Nem törekszik olcsó népszerűségre – BMW X7 M50d

Nem törekszik olcsó népszerűségre – BMW X7 M50d

Vannak evidenciák: A világ trendje évek óta a terepjáró fazon, terepképességgel vagy anélkül. A BMW drága autó. Magyarországon a megítélése legalábbis vegyes.

 

És akkor jöjjön az autó, ami mindhárom fenti kijelentést a lehető legjobban alátámasztja, az X7 M50d.

Egyrészt rettenetesen nagy (5,15 méter hosszú, 2,5 tonna), és persze elképesztően tágas és kényelmes is. Kell is, mert kimondott célja, hogy azokat az embereket vegye rá a vásárlásra, akik egyébként 7-es BMW-kkel szoktak közlekedni. Mindez persze csak az első két üléssorra igaz, de aki számít, úgyis ott fog ülni.

A csomagtartója hatalmas, a motor pedig 400 Le és a 760 Nm, 5,4 alatt van 100-on. Inkább szórakoztató, mint fontos, de állítólag képes 10 liter alatt fogyasztani normál közlekedés esetén, ami persze valószínűtlen. Mármint nem a fogyasztás, hanem a normál közlekedés, mert egy ilyen jármű több fronton támad.

Egyrészt –bár erre tényadatunk nincs – egy ilyen autót Magyarországon az vesz, aki eleve a dominanciáját szeretné megmutatni. Mert félreértés ne essék, aki 30 millió körül vesz autót, az valamely területen bizony domináns tagja a környezetének: a sok pénz általában nem az önmarcangoló, szerény, konfliktuskerülő, alárendelt típusú emberek számláján köt ki.

Másrészt egy ilyen autó egy óra után bárkiből kihozza a T-Rex-et. Hogy miért? Mert hatalmas és erős, és ez a benne ülőkre is átragad. Magasabban ülünk szinte mindenkinél, gyorsabbak és robbanékonyabbak vagyunk a közlekedőtársak 99,5 %-nál. Látjuk, hogy előttünk mindenki eltűnik az úton, de talán mellettünk is üres marad a sáv. Egy óra után ez csak kellemes jó érzéssel tölt majd el, egy nap után pedig természetes lesz, hogy ez nekünk jár. A harmadik napon pedig szigorúan számonkérjük majd ezt a szabályt mindenkin, aki elfeledkezne róla, és véletlenül nem mutatna kellő alázatot. És ezt az autó nemcsak mindenben támogatja, de szinte automatizálja is a folyamatot.