Mi tagadás, nehéz nem a brutális méretű hűtőmaszkot kiszúrni elsőre a vadonatúj Lexus LX divatterepjárókon, pedig ilyen téren láttunk mostanában néhány egészen meghökkentő megoldást az autóiparban. A negyedik generációjába lépett nagyméretű SUV friss premierje kapcsán azért bőven van még mit megemlíteni – úgyhogy lássuk, mit érdemes tudni a Toyota „luxusrészlegének” legújabb zászlóshajójáról!

Kis túlzással alig telik el úgy nap, hogy ne hallanánk az üzemanyagárak újabb drágulásáról. A legutóbbi növekedéssel a benzin literenként átlagosan 485, a gázolaj pedig 495 forintba kerül a magyarországi kutakon. Szakértők szerint az 500 forintos lélektani határ áttörése aligha kérdéses, de egyesek szerint a grafikonok mennek még ennél is feljebb. A kérdés az, milyen reakciót vált ki mindez a hazai autósokból? Mármint a bosszúságon kívül…

Autóválasztásnál az egyik első kérdés sokaknál, hogy mennyit fogyaszt? Lehet, hogy ez a kérdés csak az átlagembert érdekli, és a sokliteres, sokhengeres, 25-100 milliós vételárú autóknál ez a kérdés marginális a teljesítmény, a presztízs vagy épp a kényelem mögött, de azért a többség Magyarországon nem így oldja meg a mobilitását. Mi, magyarok bizony jellemzően használt autóval járunk, vagy ha újat is veszünk, megnézzük, hogy „megeszi-e a fejünket” a napi használat során.

Az előző hétvégén történelmi pillanatnak lehettek tanúi a Formula–1 rajongói: Lewis Hamilton megszerezte karrierje 100. futamgyőzelmét. Az azóta eltelt napokban sorra érkeznek a hétszeres világbajnokot méltató nyilatkozatok, amelyekben természetesen óhatatlanul előkerül az a téma is, vajon tényleg a 36 esztendős brit pilóta minden idők legjobb versenyzője?

Az elmúlt évek a szabadidő-autók elképesztő mértékű felfutását hozták, így nem csoda, hogy a különböző cégek ebben a szegmensben is elkezdték hajszolni az új és új rekordokat. Most épp a német Brabus tuningműhely rukkolt elő – állítása szerint – a világ leggyorsabb, közúti forgalomban is használható SUV-jával. A dolgukat némiképp megkönnyítette, hogy már az alapként szolgáló kocsi sem volt épp lassú…

A bajorok történetében ilyen még nem volt, bemutatták az új hot hatchüket, ami a (Golf) GTI tábort hivatott megszorongatni, de az igazi szenzáció az, hogy a BMW még sosem rukkolt elő fronthajtású sportgéppel.

Érkezik a Dacia Jogger, mely immár a külsejével is csábítani akarja a vásárlókat.

 

A Lotus nem olyan régen leplezte le utolsó, kizárólag belsőégésű motorral felszerelt autóját, az Emirát, a kétajtós kupénak pedig immár előrukkoltak a GT4-es versenyautó-változatával is. A vadonatúj kocsi az utcai verzió kifejezetten erős alapjaira építve próbálja majd elérni, netán túlszárnyalni nagy elődje, az Evora sikereit – miközben a patinás brit gyártó kínai tulajdonosa „farvizén” végleg átevez az elektromos autózás világába.

Ha a mostanság divatos szóhasználattal akarnánk élni, azt írnánk: úgy látszik, Katar kész megrendezni „mindent IS”. Erre utal legalább is két friss, az autózás berkeiből érkező hír. Ezek közül a Formula–1-es mezőny vendégül látása kevésbé meglepő, a Genfi Autószalon Közel-Keletre „importálásának” ötlete viszont már alighanem némi szemöldökráncolásra késztet néhányakat. De kezdjük a történetet az elején!