A Porsche és az Audi rivalizálása az autós világ egyik legkülönlegesebb párviadala, amely a 2010-es években többek közt a Le Mans-i 24 órás versenyeken csúcsosodott ki – a két cég akkortájt még ötletes reklámokban is „üzengetett” egymásnak. Versenyfutásuknak érdekes színezetet ad, hogy mára mindketten ugyanannak a konszernnek (Volkswagen Csoport) a tagjai. Ez persze nem tartja vissza őket attól, hogy továbbra is megpróbálják meghaladni a másikat: most épp az Audi igyekszik azonos alapokra építve egy, a Porsche Taycannál „ütősebb” szuperkocsit megalkotni.

Mit keres Suzuki-embléma ezen a plug-in hybrid Toyota RAV4-en? – tehetik fel rövidesen egyre többen a kérdést az európai, és így a hazai utakon is. A két japán óriásvállalat együttműködése révén megszületett Suzuki Across ugyanis már megérkezett Magyarországra, a minap pedig az ára is kiderült – ez alapján pedig a márka történetének legborsosabb árú modelljének számít.

Nem kis lépésre szánta el magát a napokban a Ford, amely bejelentette, hogy a jövőben kizárólag dízel, illetve hibrid hajtáslánccal felszerelt Mondeók gördülnek le a futószalagokról. A döntés tökéletesen illeszkedik az amerikai vállalat stratégiájába, amelynek jegyében a tisztán belsőégésű motorokról (nem is olyan) lassan a legalább részben elektromos modellekre helyeznék a hangsúlyt.

Afrikát fekete kontinensnek is nevezik, amely név pont olyan értelmetlen féligazság és sztereotípia, mint sok másik, ami a szegénységgel, a polgárháborúkkal és hasonló, szomorú jelenséggel kapcsolatos. A kontinenshez fűződő vélekedések gyakran mintha az ’50-es, ’60-as éveket tükröznék. Ehhez képest a helyzet az, hogy egyetlen kontinens sem fejlődött annyit az elmúlt évtizedekben, mint épp Afrika. Az egy főre jutó GDP még mindig messze jár a dekadens Európáétól, de a fejlődés mértéke elképesztő, ahogy a tudatosság is az, ahogy számos ország a saját sorsát kormányozza. És hogy mi köze ennek az autózás világához, és hogyan érinthet ez minket is? Mutatjuk.

A tuning tuningjának a tuningja, mert van rá igény. Először is, van egy olyan gyártó, hogy Mercedes. Eleve nem szokott gyenge meghajtást tenni az autóiba, mert luxusmárkaként nem szeretné, hogy bármilyen helyzetben a vásárlói kellemetlenül érezzék magukat. Ezért aztán a Mercedes autóinak motorizáltsága méretosztálytól függően a kb. mindenre elegendő és a pazar között mozog, a nagyobb kasznikkal pedig az utóbbihoz állnak közel.

Döntött az Európai Bizottság: 2022-től az Európai Unióban minden egyes új autóba kötelező lesz beépíteni az intelligens sebességszabályozó asszisztensek (ISA) valamelyik változatát. A régóta napirenden lévő terv a kezdetektől sok vitát generált, és nem mondhatni, hogy a mostani megállapodás után minden egyes meglévő kérdőjel „kiegyenesedett” volna az ügyben.

A KTM nevet hallva a többség alighanem a motorkerékpárokba asszociál, nem is véletlenül. A márka az utcai- és az off-road szekciók meghatározó szereplője, sőt, a gyorsasági világbajnokságokon is ért el figyelemre méltó sikereket, többek közt Talmácsi Gáborral a nyeregben. Néhányan azonban talán arra is emlékeznek, hogy jó pár éve az osztrák gyártó tett egy „kirándulást” a négykerekűek világába. Most pedig hosszabb szünet után bemutatták következő autójukat, az X-Bow GTX-et!

Ritka pillanat, amikor egy Forma–1-es versenyhétvégén a pénteki szabadedzésre szegeződik a legtöbb figyelem. A Nürnburgringen rendezett Eifel Nagydíjon azonban egy ideig úgy tűnt, ez lesz a helyzet, az eredeti tervek szerint ugyanis a gyakorláson a legendás Michael Schumacher fia, Mick vezette volna az egyik Alfa Romeót. Az időjárás egyelőre közbeszólt, azonban a rendkívül tehetséges, 21 éves pilótának vélhetően így sem kell sokat várnia arra, hogy „élesben” is édesapja nyomdokaiba lépjen.

Egy ideje sejthető, hogy lényegében csak idő kérdése, mikor tudja valamelyik kínai autómárka igazán „meghódítani” Európát. Nos, a friss híreket hallva könnyen lehet, hogy a Lynk & Co lesz az első, amelynek sikerül hangos sikereket elérni az öreg kontinensen. A „volvós hátszéllel” érkező cég egy némiképp átszabott SUV mellett egy újszerű értékesítési modellel készül a nagy hadjáratra.