Kezdetét vette a Sanghaji Autószalon, amelyre mindig nagy bejelentésekkel készülnek a legnagyobb gyártók. Nincs ez másként a Toyota-csoport esetén sem, amely két új modell premierjére is sort kerített az eseményen. Ezek közül a vadonatúj Toyota bZ7 jelen állás szerint elsősorban a kínai vásárlókat veszi majd célba, azonban a vállalat luxusbrandje, a Lexus már egy a globális piacokra szánt kocsit, a megújuló ES-t leplezett le. Mivel tehát ez utóbbi autó idővel akár mifelénk is felbukkanhat, az Automeister szervizhálózat friss cikkében igyekszünk bemutatni a hibrid és tisztán elektromos verziókban érkező, kupés külsőt kapott szedánt.
A Lexus ES némi túlzással már igazi „matuzsálemnek” számít az autós piacon, hiszen 1989-ben debütált, a most bejelentett új változata pedig immár a nyolcadik generáció beköszöntét jelenti. A típust annak idején a Lexus-divízió megalapításával egy időben (és az LS-sel karöltve) mutatta be a japán óriásvállalat, az első elektromosított variánsai pedig a 2010-es évek elején kerültek az utakra.
A nemzetközi trendeket és a Toyota célkitűzéseit látva nem meglepő módon a legfrissebb korosztálynál viszont már csak valamilyen mértékben villanyosított modellek szerepelnek a palettán. Az öntöltő hibridek (300h és 350h) egy 2.5 literes, négyhengeres benzinmotor köré épülnek és 201, illetve 247 lóerős kivitelben érhetőek el, első- és összkerék-meghajtással egyaránt.
És ugyancsak két választási lehetőség lesz a tisztán elektromos Lexus ES-eknél: a 350e-ben 1 darab, az első tengelyt hajtó villanymotor kapott helyet (224 lóerő), míg a piramis csúcsán a dupla motoros, összkerekes, 343 lóerős 500e-t találjuk. Ez utóbbi verzió kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, hatótávja pedig a kínai szabvány (CLTC) szerint 610 kilométer. Értelemszerűen a gyengébb villanyváltozattal ennél valamivel több, a tesztek alapán 685 km-t is meg lehet tenni újratöltés nélkül.
A 4 ajtós szedán a maga 5,14 méteres hosszával mintegy 20 centivel túlnőtt közvetlen elődjén, valamint legközelebbi Toyota-rokonán, az aktuális Camry-n. A kategóriája határait már erőteljesen feszegető hosszúsághoz 1,92 m-es szélesség és 1,56 méteres magasság, valamint a normál hibridek esetén 1,8-1,9 tonnás, a villanyváltozatok esetén pedig nagyjából 2,2 tonnás tömeg társul.
A vadiúj Lexus ES-t, amely a cég közlése szerint mind megjelenésében, mint technológiai megoldásait illetően a brand jövőbeli elektromos autóinak előfutára, várhatóan jövőre vezetik be a piacokra, méghozzá a tervek szerint a legkülönfélébb régiókban. Az árat egyelőre hivatalosan nem közölte a vállalat, de a nemzetközi sajtó a korábbi generációból kiindulva úgy kalkulál, hogy a belépőmodell mintegy nettó 50 ezer dollárról, azaz forintban kifejezve kb. 18 millió forintról startolhat, míg az elektromos csúcsvariánsért akár 65 ezer dollárt (átszámítva bő 23 millió forintot) is elkérhetnek majd.