Egy ideje tudvalevő, hogy a Forma–1 következő forradalmi változása az lehet, amikor a csapatoknak 100%-ban fenntartható üzemanyagra kell átállniuk, ezzel párhuzamosan pedig szigorú költségplafont vezetnek be minden egyes alkotóelem, így többek közt a motorok fejlesztésére is. A küszöbön álló lépések egyik nem titkolt célja, hogy új márkák kedvét is meghozza a „száguldó cirkuszba” való bekapcsolódáshoz. Úgy fest, a törekvés sikeres lehet, a napokban ugyanis a Volkswagen Csoport vezetősége két márkájának is „zöld utat adott” a csatlakozáshoz!

A Smart márka hallatán a többségnek alighanem a szinte valószínűtlenül pici, alig 2,5 méteres autók jutnak eszébe, az 1994-ben alapított cég azonban éppen a brand „újrapozicionálásán” dolgozik. Ennek előfutára a nemes egyszerűséggel csak Smart #1 néven emlegetett elektromos crossover, amelynek a napokban mutatták be a sorozatgyártásra kész változatát. Ennek apropóján pedig természetesen jó pár részlet is kiderült a tervek szerint még idén megvásárolható kocsiról.

Éppen egy éve ismerte meg a világ a Cupra Born nevű kis méretű családi autót, amely a SEAT sportos részlegéből 2018-ban önállósodott márka első teljesen elektromos modellje. A kocsit néhányan nemes egyszerűséggel „csak” egy kicsit sportosabbra szabott Volkswagen ID.3-nak titulálták, amellyel a spanyol cég háza táján azért alighanem vitatkoznának. Hogy ténylegesen mennyi a fenti vélemény igazságtartalma, arról idén már a magyar vásárlók is testközelből bizonyosodhatnak meg, hamarosan pedig a széria csúcsmodellje is megérkezhet hazánkba.

Sokaknak meghatározó szempont a vásárlásnál, hogy „mennyit kell majd költeni” az adott autóra, típusra, márkára a használat évei alatt. Mivel márkafüggetlen szervizhálózatot üzemeltetünk, nálunk a műhelyben, a vendégeinkkel is rengeteg beszélgetés zajlik arról, hogy melyik a „jó autó”, és melyik nem. Mivel a kocsik világa is folyamatosan változik, és talán sosem változott olyan gyorsan, mint az elmúlt 10 évben, ideje volt, hogy írjunk erről valamit, miközben tudjuk, hogy mindennel lehet vitatkozni, és mindennel kapcsolatban van ellentétes tapasztalat.

A Ferrari Formula–1-es csapatát lehet szeretni és nem szeretni (mindkét tábor meglehetősen népes), de a többség abban azért egyetért, hogy egy igazán izgalmas idényhez egy jó Ferrarira is szükség van. Egyelőre úgy fest, hogy az F1 történetének talán legnagyobb léptékű szabályváltoztatásaiból a maranellóiak kiválóan jöttek ki, és a mögöttünk hagyott hétvégén visszatértek a győzelem útjára. A kérdés csak az, meddig tarthat a lendület?

Szó, mi szó nem kapkodta el a Volkswagen az első tömegszériás elektromos kis haszongépjárműve, az ID. Buzz piacra dobását. A némi éllel a Transporterek „zöld testvérének” is nevezhető autó terveit még a 2017-es detroiti Nemzetközi Autó Show-n mutatta be a német cég, a koncepcióból pedig mostanra lett „valóság”. A gyártásra kész kocsi mostani leleplezésével egy időben számos információt elárultak a járműről, amivel, ha minden jól megy, még idén összefuthatunk az utakon.

A március 8-i nemzetközi nőnapra időzítették az Év Női Autója (Women’s World Car of the Year) szavazás eredményhirdetését. A kizárólag női szakújságírókból álló zsűri hat kategóriában nevezte meg a legjobbakat, melyek között – a különböző autós díjaknál mostanra már megszokott módon – túlsúlyban voltak a részben vagy teljesen elektromos modellek. Az abszolút győztes címről azonban némi meglepetésre lemaradtak a villanyautók, hiszen azt a Peugeot 308 söpörte be!

Az utóbbi hetekben az Atlanti-óceánon kigyulladt, luxusautókat szállító teherhajóval kapcsolatos hírek is borzolták a kedélyeket. A Felicity Ace-t végül nem tudták megmenteni, a napokban mintegy 4000 méregdrága járművel a fedélzetén elsüllyedt. A szerencsére személyi sérüléssel nem járó drámának egy nem várt hatása is lehet: úgy fest, a Lamborghini a habokba veszett kocsik miatt újrakezdi a korábban már lezárt fejezetnek tűnő Aventadorok gyártását.

Autóvásárlásnál egyre gyakrabban vetődik fel a kérdés; „kézi” vagy automata legyen a váltója? A tételt sokan egyfajta dogmatizmussal közelítik meg, amelynek jellemzője, hogy az egyetlen jó megoldás az, amit ők szeretnek, míg a többiek legalábbis nem értenek hozzá vagy egyenesen ostobák. A kéziváltó-hívők szerint az automata annak való, aki „nem tanult meg rendesen váltani”, illetve aki „nem tudja, mit csináljon a pénzével”. A radikálisabb automata pártiak szerint pedig a kézi váltó egy kényelmetlen és értelmetlen szerkezet, amit rég túllépett a történelem, hiszen „városban kifejezetten ****, autópályán meg csak felesleges”.