„Villanymotor ki, hátsó szárny fel”: íme, a Temerario GT3!

A mögöttünk hagyott hétvégén került sor a világhírű Goodwood Festival of Speed eseményre, melyre a szokásoknak megfelelően ezúttal is számos nagy bejelentéssel készültek a különböző járműgyártók. A Lamborghini például a több mint 30 éves múltra visszatekintő angliai rendezvényen leplezte le a tavaly megismert Temerario nevű plug-in hibrid modellje GT3 szabályoknak is megfelelő, új változatát. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a meglehetősen nehéz örökséget átvevő versenyautóról igyekszünk megosztani néhány lényeges tudnivalót.

Azok után, hogy a patinás olasz vállalat kicsivel kevesebb mint egy éve előrukkolt az ikonikus Huracán utódjával, várható volt, hogy a Temerario idővel a versenypályákon is felváltja nagy elődjét. Ez a pillanat pedig a jelek szerint már jövőre, a tervek szerint elsőként a márciusi sebringi 12 órás viadalon bekövetkezik, amikor is a Temerario GT3 élesben is debütálhat.

Az autós világban manapság azt szoktuk meg, hogy egy meglévő járműbe a fejlesztés során inkább „betesznek” villanymotorokat, mint „kivesznek” onnan, ám ezúttal mindez fordítva történt, persze nem is véletlenül. A GT3 szériák előírásai ugyanis nem engedélyezik a hibrid technológiát, így a Temerario utcai verziójából kikerült mindhárom elektromos erőforrás. Sőt, az eredeti 4.0 literes, V8-as ikerturbós benzinmotor 800 lóerős teljesítménye is túl sok lett volna a szabályok szerint, így a Temerario GT3-at 550 lóerősre korlátozták.

Az új Temerario GT3 „küldetéséből” adódóan nem meglepő, hogy a mérnöki munka fókuszában a nagyobb leszorítóerő, a jobb súlyelosztás és fékhatás, valamint a tempós kanyarokban is megőrzendő stabilitás álltak. A Ronal AG által jegyzett, 18 colos kerekekkel felszerelt versenyautó legszembetűnőbb különbsége utcai „rokonához” képest az új aerodinamikai elemek, köztük az állítható hátsó szárny jelenléte.

A kocsi kapcsán a Lamborghini illetékesei kiemelték, hogy ez az első versenyzésre szánt modelljük, amelynek tervezése és fejlesztése teljes egészében házon belül történt – ezzel utalva arra, hogy a Huracán GT3-as variánsa annak idején még az Audi R8 GT3-mal párhuzamosan született meg. (Ne feledjük, a kultikus bolognai márka az Audi – közvetve pedig a Volkswagen csoport – tulajdonában van.)

A bevezetőben már utaltunk rá, hogy a Temerario GT3-nak nem lesz könnyű megfelelnie a múltból fakadó elvárásoknak, ugyanis a Huracán GT3 az elmúlt egy évtizedben világszerte nem kevesebb mint 96 bajnoki címet szerzett különböző szériákban. Ezek után nem csoda, hogy a Lamborghininél leszögezték azt is, hogy a következő szezonban amolyan átmeneti jelleggel még teljes támogatást biztosítanak azoknak, akik Huracánnal kívánnak versenyezni – ám ezt követően a sikermodell szép lassan a pályákon is átadja a helyét a Temerariónak.