Ha arról hallunk, hogy egy elektromos autókat gyártó kínai cég az európai piacra lép, sokunk első gondolata az lehet, hogy az új szereplő a jelenlegi paletta árai alá ígérve igyekszik majd teret hódítani magának. No, a Nio márkára ennek ellenkezője igaz: a rövidesen az öreg kontinensen is kereskedéseket nyitó cég kimondottan a prémium vásárlókat célozza! A sanghaji székhelyű vállalat egy mifelénk kevésbé elterjedt módszerrel próbálja orvosolni a villanyautók talán legnagyobb „nyűgjét”, így projektjük eredménye a komplett autós világ szempontjából is fontos lehet.

Crossover szabadidő-autóként (CUV) definiálja a Hyundai legújabb elektromos kocsiját, amely a néhány hónappal ezelőtti világpremier után a napokban Magyarországon is elérhetővé vált. A meglehetősen szokatlan, de mindenképp figyelemre méltó designnal rendelkező autó az Ioniq 5 nevet kapta – de ne ijedjen meg senki, nem „aludtuk át” az előző 4 modell bemutatását, a dél-koreai márkánál az 5-ös számmal indul az új brand karrierje.

Nincs olyan autóbolond, aki a Lamborghini nevet ne ismerné. De vajon hányan ismerik a márka névadóját, Ferruccio Lamborghinit? És hányan tudják a 105 éve született mesteremberről, hogy traktorgyárosból avanzsált sportautó készítővé, persze csak miután összeveszett Enzo Ferrarival?

A Renault Csoport vezérigazgatója, Luca de Meo a minap felvázolta a vállalat közeljövőbeli stratégiáját. Az előadás sokáig abban a mederben folyt, ahogy azt mostanság megszokhattuk csaknem bármely márka esetén: szó esett az ökológiai lábnyom csökkentéséről, az elektromos autók eladásának gyorsításáról és az ezekhez szükséges beruházásokról. A cégvezér aztán egyszer csak tett róla, hogy jókora visszhangja legyen a szavainak: közölte, hogy rövidesen már nem gyártanak olyan autókat, amik 180 km/h-nál gyorsabban képesek menni.

Minden esztendőben eljön a pillanat, amikor az autórajongók tábora ketté szakad. Az egyik fél elégedetten dől hátra, hogy ízlése, preferenciái megegyeznek a téma szakértőinek véleményével, a másik azonban hitetlenkedve kérdezi: „mégis mire gondolt a zsűri?” Ez a pillanat idén most érkezett el, azaz megválasztották a Világ Év Autója (World Car of the Year) díj győzteseit! A vita elsőszámú tárgya, azaz a főkategória nyertese ezúttal a Volkswagen ID.4 lett. Nos, ki melyik oldalhoz tartozik?

Két változat ígéretével, elektromos nagyvadként tér vissza a Hummer.

A folyamatosan adagolt hírmorzsák után már nem is meglepő, hogy a márka 2010-es kvázi beszántását követően bő 10 évvel ismét lehet Hummert vásárolni a General Motors-tól. A különbség mindössze annyi, hogy ezúttal a GMC márkanév alatt kell keresni a több tonnás batárokat. Ja, meg az, hogy nem az öthengeres, illetve V8-as benzintemetőkkel vagy óriásdízellel hajtják meg kerekeiket, hanem a vállalatcsoport legújabb, ULTIUM padlólemezének és akkumulátor-rendszerének alkatrészei dolgoznak a karosszéria alatt. Vagyis a Hummer is behódolt a korszellemnek.

Azok, akik szeretik a világ dolgait különböző „skatulyákba” helyezni, igencsak gondban lehetnek, amikor meglátják az új Citroën C5 X-et. A most bemutatott kocsi kategóriába sorolása ugyanis még a legszakavatottabbnak is okoz némi fejtörést. A francia gyártó saját bevallása szerint egy szedán eleganciáját szerették volna vegyíteni egy kombi dinamizmusával – mindezt pedig a mostanság oly divatos SUV-kra jellemző „kikacsintásokkal”. Hogy milyen lett az eredmény, azt most mindenki eldöntheti!

Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!

 

A márka leáll egyik legismertebbnek számító modelljének gyártásával 2022. márciusában, mert az sokat veszített népszerűségéből az elmúlt években. Szűk egy évig rendelhető tehát még az egykor világautóként beharangozott, és elég szép pályát befutott típus.