A Caterham nevét hallva az autós világban jártasak lelki szemei előtt alighanem a szuperkönnyű sportkocsik, mint például a 7 (Seven) névre keresztelt modelljük, jelennek meg. Az idén 50 esztendős, az előző évtized elején egy rövid és nem túl sikeres Forma–1-es kitérőt is tevő angol cég most egy új elektromos kupéval, a Project V-tel rukkolt elő, ami szinte minden tekintetben különbözik a korábbi járműveiktől – kivéve egy szempontot. Az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésének tárgyát képező újdonság szintén a saját szegmenséhez képest kifejezetten alacsony tömegével igyekszik felhívni magára a figyelmet.

A McLaren háza táján mostanság lenne ok az örömre, a wokingi vállalat Formula–1-es csapata ugyanis épp kezd magára találni (ezt mutatja az előző hétvégi Brit Nagydíjon elért 2. és 4. helyezés), a legújabb hiperautójuk körüli problémák azonban rányomhatják a bélyegüket a cég hangulatára. A nemzetközi sajtóban megjelent hírek szerint ugyanis az Artura nevű kétüléses sportkocsi leendő tulajdonosainak újabb 4 hónapos csúszással kell számolniuk a szállításoknál. Annak érdekében, hogy az Automesister szervizhálózat itteni bejegyzéseinek olvasói eldönthessék, „megéri-e” vevőknek várni a járműre, röviden bemutatjuk a késlekedő hibrid kupét.

Napjaink egyik legfőbb autóipari trendje, hogy a nagy konszernek (pl. Volkswagen Csoport, Toyota, Stellantis, Renault-Nissan-Mitsubishi, Geely) alá tartozó különböző márkák a költséghatékonyság jegyében fogják az óriásvállalat közös platformjait, és arra építve alkotják meg a saját modelljeiket. Ugyanígy járt el a Fiat is legújabb kocsijuk, a minap bemutatott, 600e nevű tisztán elektromos, kompakt SUV fejlesztésekor. Hogy az olaszoknak sikerült-e annak ellenére is valami különlegest létrehozni, hogy az autó nagyrészt a „testvéreivel” azonos elemekből épül fel, azt az Automeister itteni híreinek olvasóira bízzuk – de a könnyebb mérlegelés érdekében azért összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az újdonságról.

Újabb elképesztő rekord küszöbére ért a Formula–1-es Red Bull istálló azzal, hogy a mögöttünk hagyott hétvégén Max Verstappen megnyerte az Osztrák Nagydíjat. A csapat immár zsinórban 10 futamgyőzelemnél tart, ezzel már csak eggyel van lemaradva az abszolút csúcstól, amit 1988-ban a McLaren állított fel. Ez idő tájt egyre többen teszik fel a kérdést, ami mellett az Automeiser szervizhálózat mostani cikkében sem tudunk elmenni szó nélkül: vajon képes lehet a konstruktőri vb címvédője az idény összes versenyén diadalmaskodni? A dominanciájukat látva már nem is annyira irreálisnak tűnő felvetésre természetesen maguk az érintettek is reagáltak.

A Toyota C-HR 2016-ban debütált az utakon, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a japán óriásvállalat a klasszikus „receptet” követi vele: 7 esztendő után most előrukkoltak a kis méretű szabadidő-autó vadiúj változatával! Az első reakciók alapján a többség tetszését elnyerő külsejű „kupé-SUV”-ot a hivatalos tájékoztatás szerint Európában fejlesztették és Európában készül (bár ez „határeset”, mert valójában Törökországban), az európai igényeknek megfelelően. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent? Erre keressük a választ az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

A Škoda Akadémia növendékei 2014 óta minden évben megterveznek és el is készítenek egy-egy izgalmas koncepcióautót, ezzel is bizonyítva, milyen magas szintű képzést kaptak a vállalat szakiskolájában. Az évek során rukkoltak már elő Citigo-modellen alapuló buggy-val, kabrióvá varázsolt Scalával vagy épp raliautóvá alakuló Kamiq-kal – ezúttal pedig egy teljesen elektromos Enyaq-ot vettek kezelésbe, hogy megalkossák a Roadiaq nevű „multifunkciós” kocsit. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a minap leleplezett, akár napi 24 óra eltöltésére is alkalmas „vizsgajárműről” lesz szó.

A klasszikus, szinte közhelyesen kitekert nyitómondat nem véletlen, hiszen az autóvásárlás nagyon kétarcú dolog. Legalább annyi érv van ellene, mint mellette, és a megszólalók csak a legritkább esetben pártatlanok ez ügyben. Nincs mese ‒ illetve éppen, hogy van, hisz az autó birtoklása elsősorban érzelmi kérdés. Ezt érzékeltetendő az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében felsorolunk néhány igaz, bár némileg talán kitekert állítást pro és kontra, aztán mindenki kiválogathatja a saját életkörülményeihez, elveihez jobban illeszkedőt, és meg is van a válasz, hogy kell-e neki autó vagy sem ‒ aztán ettől függetlenül vagy vesz vagy nem.

A Renault a közelmúltban öles léptekkel haladt a C-szegmens meghódítása felé – gondoljunk csak az elektromos Megane E-Tech-re, az Arkanára vagy épp az Australra –, most pedig egy kategóriával feljebbre céloz! A francia gyártó a Párizsi Légishow keretén belül tartott eseményen bemutatta a Rafale nevű kupé-SUV-ot, amely az eddig ismertté vált információk alapján kezdetben kétféle hibridhajtással kerül majd a kereskedésekbe. Az Automeister szervizhálózat új cikkében a várhatóan a gyártó 125. születésnapjára érkező, új csúcsmodelléről esik szó.

Az előttünk álló hétvégén Magyarországon folytatódik a TCR World Tour idei bajnoksága, amelyet 3 európai helyszín után Michelisz Norbert vezet. A Hyundai 38 esztendős pilótája néhány napja Olaszországban megnyerte az időmérő edzést és az első futamot is, így az előjelek alapján minden esély megvan rá, hogy a neki mindig is jól fekvő Hungaroringen ismét örömet szerez a hazai közönségnek. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében az első szezonjában járó sorozattal kapcsolatos aktualitásokat gyűjtöttük össze.