„Retro” külsőben modern belső

A „minden idők legrövidebb típusnevű autója” címet immár több mint 50 esztendeje birtokló Nissan Z-nek rövidesen érkezik a legújabb változata. A napokban bemutatott hetedik generációs kocsi több külső vonásában megidézi a nagy elődöket, közben persze igyekszik megfelelni mindazon követelményeknek is, amiket egy modern sportautóval szemben támaszt az ember. 

A Nissan Z legutóbbi verziója, a 370Z már 2009 óta gyártásban van, így régóta sejthető volt, hogy hamarosan érkezik egy vadiúj változat a népszerű és sikeres kétajtós járműből. Először két éve lengették be a frissítést, tavaly pedig már némiképp sejtelmes felvételeken is lehetett látni egy autót, ami meglehetősen hasonlított a 370Z-re, de elegendő apró módosítás látszott rajta ahhoz, hogy egyértelmű legyen: a hivatalos bejelentés már küszöbön állhat.

Erre egészen mostanáig kellett várni, a Nissan ugyanis leleplezte a prototípust, amely elmondásuk szerint ugyan még nem teljesen azonos a majdani végleges változattal, de már bőven elegendő arra, hogy mindenki megszerezze az első benyomásokat. Ez alapján a 400Z nevet kapó kocsi tervezői a széria legelső, még 1969-ben bemutatott autójából, a 240Z-ből merítettek a legtöbbet, legalább is, ami a külső vonalvezetést és a lökhárítókat illeti.

A méreteit tekintve pedig – nem meglepő módon – az előző generációval mutat a legnagyobb hasonlóságot: a 400Z szélessége és magassága lényegében megegyezik a 370Z-ével, viszont megnyújtottak 125 mm-rel. A belső térben már „2020 szelleme” uralkodik, a 12,3 colos digitális kijelzővel és a modern infotainment-rendszerrel.

Ami a hajtást illeti, minden jel arra utal, hogy az új Z a Nissan luxusmárkája, az Infiniti révén már jól ismert VR30DDTT erőforrást kapja, ami egy 3.0 literes, biturbós, hathengeres benzinmotor, 400 lóerő környéki teljesítménnyel. Ebből már sejthető, hogy a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák miatt felénk aligha lesz kapható – bár a Nissannál nemrég már céloztak arra, hogy a jövőben esetleg elektromos meghajtást (is) kaphat a 400Z.

Így tehát egyelőre Japán és Észak-Amerika jelentik majd a fő piacokat, ami nem is nagy újdonság, ugyanis a korábbi verziók is ezekben a régiókban voltak a legkelendőbbek. A pontos árak egyelőre nem ismertek, mint ahogy egyelőre a kész változat 2021-es debütálását sem lehet borítékolni, a jelenlegi bizonytalan helyzetben ugyanis könnyen 2022-re csúszhat a megjelenés.