Az utóbbi hetekben az Atlanti-óceánon kigyulladt, luxusautókat szállító teherhajóval kapcsolatos hírek is borzolták a kedélyeket. A Felicity Ace-t végül nem tudták megmenteni, a napokban mintegy 4000 méregdrága járművel a fedélzetén elsüllyedt. A szerencsére személyi sérüléssel nem járó drámának egy nem várt hatása is lehet: úgy fest, a Lamborghini a habokba veszett kocsik miatt újrakezdi a korábban már lezárt fejezetnek tűnő Aventadorok gyártását.

Autóvásárlásnál egyre gyakrabban vetődik fel a kérdés; „kézi” vagy automata legyen a váltója? A tételt sokan egyfajta dogmatizmussal közelítik meg, amelynek jellemzője, hogy az egyetlen jó megoldás az, amit ők szeretnek, míg a többiek legalábbis nem értenek hozzá vagy egyenesen ostobák. A kéziváltó-hívők szerint az automata annak való, aki „nem tanult meg rendesen váltani”, illetve aki „nem tudja, mit csináljon a pénzével”. A radikálisabb automata pártiak szerint pedig a kézi váltó egy kényelmetlen és értelmetlen szerkezet, amit rég túllépett a történelem, hiszen „városban kifejezetten ****, autópályán meg csak felesleges”.

Ahhoz képest, hogy a Toyota a hibridizáció egyik nagy úttörője volt, az első teljesen elektromos autójuk piacra dobása meglehetősen sokat váratott magára. De ami késik, nem múlik, szokták mondani, ami ezúttal is igaz: a bZ4X nevű villany szabadidő-autó projektje most már tényleg célegyenesbe fordult, olyannyira, hogy nemrég már az európai árakkal kapcsolatban is napvilágot láttak az első értesülések. Nézzük, mit érdemes tudni a Subaruval közösen fejlesztett kocsiról!

Azt eddig is sejtettük, hogy a 2022-es év a nagy változásokról szól majd a Formula–1-ben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig a minap egy újabb – sokat bírált – szabály módosítását is bejelentette. Közben az is egyre inkább kirajzolódik, hogyan fog kinézni az egy hónap múlva kezdődő szezon rajtrácsa, hiszen két kivétellel már minden csapat leleplezte idei versenygépét – természetesen abban a reményben, hogy a kilátásban lévő nagy átalakulásnak a nyertesei közé kerül majd.

Magyar idő szerint vasárnapról hétfőre virradóra rendezik a profi amerikaifutball-liga (NFL) nagydöntőjét, azaz a Super Bowl-t, amely legalább annyira szól a „körítésről”, mint a sportról. Ehhez a bizonyos körítéshez pedig az autógyártók is hozzátartoznak, akik a koronavírus iparágra gyakorolt negatív hatásai ellenére sem hagyják ki, hogy a világ legdrágább reklámblokkjaiban hirdessék magukat és új modelljeiket. Lássuk, kik versenyeznek ezúttal a nézők, és hamarosan majd a világ vásárlóinak figyelméért!

Minden idők legerősebb sorozatgyártású, négyajtós Mercedeseként harangozták be a GT 63 S E Performance-t, amely rövidesen Magyarországon is elérhető lesz, az ára pedig már most napvilágot látott. A plug-in hibrid kocsitól a tisztán elektromos hatótávot illetően nem érdemes sokat várni – a teljesítmény terén viszont annál inkább! Lássuk, milyen paraméterekkel igyekszik a kupé méltó előfutára lenni a márka új korszakának!

Nemrégiben jelentették be, hogy az elsősorban teherautóiról ismert orosz Kamaz rövidesen gyártóüzemet létesít Magyarországon, ahol elektromos járműveket állítanak majd elő. A beruházással kapcsolatban a minap újabb információk érkeztek, így már az is kezd körvonalazódni, milyen lehet a néhány éven belül hazánkban sorozatgyártásba kerülő villanyautó.

Egy ideje már tudni lehet, hogy a Lamborghini rövidesen maga mögött hagyja a kizárólag belsőégésű motorokkal fémjelzett korszakot, a márka első embere, Stephan Winkelmann pedig a napokban több, a nemzetközi sajtóban megjelent interjúban is elárult jó pár ezzel kapcsolatos részletet. Eszerint – nem meglepő módon – elsőként a hibrid Lamborghiniket ismerheti majd meg a világ, de még ebben az évtizedben elkezdődhet a tisztán elektromos éra a népszerű olasz gyártónál.

Ha egy autógyártó úgy fogalmaz, hogy „ideiglenesen” kivonja a piacról valamelyik modelljét, az az esetek 90%-ban végleges búcsút szokott jelenti. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen e-up! a ritka kivételek közé tartozik, friss hírek szerint ugyanis újraindul a legkisebb tisztán elektromos VW 2020-ban leállított gyártása. A lépéssel a német vállalat alighanem az ID.1 városi autó érkezéséig hátralévő éveket akarja „kibekkelni”.