új, kínai autóéra: a helyi ipari- és informatikai minisztérium (MIIT) a hivatalos weboldalán tette közzé a fejlesztés alatt álló járművek számára kötelező tesztek során regisztrált specifikációkat. Ezekből a szaksajtó gyorsan „kimazsolázta”, hogy az újdonság szintén 4, de jócskán átdolgozott elektromos erőforrás segítségével 3018 lóerős teljesítményre és 3360 Nm-es maximális nyomatékra lehet képes.
A 4,99 méter hosszú, 2,03 méter széles és 1,35 méter magas hiperautó elődjéhez képest valamelyest többet – 2480 kg-ot – nyom, de ezzel együtt nem nehéz megjósolni, hogy az alapváltozat fentebb említett, dinamizmussal kapcsolatos mutatóira még egy (vagy inkább több) lapáttal rá tud majd tenni. A fenti módosításokkal párhuzamosan a BYD mérnökei természetesen az aerodinamikai elemeket, valamint a hőmérséklet-menedzsmenttel és az energiaszabályozással kapcsolatos részleteket is alaposan áttervezték, hogy az autó ekkora teljesítmény mellett is biztonságosan és stabilan vezethető maradjon.
A Yangwang U9 történelminek is nevezhető, 3000 lóerő feletti variánsa tehát egy újabb – igencsak meggyőző – bizonyíték arra, hogy a villanyjárművek korszakában a lóerők fokozásának már nem a technológia, hanem szinte csak a fantázia szab határt. A Track Edition borítékolható módon jócskán drágább lesz majd, mint a kupé, melynek ára tavaly 1,68 millió kínai jüanról, azaz forintban kifejezve mintegy 80 millióról indult. A sorozatgyártás kezdetének időpontja még nem ismert, de a szakértők 2026 eleji hivatalos premierre számítanak.