Elon Musk igazán megvehette volna „saját zsebből” azt a 450 darab Teslát. A most közölt adatok szerint ugyanis ennyi példány hiányzott ahhoz, hogy a cég teljesítse a 2020-as évre kitűzött félmilliós eladási célját. Szomorkodásra persze így sincs ok az amerikai vállaltnál, sőt, ahogy egy ideje mindig, úgy idén is ők produkálták a szektor legnagyobb sikertörténetét – egyesek szerint már-már túl szép is ez a sztori…

Jelentős mérföldkőhöz ért az villanyautózás, a decemberi adatok szerint ugyanis átlépte a félmilliós határt az Európában 2020-ban eladott, teljesen elektromos kocsik száma – és az évnek még nincs is teljesen vége. Mit is jelent pontosan ez az eredmény, és milyen kérdőjeleket kell még „kiegyenesítenie” a szegmensnek ahhoz, hogy – a környezetvédelmi törekvéseknek megfelelően – belátható időn belül valóban tömegtermékként beszélhessünk róla?

Az autó bonyolult és drága szerkezet, egyre bonyolultabb, egyre drágább. Nem véletlen, hogy a 2000-es évek elején lassan eltűntek az utcaképből a földön fekvő, fojtottan káromkodó lábak, amelyek autóban végződtek. Ebben az eltűnésben persze mindenki megtalálhatja a saját vesszőparipáját. „Régen az emberek ügyesebbek/bátrabbak voltak”, „az autógyártó lobbi szándékosan tesz keresztbe a házi javításnak”, „a mai kocsikat úgy gyártják, hogy egy idő után ne legyen érdemes megjavítani”.

A Porsche bemutatta a világ egyik legnépszerűbb sportautójának legújabb változatát: itt a vadonatúj 911 GT3 Cup! A 992-es típusjelű kocsi a következő szezontól a márka saját bajnokságában bizonyíthat majd, miközben a cégnél „fél szemmel” már a piaci eladásaira koncentrálnak. A minél nagyobb vonzerő érdekében pedig jókora fejlődésen ment át a versenygép.

Az Atlanti-óceán északi részén található Feröer-szigetek nevével viszonylag ritkán találkozunk a hírekben, pláne bármiféle autós témával kapcsolatban. Most viszont a Faroephoto.com felvételeinek köszönhetően jókora nyilvánosságot kapott egy ottani, átadás előtt lévő, tenger alatti alagút – ami számtalan érdekessége mellett egy roppant különleges látványt nyújtó körforgalmat is magáénak tudhat.

A Hispano-Suiza név talán csak az autós világ legnagyobb rajongóinak cseng ismerősen, hiszen egy olyan spanyol gyártóról van szó, amely mintegy 80 éven át inaktív volt. Egészen a közelmúltig, amikor a Carmen nevű elektromos csúcsautó révén meglehetősen hatásos belépővel „éledtek újjá”. A már eleve meglehetősen exkluzívnak számító kocsiból aztán nemrég Boulogne néven készült egy még inkább limitált kiadás, amelyről most minden korábbinál több részletet árult el a cég.

Az autók újkori villanyosítása – mert ne feledjük, hogy a két technológia, a belsőégésű és az elektromos egyszerre jelent meg az autóipar hajnalán – úgy indult, hogy a gyártók időről időre akkumulátorosra alakították át egy-egy ismert típusukat (kivéve a Teslát, amit eleve elektromos autónak terveztek, de ott meg az autóipari tapasztalat volt eleinte kevés). Ez elsősorban a csomagtartó és/vagy a helykínálat terén jelentett komoly veszteséget, mert a kiegészítő elektromos rendszert valahova el kellett helyezni.

Akik kedvelik a Nissan kis egyterűjét, a Note-ot, azoknak most van egy jó hírünk: a japán cég bő három év „tetszhalotti” lét után „feléleszti” a népszerű típusát. Akik pedig a részben vagy teljesen elektromos rendszerekben látják a jövőt, azok még jobban örülhetnek a friss bejelentésnek, ugyanis az ötajtós családi autó legújabb verziói már kizárólag alternatív meghajtást kapnak.

Nem vitás, az utóbbi időben a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypálya lett a sportkocsik tesztelésének – és nem mellesleg egymáshoz „méricskélésének” – legfőbb színhelye. A Mercedes „teljesítményszakos” fiókvállalata, az AMG most az egyik legfontosabb rekordot adta át a múltnak a „Zöld Pokolnak” is nevezett aszfaltcsíkon, bizonyítva, hogy a nemrég bemutatott GT Black Series nevű modelljét nagyon is jól sikerült összerakni.