Széles motorpalettával érkezik a legújabb Toyota Hilux

A Toyota nemrégiben bemutatta a legendás Hilux pick-upok kilencedik generációját, amelynek legfőbb újdonsága – ahogy azt bizonyára sokan látatlanban is kitalálnák – a tisztán elektromos hajtáslánc. A kínálatban azért megmaradnak a hagyományos üzemanyaggal menő változatok is, sőt, a japán óriásvállalat néhány éven belül beígért egy hidrogén-üzemanyagcellás verziót is. De ne szaladjunk ennyire előre, hanem az Automeister szervizhálózat mostani cikkében inkább nézzük meg, mit lehet tudni a várhatóan jövő tavasszal az utakra kerülő, vadonatúj terepjárókról.

A Hilux 1968-ban jelent meg, és azóta kis túlzással világszerte a pickupok etalonjává vált, amely a legkülönfélébb iparágak mellett humanitárius szervezeteknél és katonai flottákban is jócskán „szolgált”. A típus a lassan 6 évtizedes története során végig megmaradt a létravázas felépítésnél, miközben a karaktere fokozatosan közelebb került a személyautók világához.

A friss modell formaterve a meredekebb orrával, a magasan elhelyezkedő, szögletesebb elülső fényszóróival és átrajzolt hűtőmaszkjával elődjénél modernebb hatást kelt, miközben a kocsi védjegyeit jelentő vonások nagyrészt megmaradtak. Az új Hiluxot a gyártó igazi globális modellnek szánja, ennek megfelelően rengeteg különböző kivitelben készül majd, olyannyira, hogy a Toyota még az európai piacot is kettéosztva kezeli: a kontinens nyugati részén a tisztán elektromos és hibrid variánsokra fókuszálnak majd, míg Keleten a belsőégésű motorokkal felszerelt példányok is a volumen fontos részét képezhetik majd.

A bejelentés óta a legnagyobb figyelmet érthetően a Hilux BEV (képünkön), azaz az első teljesen elektromos változat kapta. Ebbe egy 59,2 kWh-s lítiumion-akkumulátor kerül, amely a tesztek alapján a WLTP szabvány szerinti 240 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az összkerékhajtást biztosító két villanymotor együttes teljesítménye nagyjából 196 lóerő, a maximális nyomaték pedig 470 Nm körül alakul. A most debütáló villany-Hilux esetén az egyik fő kompromisszum alighanem a kb. 715 kilogrammos hasznos teherbírás és a nagyjából 1,5–1,6 tonnás vontatási kapacitás lesz, amely számottevően elmarad például a dízelverzió vonatkozó adataitól (kb. 1 tonna, illetve 3,5 tonna).

Aki pedig maradna a bevált hajtástípusoknál, a mi régiónkban ott lesz a 2.8 literes dízel és a 2.7 literes benzines Hilux is, melyek közül az előbbi az elektromos rokonánál is valamivel izmosabbnak (204 lóerősnek) ígérkezik. És ahogy arra a bevezetőben már utaltunk, a Toyota 2028 táján piacra dobna egy hidrogén-üzemanyagcellás Hiluxot is. Ez alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy ők még hisznek a klasszikus elektromos autózás alternatívájának számító, más cégek által kevésbé favorizált technológiában – hiszen ellenkező esetben aligha „házasítanák” össze vele egyik legfőbb zászlóshajójukat.