A Hispano-Suiza név talán csak az autós világ legnagyobb rajongóinak cseng ismerősen, hiszen egy olyan spanyol gyártóról van szó, amely mintegy 80 éven át inaktív volt. Egészen a közelmúltig, amikor a Carmen nevű elektromos csúcsautó révén meglehetősen hatásos belépővel „éledtek újjá”. A már eleve meglehetősen exkluzívnak számító kocsiból aztán nemrég Boulogne néven készült egy még inkább limitált kiadás, amelyről most minden korábbinál több részletet árult el a cég.

Az autók újkori villanyosítása – mert ne feledjük, hogy a két technológia, a belsőégésű és az elektromos egyszerre jelent meg az autóipar hajnalán – úgy indult, hogy a gyártók időről időre akkumulátorosra alakították át egy-egy ismert típusukat (kivéve a Teslát, amit eleve elektromos autónak terveztek, de ott meg az autóipari tapasztalat volt eleinte kevés). Ez elsősorban a csomagtartó és/vagy a helykínálat terén jelentett komoly veszteséget, mert a kiegészítő elektromos rendszert valahova el kellett helyezni.

Akik kedvelik a Nissan kis egyterűjét, a Note-ot, azoknak most van egy jó hírünk: a japán cég bő három év „tetszhalotti” lét után „feléleszti” a népszerű típusát. Akik pedig a részben vagy teljesen elektromos rendszerekben látják a jövőt, azok még jobban örülhetnek a friss bejelentésnek, ugyanis az ötajtós családi autó legújabb verziói már kizárólag alternatív meghajtást kapnak.

Nem vitás, az utóbbi időben a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypálya lett a sportkocsik tesztelésének – és nem mellesleg egymáshoz „méricskélésének” – legfőbb színhelye. A Mercedes „teljesítményszakos” fiókvállalata, az AMG most az egyik legfontosabb rekordot adta át a múltnak a „Zöld Pokolnak” is nevezett aszfaltcsíkon, bizonyítva, hogy a nemrég bemutatott GT Black Series nevű modelljét nagyon is jól sikerült összerakni.

Ha a múltbéli jóslatokból indulunk ki, már régen önvezető autók tömkelegét kellene látnunk a világ közútjain. Korábban a jó piaci „megérzéseiről” híres Elon Musk is azt mondta, 2018 végére a Tesla elhozza az áttörést ilyen téren – ez viszont azóta is várat magára. Most azonban felgyorsulni látszanak az események, a Honda ugyanis nemrég megkapta a szükséges engedélyeket egy 3-as szintű önvezető rendszerrel ellátott autó forgalomba hozatalára. A kérdőjelek száma ettől persze még szinte végtelen…

A Porsche és az Audi rivalizálása az autós világ egyik legkülönlegesebb párviadala, amely a 2010-es években többek közt a Le Mans-i 24 órás versenyeken csúcsosodott ki – a két cég akkortájt még ötletes reklámokban is „üzengetett” egymásnak. Versenyfutásuknak érdekes színezetet ad, hogy mára mindketten ugyanannak a konszernnek (Volkswagen Csoport) a tagjai. Ez persze nem tartja vissza őket attól, hogy továbbra is megpróbálják meghaladni a másikat: most épp az Audi igyekszik azonos alapokra építve egy, a Porsche Taycannál „ütősebb” szuperkocsit megalkotni.

Mit keres Suzuki-embléma ezen a plug-in hybrid Toyota RAV4-en? – tehetik fel rövidesen egyre többen a kérdést az európai, és így a hazai utakon is. A két japán óriásvállalat együttműködése révén megszületett Suzuki Across ugyanis már megérkezett Magyarországra, a minap pedig az ára is kiderült – ez alapján pedig a márka történetének legborsosabb árú modelljének számít.

Nem kis lépésre szánta el magát a napokban a Ford, amely bejelentette, hogy a jövőben kizárólag dízel, illetve hibrid hajtáslánccal felszerelt Mondeók gördülnek le a futószalagokról. A döntés tökéletesen illeszkedik az amerikai vállalat stratégiájába, amelynek jegyében a tisztán belsőégésű motorokról (nem is olyan) lassan a legalább részben elektromos modellekre helyeznék a hangsúlyt.

Afrikát fekete kontinensnek is nevezik, amely név pont olyan értelmetlen féligazság és sztereotípia, mint sok másik, ami a szegénységgel, a polgárháborúkkal és hasonló, szomorú jelenséggel kapcsolatos. A kontinenshez fűződő vélekedések gyakran mintha az ’50-es, ’60-as éveket tükröznék. Ehhez képest a helyzet az, hogy egyetlen kontinens sem fejlődött annyit az elmúlt évtizedekben, mint épp Afrika. Az egy főre jutó GDP még mindig messze jár a dekadens Európáétól, de a fejlődés mértéke elképesztő, ahogy a tudatosság is az, ahogy számos ország a saját sorsát kormányozza. És hogy mi köze ennek az autózás világához, és hogyan érinthet ez minket is? Mutatjuk.