Nem véletlen, ha a címet olvasva valakinek déjà vu érzése támadt: a Chery ugyanis már nem az első (és vélhetően nem is az utolsó) kínai járműgyártó vállalat, amely megpróbálja megvetni a lábát hazánkban. A távol-keleti ország „exportkirálya” a jelenlegi trendeket nézve papírformának mondhatóan két SUV-val kezdi az itteni terjeszkedést, melyekből manapság szinte már meglepő módon nem kapható tisztán elektromos verzió. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a Tiggo 7 és Tiggo 8 mellett magát a céget is megkíséreljük röviden bemutatni.
A vuhui székhelyű Chery-t 1997-ben alapították, és jelenleg a 4. legnagyobb kínai autógyártónak számít, amely olyan brandeket birtokol, mint a már mifelénk sem teljesen ismeretlen Omoda vagy épp Jaecoo. A cég már néhány évvel az indulása után kilépett a külpiacokra, ami olyannyira jól sikerült, hogy immár 2003 óta folyamatosan vezeti a legtöbb kocsit exportáló kínai vállalatot rangsorát: az előző teljes esztendőben értékesített 2,6 millió példány mintegy fele is nemzetközi vevőknél kötött ki.
A Chery már Európában sem számít újoncnak, sőt, a közelmúltban bevezetett védővámokat kikerülendő tavaly egy spanyol céggel együttműködve elkezdték a gyártást Barcelonában, egy korábbi Nissan-üzemben. A konszernnek rengeteg almárkája létezik, melyek közül az aktuális keresletre (vagy a kínálatra?) tekintettel a kontinensünkön többek közt a különböző méretű szabadidő-autókat tömörítő Tiggo családdal próbálnak számottevő piaci részesedést kivívni.
Magyarországon tehát a 4,55 méter hosszú, kompakt, ötszemélyes Tiggo 7-essel, valamint a maga 4,72 méterével már inkább a középkategóriába tartozó, opcionálisan 7 üléses Tiggo 8-assal indul a Chery története, de a hírek szerint idővel az ezeknél „egy számmal kisebb” 4-es és az eggyel nagyobb 9-es is elérhetővé válik. A cég nemzetközi honlapjának tanúsága szerint egyébként ezeken kívül még a 2-es néven futó, szupermini SUV található a globális palettán.
Mindkét modell kétféle hajtáslánccal rendelhető itthon. A klasszikus vonalat a 1.6 literes benzinmotorral ellátott, 147 lóerős teljesítményre és 275 Nm-es csúcsnyomatékra képes, elsőkerék-meghajtású és automata váltós variáns képviseli. A másik lehetőség a Super Hybrid néven futó plug-in hibrid verzió (képünkön a Tiggo 8), amelyben egy 1.5 literes benzinmotor és egy villanyerőforrás együttesen 279 lóerőt produkál, mindezt a tölthető hibridek mezőnyében átlagon felülinek számító, akár 90 kilométeres elektromos hatótáv mellett.
Az interneten fellelhető információk alapján a Tiggo 7-es alapmodellje – az induló kedvezmények nélkül – mintegy 11,5 millió forintos áron fut, míg a piramis csúcsán a Tiggo 8-as Luxury Hybrid kivitelét találjuk, melyért listaáron 16,7 millió forintot kell fizetni. A kérdés már csak az, ilyen összegek mellett találhat-e magának rést a magyar piacon a Chery az errefelé már jól beágyazott gyártók és a feltörekvő kínai márkák jelentette, egyre nagyobb konkurencia közepette.