Autóválasztásnál az egyik első kérdés sokaknál, hogy mennyit fogyaszt? Lehet, hogy ez a kérdés csak az átlagembert érdekli, és a sokliteres, sokhengeres, 25-100 milliós vételárú autóknál ez a kérdés marginális a teljesítmény, a presztízs vagy épp a kényelem mögött, de azért a többség Magyarországon nem így oldja meg a mobilitását. Mi, magyarok bizony jellemzően használt autóval járunk, vagy ha újat is veszünk, megnézzük, hogy „megeszi-e a fejünket” a napi használat során.

Az előző hétvégén történelmi pillanatnak lehettek tanúi a Formula–1 rajongói: Lewis Hamilton megszerezte karrierje 100. futamgyőzelmét. Az azóta eltelt napokban sorra érkeznek a hétszeres világbajnokot méltató nyilatkozatok, amelyekben természetesen óhatatlanul előkerül az a téma is, vajon tényleg a 36 esztendős brit pilóta minden idők legjobb versenyzője?

Az elmúlt évek a szabadidő-autók elképesztő mértékű felfutását hozták, így nem csoda, hogy a különböző cégek ebben a szegmensben is elkezdték hajszolni az új és új rekordokat. Most épp a német Brabus tuningműhely rukkolt elő – állítása szerint – a világ leggyorsabb, közúti forgalomban is használható SUV-jával. A dolgukat némiképp megkönnyítette, hogy már az alapként szolgáló kocsi sem volt épp lassú…

A bajorok történetében ilyen még nem volt, bemutatták az új hot hatchüket, ami a (Golf) GTI tábort hivatott megszorongatni, de az igazi szenzáció az, hogy a BMW még sosem rukkolt elő fronthajtású sportgéppel.

Érkezik a Dacia Jogger, mely immár a külsejével is csábítani akarja a vásárlókat.

 

A Lotus nem olyan régen leplezte le utolsó, kizárólag belsőégésű motorral felszerelt autóját, az Emirát, a kétajtós kupénak pedig immár előrukkoltak a GT4-es versenyautó-változatával is. A vadonatúj kocsi az utcai verzió kifejezetten erős alapjaira építve próbálja majd elérni, netán túlszárnyalni nagy elődje, az Evora sikereit – miközben a patinás brit gyártó kínai tulajdonosa „farvizén” végleg átevez az elektromos autózás világába.

Ha a mostanság divatos szóhasználattal akarnánk élni, azt írnánk: úgy látszik, Katar kész megrendezni „mindent IS”. Erre utal legalább is két friss, az autózás berkeiből érkező hír. Ezek közül a Formula–1-es mezőny vendégül látása kevésbé meglepő, a Genfi Autószalon Közel-Keletre „importálásának” ötlete viszont már alighanem némi szemöldökráncolásra késztet néhányakat. De kezdjük a történetet az elején!

 

Felpörögtek az eladások az Öreg Kontinensen, egyesek úgy fogalmaznak, hogy csak viszik az új autókat, mintha ingyen adnák őket. A Portfolio.hu segítségével körbenézhetünk a mindig változó, sokszor meglepetésekkel előrukkoló porondon.

 

Kezdjük azzal, hogy érdemi választása úgyis csak az új autót vásárlóknak lesz a címben felsorolt technológiák közül, és ők sem választhatnak minden típusnál mindegyikből. A használt autót vásárló többségnek azonban a „milyen messzire látok vele?” kérdés mellett mást is meg kell válaszolnia. Rövid áttekintésünkkel nekik segítünk.