„Bevált recepten ne változtass”, tartja a mondás, amelyhez az átalakuló vásárlói igények és a szigorodó szabályozások ellenére azért az autógyártók is igyekeznek többé-kevésbé tartani magukat. A jelek szerint azonban a Toyota most enyhén szólva is letérni készül a „járt útról”, ugyanis a komplett autós történelem legkapósabb modelljét olyan mértékben készülnek megújítani, ami után már az is kérdésessé válik, hogy a járművet érdemes lesz-e még egyáltalán Corollának hívni. Az Automeister szervizhálózat legfrissebb cikkében a már napvilágot látott fotók és információmorzsák alapján próbáljuk megjósolni a jövőre 60 éves típus sztorijának következő fejezetét.
A bevezető elején említett „bevált recept” a Toyota Corolla esetén egyáltalán nem túlzás, hiszen az 1966-ban debütált kocsi bő 3 évtized alatt megelőzte az eladási listákon az addigi éllovas Volkswagen Beetle-t, ezzel minden idők bestsellerévé vált. A Toyota City-ben található főhadiszálláson 2021-ben már az 50. milliomodik példánynak örülhettek, a kompakt jármű lendülete pedig azóta sem fogyott el a legnagyobb piacokon: az aktuális, tizenkettedik generáció 2019-es forgalomba helyezése óta Japánban és Európában minden évben legalább 100 ezer, az Egyesült Államokban pedig 200 ezer darab kelt el belőle.
A szóban forgó tizenkettedik korosztály ugyanakkor már közel van a kifutáshoz, így egy ideje tudvalevő, hogy hamarosan érkezik a vadonatúj Corolla. A minap pedig az is kiderült, hogy a népszerű autó friss verziója az október legvégén kezdődő Japan Mobility Show-n mutatkozik majd be. A cég a hivatalos weboldalán már közzé is tett néhány fényképet az eseményen leleplezésre kerülő kocsikról, és bár ezek között akad egy hatkerekű Lexus kisbusz, valamint egy extravagáns Century kupé, a legtöbben mégis az új Corollaként beazonosított, a típus eddigi formavilágától alaposan különböző kocsira kapták fel a fejüket.
A koncepciófázison már szemmel láthatóan túllévő modell már első ránézésre is egy elektromos autónak tűnik, ezt a gyanút pedig megerősíti a klasszikus hűtőrács hiánya, illetve az elöl elhelyezkedő töltőnyílás. Az egyik leglátványosabb újdonság az orr-részen teljes szélességben futó LED-fénycsík, de egyébként is nagyítóval kell keresni azokat a részleteket, amelyek egyáltalán emlékeztetnek a jelenleg az utakon lévő Corollákra.
Mindez természetesen nem jelenti automatikusan azt, hogy a Corolla a közelgő generációváltással teljes mértékben villanyautóvá válik – főleg, hogy a Toyota a színfalak mögött gőzerővel fejleszt a mostaninál hatékonyabb, 1.5, illetve 2.0 literes, négyhengeres benzinmotorokat, és meglepő volna, ha ezekből pont a „zászlóshajóba” nem kerülne egy sem.
Az aktuális fejlemények fényében a szakértők többsége most arra számít, hogy a palettán tisztán elektromos, valamint hagyományos erőforrással (is) felszerelt modellek is szerepelnek majd – méghozzá akár azonos vagy nagyon hasonló karosszériaalapokon, ahogy azt például az új Lexus ES esetén is meglépték.
Körülbelül 2 hét múlva tehát okosabbak leszünk azt illetően, mit hoz a jövő a Toyota Corollának, de akárhogy is, a végeredmény egész biztosan jókora hatással lesz a globális piacra, és azon belül a magyar vásárlókra is.