A BMW a közelmúltban több új modelljének külső jegyeivel is alaposan felborzolta a kedélyeket – elég talán csak a köznyelvben „hódfognak” nevezett hűtőrácsmegoldásra gondolni, ami nemrég a 4-es széria, az M3-as vagy épp az iX esetében is visszaköszönt. A jelek szerint a német gyártónál meghallották a kritikákat, hiszen a napokban leleplezett új BMW 2 Series Coupé fejlesztésénél már szemmel látható módon a kevésbé megosztó megjelenés lehetett a cél. Most mindenki eldöntheti, ez sikerült-e!

Egy alapvetően sikeres termék átdolgozása mindig komoly feladat. A VW Golfnál talán a legnehezebb ez, de a Nissan Qashqai modell harmadik generációjának is tartania kell a lépést egy olyan szegmensben, amelyben mára tucatnyi vetélytársa van, s melyet részben ő alapozott meg.

Maranellóban bemutatták a legifjabb Ferrarit: a 296 GTB az első olyan hathengeres, utcai sportautó, amely az ágaskodó lovas emblémát viseli magán. A kétajtós kupé a hibrid technológiának köszönhetően a V8-as F8 Tributónál is nagyobb összteljesítményt tud felmutatni, miközben városi körülmények közt (már, ha valaki ott tervezi használni…) tisztán elektromos üzemmódban is el lehet vele boldogulni. Lássuk, mit tudunk még a csaknem 100 millió forintos újdonságról!

Egyelőre az autóipari technológiaváltásnak, tehát a többé-kevésbé füstmentes autók terjedésének nagyobb a füstje, mint a lángja (bocs!). Az autóipari hírek érzésre 50-60 %-a ilyen járművekről szól, miközben az újautó-eladásoknak globálisan talán 3%-át teszik ki. Az optimisták sem gondolják, hogy az utakon közlekedő járműveknek fele 2050 előtt elektromossá válhatna ‒ szintén világviszonylatban, mert bármilyen különbözően is éljünk itt a bolygón, mégiscsak egy légkörön osztozunk.

Nagy a felbolydulás mostanság a Stellantis háza táján: a Peugeot negyedéve mutatta be az új 308-ast, most pedig az Opel mutatott be olyan gyári (részlet)fotókat, amelyeken az új Astra markáns elemei láthatóak, melyből már előre jelezhető, hogy a jövevény jócskán eltér majd az elődjétől. Az újdonságnak nagyot kell durrannia, ugyanis az alsó-középkategória az a szegmens, ahol mindig is a legádázabb harc folyt a pozíciókért.

Talán még a legtájékozottabb Forma–1-es rajongók közül is sokakat zavarba lehet hozni a kérdéssel, miszerint: milyen autóval indult élete legelső F1-futamán Michael Schumacher? A szakavatottak ugyanis pontosan tudják, hogy bár a hétszeres világbajnok pilóta neve leginkább a Ferrarival forrt egybe, első sikereit még a Benetton istállónál aratta. Igen ám, csakhogy már azelőtt is volt egy nagyon rövid „beugrása”, éppen 30 éve, egy Jordan-Ford volánja mögött. És hogy miért hozakodunk most elő ezzel? A szóban forgó versenygép épp a minap vált eladóvá egy brit kereskedőcégnél!

Jó tudni, hogy az Aggressor legerősebb változata akár 2200 lóerős teljesítmény leadására is képes lehet. Megmaradt tehát a csúcsvillanyosok konkurenciájának, a „benzinvérű” tervezők alighanem egyik utolsó dobásaként.

Amióta a világ Vlagyimir Putyin orosz elnök 2018-as beiktatásán először láthatta az Aurus Senatot, bizonyára sokan várták (elsősorban persze tehetős helyiek), hogy a luxuslimuzin sorozatgyártásba kerüljön. Nos, úgy tűnik, a visszaszámlálás véget ért, a friss bejelentés szerint ugyanis mostantól évente több száz olyan példány gördül le a futószalagról, amiből már a „civilek” is vásárolhatnak maguknak.

A McLaren mintegy másfél évvel ezelőtt jókora csodálkozásra késztette az autós világot, amikor bemutatta az Elva névre hallgató, szélvédő nélküli kétüléses roadsterét. A neves brit gyártó a kezdetektől igyekezett bizonygatni, hogy az innovatív légkezelő megoldásnak (AAMS) hála nagy sebességnél se teszi kényelmetlenné a vezetést a menetszél – a jelek szerint azonban ezzel nem sikerült elég dúsgazdag vevőt meggyőzni. Akkor tehát nincs más hátra, mint elő a szélvédőkkel!