Váratlanul erős lett a legújabb villany-Opel

Megszokhattuk már, hogy ha egy autógyártó előrukkol egy újdonsággal, akkor a kreatív csapatnak a könnyebb reklámozás érdekében is kell találnia valamit, amiben az adott kocsi „első”, amiben mérföldkövet jelent a márka történetében. Nincs ez másként a napokban bemutatott Opel Grandland Electric AWD esetén sem, amely – és erre már a nevéből is lehet következtetni – a Stellantis óriásvállalat ernyője alá tartozó német brand legelső összkerék-meghajtású, tisztán elektromos modellje. Az Automeister szervizhálózat aktuális írásában megpróbáljuk a legérdekesebb részleteket összegyűjteni az Opel márkáról a köztudatban élő képhez viszonyítva talán meglepően „izmos” újdonságról.

Az Opel Grandland annak idején az Antara utódjaként mutatkozott be még 2017-ben, és eleinte Grandland X néven forgalmazták. A típus 2024-ben lépett be a második generációba, és ezzel párhuzamosan a Stellantis viszonylag új, STLA Medium platformjára váltott, amelyen többek közt az aktuális Peugeot e-3008 és e-5008, a Citroën C5 Aircross vagy épp a Jeep Compass is nyugszik, de a hírek szerint a közeljövőben a konszern berkein belül a Lancia és az Alfa Romeo is készít majd új járműveket erre az alapra.

A Grandland Electric AWD első tengelyén egy 213 lóerős, a hátsón pedig egy 112 lóerős villanymotor teljesít szolgálatot, a kocsi összteljesítménye pedig ennek megfelelően 325 lóerő – és talán ennél is figyelemre méltóbb a nem kevesebb mint 509 Nm-es maximális nyomaték! Ezek az impozáns számok egyébként a négyféle vezetési mód közül csak a piramis csúcsán lévő 4WD esetén állnak rendelkezésre, míg az Eco Mode esetén például jóval szerényebb (213 lóerős és 343 Nm-es) értékekkel gazdálkodhat a sofőr.

Az Opel jelenlegi legerősebb villanymodelljének méretei megegyeznek a közvetlen elődökével (kb. 4,65 méteres hosszúság, 1,91 méteres szélesség, 1,66 méteres magasság), azonban az aerodinamikai finomhangolásoknak köszönhetően minden korábbinál kedvezőbb, mindössze 0,278-as a légellenállási együtthatója, ami egy ötajtós SUV-tól egyáltalán nem rossz érték. Ennek is köszönhetően a 73 kWh-os akkumulátorból a tesztek alapján akár 501 kilométeres hatótáv is kipréselhető (WLTP szabvány szerint).  Ez jelentős előrelépésnek számít, ugyanis az eddigi, elsőkerék-meghajtású elektromos Opel Grandland még a nagyobb (82 kWh-s) aksival is mindössze 410 kilométert tudott megtenni újratöltés nélkül.

A teljesítményre kihegyezett vezetési módban alig több mint 6 másodperces 0-100-as sprintidőt produkáló, vadonatúj Opel a Stellantis németországi (eisenachi) üzemében készül majd, ahol jelen állás szerint csak Grandland modelleket gyártanak (korábban a Corsák is ezekről a futószalagokról gördültek le). A Grandland Electric AWD optimista várakozások szerint akár már az idei év vége felé az utakra kerülhet, a külföldi sajtóban pedig átszámítva 19 millió forintos indulóösszegről lehet olvasni a több szempontból is úttörő Opel esetén.