Legutóbbi cikkünkben már sok mindenre kitértünk, amit az autónkon tanácsos ellenőrizni vagy szakemberekkel ellenőriztetni így tavasszal. Már akkor is jeleztük, hogy mindez még messze nem minden, így most következzen a folytatás, azaz tavaszi jótanács-csokrunk középső darabja! A főszabály pedig ugyanaz, mint eddig: már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a biztonságunkért, de bőven akad olyan, amivel inkább érdemes felkeresni valamelyik szervizünket, hogy biztosan jó kezekben tudjuk kocsinkat. Folytassuk tehát a listát!

 

Az Alpina, a BMW-k hivatalos tuningmestere most a bajorok 8-asához nyúlt hozzá avatott kezekkel.

Van, akiknek a szellemét nem erodálja a zöldlobbi sápítozása, és mernek „rendes” autókat tervezni a mának a holnap helyett. Egy 621 lóerős V8-assal, 320 km/órát meghaladó végsebességgel és a márkára jellemző, részletekbe menően igényes kidolgozással mutatkozik be az Alpina B8 Gran Coupé.

A franciák Golf-kategóriás és szándékaik szerint VW-riogató, 2. generációs modellje nyolc év és néhány facelift után nyugdíjba vonul, hogy átadja helyét az új jövevénynek. A külcsín és a belbecs alapján is úgy tűnik, hogy megérte rá várni.

Az autó szabadságot ad, felgyorsítja az ügyintézést, megkönnyíti az életet, kiterjeszti a lehetőségeinket számos területen, az utazásoktól a cipekedésig. Sokat ad tehát, és viszonylag keveset „kér”. Ezt a keveset viszont érdemes megadni az üzembiztonság, a bosszúságok és későbbi, nagyobb kiadások megelőzése, de mindenekelőtt a saját és családunk biztonsága érdekében. Háromrészes sorozatunkban összegyűjtöttük azokat az elemeket, amelyeket célszerű minél hamarabb ellenőrizni vagy ellenőriztetni ilyenkor tavasszal, a fokozott téli igénybevétel után.

Vagy mégis? Ugyanis már 30 éve jelent meg a Bugatti EB110, a Mercedes-Benz 500E és a Dodge Viper
 

Örömmel hallottuk, hogy a cseh márka zászlóshajója erősebb és nyomatékosabb benzinmotort kapott. A benzingőztől megszédült sofőrök bátran élvezhetik majd a kontrollált száguldást. A sztereotípiáknál leragadva: nagyon fog tetszeni a helyettes államtitkároknak (mert kapható diplomatakék szedánként) és a családapáknak is (mert rendelhető élénkpiros kombiként) az új jövevény. Előbbiek a sofőrt pihentetve maguk pattannak a volán mögé egy félreeső helyen, utóbbiak pedig a gyerekek óvodába-iskolása szállítása után fognak levezetésként csapatni valahol.

A forgalommal szemben haladni nem túl tanácsos – azonban egy autógyártónak néha jól is elsülhet, ha a többséghez képest ellentétes irányt vesz fel. Ebben bízik most a Lexus is, amellyel kapcsolatban sokan biztosra vették, hogy az iparági trendeknek megfelelően a kisebb motorok felé fordul, a cég azonban most ismét hitet tett az 5.0 literes, V8-as blokk mellett. Ilyen kerül ugyanis a frissen belengetett IS 500 F Sport Performance modellekbe!

Mivé lesz a világ, ha már egy McLaren sportkocsin is zöld rendszám virít majd? – sóhajthatnak fel azok, akik az autózás terén is a „régen minden jobb volt” alapelvet vallják. Pedig hamarosan ez történik, ugyanis a napokban leleplezett Artura a márka történetében először plug-in hibrid hajtásláncot kap – ráadásul nem ez az egyetlen jelentős újdonság vele kapcsolatban. A részleteket látva azért a márka valamennyi rajongója megnyugodhat: a vadiúj kétajtós kupé méltó lehet a wokingi vállalat hagyományaihoz.

Amióta az elektromos kocsik megérkeztek a nagy teljesítményű versenyautók világába is, kimondva-kimondatlanul elindult egyfajta vetélkedés: vajon ezek vagy a hagyományos üzemanyaggal működő riválisaik képesek jobb eredményekre a világ leghíresebb pályáin? Egy friss bejelentés alapján úgy fest, egy vérbeli „benzinszörny” most a villanyautóknak kedvező terepen küldene nem akármilyen hadüzenetet!