Véget ért a Monterey Car Week, ahol néhány lélegzetelállító hiperautó mellett azért egészen „emberi léptékű” modellek premierjére is sor került – már ha egy forintban kifejezve bő 20 milliós indulóárú villany-SUV-ot például lehet így nevezni. A Honda és a General Motors kooperációjában készülő, vadonatúj Acura ZDX-ről van szó, amely a most közzétett adatok alapján a brand történetének legerősebb kocsija lesz. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a többféle változatban érkező, ötajtós szabadidő-autó bemutatására teszünk kísérletet.

A nemrégiben közzétett hivatalos statisztikák szerint az Európai Unióban immár több tisztán elektromos új autót adnak el, mint dízelest – az új hibridek aránya pedig már több mint kétszerese a gázolajosokénak. Ahogy közeleg az Euro 7 norma kötelezővé válása, illetve a belsőégésű motorok tilalma, a tendencia várhatóan tovább gyorsul majd. Közben azért vannak olyan gyártók, például a Mazda, amelyek egyelőre kitartanak a dízeltechnológia mellett.  Az Automeister szervizhálózat legújabb írásában ezt az idehaza is sokakat érintő témát igyekszünk röviden körüljárni.

Amikor az Aston Martin néhány hónapja leleplezte legújabb szuper-túraautóját, a DB12-t, a brit luxusgyártó piaci gyakorlatát jól ismerők már biztosra vették, hogy a „szokásoknak” megfelelően előbb-utóbb érkezik az újdonság nyitott tetejű verziója is. A most zajló Monterey Autós Hétre időzítve aztán ténylegesen eljött ez a pillanat, és „kiszámíthatóság” ide vagy oda, az első reakciók alapján a DB12 Volante alaposan megdobogtatta a brit luxusgyártó rajongóinak szívét. A premier apropóján az Automeister szervizhálózat cikkeinek olvasóival is megosztjuk, mit érdemes tudni az idén 110 éves cég legújabb remekművéről.

Az idei újdonságaival szépen „keretbe foglalja” eddigi palettáját a Lucid Air: a 2021-ben debütált, tisztán elektromos hiperautóból néhány hónapja bemutattak egy a korábbi változatokhoz képest valamelyest szerényebb teljesítményű, „belépőszintű” kivitelt (Pure), most pedig hivatalosan is bejelentették a másik véglet, a már-már sokkoló számokkal operáló Sapphire adatait. Az Automeister szervizhálózat friss írásában a nagy rivális Teslának elég erős üzenetet küldő villanyszedánról lesz szó.

Ha nagy, tehát E- vagy S-osztályos Mercedes, és még villany is, akkor a tapasztalatok szerint 2,5 tonnáról és 30-60 millió forintos árról beszélünk. A súly, és részben az ár is az akkutechnológia jelen állásáról szól, természetesen a márkafelár mellett.

Itt, az Automeister szervizhálózat bejegyzései között is érintettük már a témát, de a világ dolgaiban nálunk jártasabb autós szakemberek is többször hangoztatták, hogy minimum átgondolásra szorul az, hogy a jogosítvány megszerzésének módja és ideje évtizedek óta szinte változatlan (csak az árak mentek fel), miközben a technológia, a járművek képességei és a közlekedéskultúra (nevezzük így) rengeteget változott az elmúlt időszakban.

A Caterham nevét hallva az autós világban jártasak lelki szemei előtt alighanem a szuperkönnyű sportkocsik, mint például a 7 (Seven) névre keresztelt modelljük, jelennek meg. Az idén 50 esztendős, az előző évtized elején egy rövid és nem túl sikeres Forma–1-es kitérőt is tevő angol cég most egy új elektromos kupéval, a Project V-tel rukkolt elő, ami szinte minden tekintetben különbözik a korábbi járműveiktől – kivéve egy szempontot. Az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésének tárgyát képező újdonság szintén a saját szegmenséhez képest kifejezetten alacsony tömegével igyekszik felhívni magára a figyelmet.

A McLaren háza táján mostanság lenne ok az örömre, a wokingi vállalat Formula–1-es csapata ugyanis épp kezd magára találni (ezt mutatja az előző hétvégi Brit Nagydíjon elért 2. és 4. helyezés), a legújabb hiperautójuk körüli problémák azonban rányomhatják a bélyegüket a cég hangulatára. A nemzetközi sajtóban megjelent hírek szerint ugyanis az Artura nevű kétüléses sportkocsi leendő tulajdonosainak újabb 4 hónapos csúszással kell számolniuk a szállításoknál. Annak érdekében, hogy az Automesister szervizhálózat itteni bejegyzéseinek olvasói eldönthessék, „megéri-e” vevőknek várni a járműre, röviden bemutatjuk a késlekedő hibrid kupét.

Napjaink egyik legfőbb autóipari trendje, hogy a nagy konszernek (pl. Volkswagen Csoport, Toyota, Stellantis, Renault-Nissan-Mitsubishi, Geely) alá tartozó különböző márkák a költséghatékonyság jegyében fogják az óriásvállalat közös platformjait, és arra építve alkotják meg a saját modelljeiket. Ugyanígy járt el a Fiat is legújabb kocsijuk, a minap bemutatott, 600e nevű tisztán elektromos, kompakt SUV fejlesztésekor. Hogy az olaszoknak sikerült-e annak ellenére is valami különlegest létrehozni, hogy az autó nagyrészt a „testvéreivel” azonos elemekből épül fel, azt az Automeister itteni híreinek olvasóira bízzuk – de a könnyebb mérlegelés érdekében azért összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az újdonságról.