Nem vitás, hogy a Toyota Hilux legfőbb erényei közt a megbízhatóságot, valamint a nagy szállító- és vontatókapacitást is megtaláljuk. Éppen ezek miatt a tulajdonságai miatt nyilatkozták azt nem is olyan régen a japán vállalat illetékesei, hogy a népszerű pick-up esetében nem fogják elsietni az „elektromosítást”, hiszen ezeket a vevők nagy része számára roppant fontos előnyöket ma még a világ számos pontján nehéz maradéktalanul biztosítani a villanyautók technológiájával. Ezek után némiképp meglepő, hogy a cég egyesült királyságbeli részlege most a még több kérdőjellel övezett hidrogénhajtás beépítésének vágott neki!

Autót tartani drága, és aki esetleg azt remélte, hogy valamilyen egyszertű tanáccsal ezen egy szempillantás alatt tudunk segíteni, az csalódni fog. Ugyanakkor olyan időket élünk, és a hírek szerint még „olyanabbak” jönnek, hogy az átlagember ott spórol, ahol tud, miközben azért nem szeretne lemondani arról, amihez hozzászokott. Hidegebbet tart a lakásban, de azért nem adná el vagy költözne össze idegenekkel, hogy olcsóbb legyen a fűtés. Ugyanígy az autón is halogat mindent, amit lehet, de azért nem szeretné, ha baja esne emiatt, de nem akarja „letámasztani” se a jobb időkre várva, hiszen akkor minek van, és az autó akkor is pénzbe kerül, ha áll.

Nem akármilyen projektbe fogott a Hyundai: a dél-koreai gyártó a minap bejelentette, hogy az eredeti tervező bevonásával elkészíti azt a Pony Coupe koncepcióautót, amely csaknem fél évszázaddal ezelőtt szerepet játszott a márka sikereinek megalapozásában. A kocsi annak idején sosem került tömeggyártásba, de híressé vált designjából az évek során számos jármű merített ihletet (egyes Hyundai-modellek mellett a világ talán leghíresebb filmes autója is), így nem csoda, hogy a cég most tisztelegni akar előtte.

A szokásosnál korábban, már január 13-án, a jubileumi 100. Brüsszeli Motorshow-n bejelentik, hogy melyik 2022-ben bemutatott modell kapja a rangos The Car Of The Year, vagyis Az Év Autója díjat. Mivel a dátum már közeleg, itt volt az ideje, hogy a 23 európai országból érkező 61 zsűritag szűkítse a jelöltek névsorát. Az elismerésre immár csak 7-en pályáznak – az iparág trendjeit elnézve pedig nem meglepő módon ismét a részben vagy teljesen elektromos kocsik dominálnak.

A „hiperautók” esetén elég gyakran előfordul, hogy mire megtartják a hivatalos bemutatót, már az összes legyártani tervezett (méregdrága) példánynak megvan a gazdája. Az idén debütáló, tisztán elektromos Pininfarina Battista ilyen szempontból a kivételek közé tartozik, az olasz gyökerű, de német székhelyű vállalat ugyanis a premier idején azt közölte: a 150 leendő kocsinak nagyjából a 40%-át foglalták le a vevők. Ezek után nem csoda, hogy a cég ráfeküdt a marketingre, a most zajló közel-keleti „népszerűsítő körúton” például több világrekord megdöntését is bejelentették!

A Subaru Impreza név hallatán az autórajongók jelentős részének vélhetően a ’90-es évek legendás raliautói villannak be elsőként. A sikert sikerre halmozó WRC-kocsik még a modell első generációjára épültek, a minap pedig már a hatodikat mutatta be a japán gyártó. Azok, akik szeretnék ezt a típust az emlékeikben egy sportos szedánként megőrizni, talán jobb, ha nem nézik meg az újdonság fotóit: a jövőre a kereskedésekbe kerülő Impreza ugyanis mostanra egy meglehetősen hétköznapi, ötajtós ferdahátú lett. A többiek kedvéért azért eláruljuk a friss változat részleteit is!

Régen voltak a magas, „dülöngélő” és dobozforma terepjárók, a lapos, kemény, aszfaltra hasaló sportkocsik, meg a városi kisautók, és egyik sem akart a másiknak látszani. Ha bárki körbenéz az utcán, nem kell neki külön mondani, hogy ez mára mennyire megváltozott. Nem elég, hogy egy Yaris-ból is SUV-ot építenek, de a lapos, telivér sportkocsikból pedig valódi terepjárónak látszó tárgyat.

A régen minden jobb volt egy életérzés, és jellemzően csak annyi van mögötte, hogy az ízlésünk, véleményalkotásunk mindenből azt fogadja el, amivel elsőként találkoztunk az adott kategóriában. Ezért hallgatjuk fiatalkorunk zenéjét, ezért kiáltunk fel örömmel, ha gyerekkorunk egy ikonikus autóját meglátjuk az utcán, ezért hisszük, hogy régen minden jobb volt.

Ha röviden akarnánk megválaszolni a címben feltett kérdést, akkor azt írnánk: nagyjából olyan, mint egy legújabb generációs, a gyengébbik 1.5-ös EcoBoost motorral ellátott, kombi Ford Focus. A motor1.com nemzetközi szakportál olasz kiadásának friss gyűjtése azonban lehetőséget ad részletesebben, európai összevetésben is górcső alá venni a hazai újautó-piac lóerőkkel, lökettérfogattal, tömeggel és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos statisztikáit.