Egyre több nagy múltú (és kevésbé nagy múltú, lásd: Tesla) autógyártó vezetői kongatják a vészharangot, hogy a kínai márkák külső beavatkozás – például extraadók kivetése – nélkül hamarosan valósággal letarolják majd a piacot. Márpedig a jelek szerint az előretörés nem áll meg, egy friss bejelentés szerint ugyanis a távol-keleti ország újabb két vállalata, a Seres és a Skywell is megkezdi az értékesítést Európában egy-egy típussal. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében az ezzel kapcsolatos információkat, kilátásokat vesszük sorra.

Jelentős frissítésen esett át az öt évvel ezelőtt debütált Porsche Taycan. A vállalat minap kiadott közleménye alapján a népszerű villanyautó rövidesen a kereskedésekbe érkező változatai jóval kitartóbbak és erősebbek lettek elődjeiknél. Arról pedig, hogy az előrelépés pontosan mekkora, nemrég egy kultikus versenypályán már egy igen erős „üzenetet” is küldött a német cég. A részleteket az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében vesszük górcső alá.

Napra pontosan egy hónap múlva veszi kezdetét a 2024-es Formula–1-es idény, Lewis Hamilton pedig a minap tett róla, hogy legyen miről beszélni a lassan a végéhez közeledő „uborkaszezonban”. A hétszeres világbajnok brit versenyző bejelentette, év végén távozik a Mercedes istállótól, és a nagy rivális Ferrarihoz ül át. A lépés tükrében könnyen lehet, hogy az előttünk álló időszak a beinduló „pilótakeringőtől” lesz hangos – főként, ha az idei bajnokság is kevés beszédtémát szolgáltat majd az egyoldalúsága miatt. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében „az évszázad igazolása” (ahogy egyesek nevezik) lesz terítéken.

Néhányan már arra is felkapták a fejüket, amikor nemrég kiderült, hogy a mögöttünk hagyott 2023-as évben a Tesla Model Y volt a legkelendőbb új autó Európában. Mindezt azért még többé-kevésbé el lehetett intézni annyival, hogy a mi kontinensünkön a szigorodó környezetvédelmi szabályok vagy épp a különböző központi ösztönzők miatt könnyebb dolguk van az elektromos kocsiknak. De akkor mit szóljunk ahhoz, hogy a JATO Dynamics friss összesítése szerint nemcsak Európában, hanem az egész világon a kaliforniai vállalat kompakt villany-SUV-ja kelt el a legtöbb példányban tavaly? Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a forradalmi „előzés” hátterét igyekszünk körbejárni.

Megkezdődött a közelmúltban bemutatott Dongfeng eπ (nem elírás, az ott egy „pi” jel) 007 nevet viselő kocsi hivatalos forgalmazása. A Lamborghinik, illetve McLarenek által inspirált megoldásokat is felvonultató ötajtós szedán egyelőre csak a kínai vásárlóknak elérhető, ám mivel a több mint 5 évtizedes múltra visszatekintő vállalat Európában (többek közt Magyarországon) is aktív, idővel akár mifelénk is megjelenhet. Ennek jegyében az Automeister szervizhálózat mostani írásában igyekszünk néhány információt összegyűjteni az újdonságról.  

A közelmúltban volt némi ónos eső az országban, ami lényegében azonnal és rengeteg kisebb-nagyobb balesetet okozott. Ennek legalább három oka van. Az ónos eső lényegében összefüggő jégpáncélt jelent(het), amin nagyon nehéz vezetni. Ráadásul mifelénk a jelenség ritka, évente, ha egyszer előfordul, ahogy a havazás és a jeges utak sem túlságosan gyakoriak. A fenti kettő keresztmetszetében pedig ott az egyszeri magyar sofőr, aki nincs hozzászokva az autó kezeléséhez ilyen viszonyok között. A többség ilyenkor nem ül autóba, ha teheti ‒ ez a legbölcsebb ‒ a többiek meg kísértik a sorsot. Az Automeister szervizhálózat aktuális írásában megpróbálunk adni néhány tanácsot, miközben persze tudjuk, hogy kizárólag elméletben mindez szinte megtanulhatatlan.

Egymás után a második évben lett Magyarország legkelendőbb új autója a Suzuki S-Cross: a Datahouse adatai szerint az Esztergomban készülő ötajtós SUV-ból 5936 darabot értékesítettek 2023-ban. A dobogóra egy másik idehaza gyártott Suzuki is felfért, ám a márkák különversenyét ezzel együtt is egy másik japán óriás nyerte. Ha azonban azt vizsgáljuk, hogy mely brandekre kerestek rá legtöbbször a magyar internetezők, már egy egészen más toplistát látunk. Az ezekkel kapcsolatos érdekességekről szól az Automeister szervizhálózat 2024-es nyitócikke.

Az olyan gyártók, mint a Tesla, a Lucid vagy újabban a feltörekvő kínai márkák, hosszú ideje licitálnak egymásra, ha tisztán elektromos autóik hatótávjáról van szó. Az utóbbi csoportba tartozó, sanghaji székhelyű NIO most egy elég erős üzenetet küldött a vetélytársaknak: a 9 esztendeje alapított cég első embere, William Li másodmagával beült egy saját fejlesztésű, 150 kWh-s akkumulátorral ellátott ET7-esbe, és csak több mint 1000 kilométer múlva állt meg. Az Automeister szervizhálózat aktuális írásában a nem mindennapi kísérletről, valamint az Európában is több helyen forgalmazott villanyszedánról lesz szó.

Az autójához a többség viszonyul valahogy. Van, aki rajong érte és a kabátján, nyakkendőjén is márkajelzés van (a kulcstartó alap), esetleg tetoválásként viseli. A másik véglet, aki „közlekedőedényként” tekint rá, és úgy is bánik vele, mindenki más pedig a kettő között van valahol. A legtöbb autósban közös ugyanakkor, hogy vannak, akik ajándékot vesznek nekik karácsonyra (de bármilyen más alkalomra is), azoknak pedig, akik a skála rajongói végéhez vannak közelebb ‒ főleg, ha tudják róluk ‒, kézenfekvő az autós ajándék. Csakhogy!