Ha a múltbéli jóslatokból indulunk ki, már régen önvezető autók tömkelegét kellene látnunk a világ közútjain. Korábban a jó piaci „megérzéseiről” híres Elon Musk is azt mondta, 2018 végére a Tesla elhozza az áttörést ilyen téren – ez viszont azóta is várat magára. Most azonban felgyorsulni látszanak az események, a Honda ugyanis nemrég megkapta a szükséges engedélyeket egy 3-as szintű önvezető rendszerrel ellátott autó forgalomba hozatalára. A kérdőjelek száma ettől persze még szinte végtelen…

A Porsche és az Audi rivalizálása az autós világ egyik legkülönlegesebb párviadala, amely a 2010-es években többek közt a Le Mans-i 24 órás versenyeken csúcsosodott ki – a két cég akkortájt még ötletes reklámokban is „üzengetett” egymásnak. Versenyfutásuknak érdekes színezetet ad, hogy mára mindketten ugyanannak a konszernnek (Volkswagen Csoport) a tagjai. Ez persze nem tartja vissza őket attól, hogy továbbra is megpróbálják meghaladni a másikat: most épp az Audi igyekszik azonos alapokra építve egy, a Porsche Taycannál „ütősebb” szuperkocsit megalkotni.

Mit keres Suzuki-embléma ezen a plug-in hybrid Toyota RAV4-en? – tehetik fel rövidesen egyre többen a kérdést az európai, és így a hazai utakon is. A két japán óriásvállalat együttműködése révén megszületett Suzuki Across ugyanis már megérkezett Magyarországra, a minap pedig az ára is kiderült – ez alapján pedig a márka történetének legborsosabb árú modelljének számít.

Nem kis lépésre szánta el magát a napokban a Ford, amely bejelentette, hogy a jövőben kizárólag dízel, illetve hibrid hajtáslánccal felszerelt Mondeók gördülnek le a futószalagokról. A döntés tökéletesen illeszkedik az amerikai vállalat stratégiájába, amelynek jegyében a tisztán belsőégésű motorokról (nem is olyan) lassan a legalább részben elektromos modellekre helyeznék a hangsúlyt.

Afrikát fekete kontinensnek is nevezik, amely név pont olyan értelmetlen féligazság és sztereotípia, mint sok másik, ami a szegénységgel, a polgárháborúkkal és hasonló, szomorú jelenséggel kapcsolatos. A kontinenshez fűződő vélekedések gyakran mintha az ’50-es, ’60-as éveket tükröznék. Ehhez képest a helyzet az, hogy egyetlen kontinens sem fejlődött annyit az elmúlt évtizedekben, mint épp Afrika. Az egy főre jutó GDP még mindig messze jár a dekadens Európáétól, de a fejlődés mértéke elképesztő, ahogy a tudatosság is az, ahogy számos ország a saját sorsát kormányozza. És hogy mi köze ennek az autózás világához, és hogyan érinthet ez minket is? Mutatjuk.

A tuning tuningjának a tuningja, mert van rá igény. Először is, van egy olyan gyártó, hogy Mercedes. Eleve nem szokott gyenge meghajtást tenni az autóiba, mert luxusmárkaként nem szeretné, hogy bármilyen helyzetben a vásárlói kellemetlenül érezzék magukat. Ezért aztán a Mercedes autóinak motorizáltsága méretosztálytól függően a kb. mindenre elegendő és a pazar között mozog, a nagyobb kasznikkal pedig az utóbbihoz állnak közel.

Döntött az Európai Bizottság: 2022-től az Európai Unióban minden egyes új autóba kötelező lesz beépíteni az intelligens sebességszabályozó asszisztensek (ISA) valamelyik változatát. A régóta napirenden lévő terv a kezdetektől sok vitát generált, és nem mondhatni, hogy a mostani megállapodás után minden egyes meglévő kérdőjel „kiegyenesedett” volna az ügyben.

A KTM nevet hallva a többség alighanem a motorkerékpárokba asszociál, nem is véletlenül. A márka az utcai- és az off-road szekciók meghatározó szereplője, sőt, a gyorsasági világbajnokságokon is ért el figyelemre méltó sikereket, többek közt Talmácsi Gáborral a nyeregben. Néhányan azonban talán arra is emlékeznek, hogy jó pár éve az osztrák gyártó tett egy „kirándulást” a négykerekűek világába. Most pedig hosszabb szünet után bemutatták következő autójukat, az X-Bow GTX-et!

Ritka pillanat, amikor egy Forma–1-es versenyhétvégén a pénteki szabadedzésre szegeződik a legtöbb figyelem. A Nürnburgringen rendezett Eifel Nagydíjon azonban egy ideig úgy tűnt, ez lesz a helyzet, az eredeti tervek szerint ugyanis a gyakorláson a legendás Michael Schumacher fia, Mick vezette volna az egyik Alfa Romeót. Az időjárás egyelőre közbeszólt, azonban a rendkívül tehetséges, 21 éves pilótának vélhetően így sem kell sokat várnia arra, hogy „élesben” is édesapja nyomdokaiba lépjen.