Döntött az Európai Bizottság: 2022-től az Európai Unióban minden egyes új autóba kötelező lesz beépíteni az intelligens sebességszabályozó asszisztensek (ISA) valamelyik változatát. A régóta napirenden lévő terv a kezdetektől sok vitát generált, és nem mondhatni, hogy a mostani megállapodás után minden egyes meglévő kérdőjel „kiegyenesedett” volna az ügyben.

A KTM nevet hallva a többség alighanem a motorkerékpárokba asszociál, nem is véletlenül. A márka az utcai- és az off-road szekciók meghatározó szereplője, sőt, a gyorsasági világbajnokságokon is ért el figyelemre méltó sikereket, többek közt Talmácsi Gáborral a nyeregben. Néhányan azonban talán arra is emlékeznek, hogy jó pár éve az osztrák gyártó tett egy „kirándulást” a négykerekűek világába. Most pedig hosszabb szünet után bemutatták következő autójukat, az X-Bow GTX-et!

Ritka pillanat, amikor egy Forma–1-es versenyhétvégén a pénteki szabadedzésre szegeződik a legtöbb figyelem. A Nürnburgringen rendezett Eifel Nagydíjon azonban egy ideig úgy tűnt, ez lesz a helyzet, az eredeti tervek szerint ugyanis a gyakorláson a legendás Michael Schumacher fia, Mick vezette volna az egyik Alfa Romeót. Az időjárás egyelőre közbeszólt, azonban a rendkívül tehetséges, 21 éves pilótának vélhetően így sem kell sokat várnia arra, hogy „élesben” is édesapja nyomdokaiba lépjen.

Egy ideje sejthető, hogy lényegében csak idő kérdése, mikor tudja valamelyik kínai autómárka igazán „meghódítani” Európát. Nos, a friss híreket hallva könnyen lehet, hogy a Lynk & Co lesz az első, amelynek sikerül hangos sikereket elérni az öreg kontinensen. A „volvós hátszéllel” érkező cég egy némiképp átszabott SUV mellett egy újszerű értékesítési modellel készül a nagy hadjáratra.

Az utóbbi években egyre-másra halljuk a különböző céldátumokat arra nézve, mikor akarják száműzni a belső égésű motort használó járműveket a piacról. Most néhány nap különbséggel két olyan helyen is kilátásba helyeztek egy konkrét időpontot, amelyekre nagyon is oda kell figyelnünk, ha az autóiparról van szó. A „bűvös” évszám mindkét esetben 2035. A terveknek máris rengeteg kritikusuk van, azt pedig maguk az ötletgazdák is elismerik, hogy addig még rengeteg a teendő…

A „minden idők legrövidebb típusnevű autója” címet immár több mint 50 esztendeje birtokló Nissan Z-nek rövidesen érkezik a legújabb változata. A napokban bemutatott hetedik generációs kocsi több külső vonásában megidézi a nagy elődöket, közben persze igyekszik megfelelni mindazon követelményeknek is, amiket egy modern sportautóval szemben támaszt az ember. 

A nagy olajcégek sem azért lettek nagyok, mert ne látnák jó időben a piac mozgásait. Így most, hogy a világ lassan, de egyre biztosabban az elektromobilitás felé fordul, minden olajipari szereplő szeretne egyrészt képbe kerülni a tényekkel, másrészt „átmenteni” az érdekeltségeit egy, a kőolajalapú üzemanyagokénál biztosabb jövőbe.

A koronavírus-járvány több szempontból is érzékenyen érintette a világ autóiparát. Egyrészt a különböző szállítási korlátozások alaposan megnehezítették az alapanyagok, alkatrészek célba juttatását, ami több üzemet is teljes leállásra kényszerített. Másrészt a COVID-ot kísérő gazdasági visszaesés értelemszerűen a fizetőképes keresletet is megtizedelte, így az eladási adatok is gyors zuhanásba kezdtek. Ehhez képest jó hír, hogy egy mértékadó pénzügyi vállalat a napokban negatívról stabilra javította a szektorra vonatkozó kilátásait.

Az előttünk álló hétvégén a belgiumi Zolderben kezdetét veszi a 2020-as Túraautó Világkupa (FIA WTCR), a mezőnyben összesen négy magyar pilótával, köztük természetesen a címvédő Michelisz Norberttel. A sorozat háza tájáról az indulás előtti utolsó pillanatokban is érkezett egy a rajongók számára örömteli hír: hetedik márkaként ugyanis a Renault is ott lesz a rajtrácson!