Vannak evidenciák: A világ trendje évek óta a terepjáró fazon, terepképességgel vagy anélkül. A BMW drága autó. Magyarországon a megítélése legalábbis vegyes.

 

És akkor jöjjön az autó, ami mindhárom fenti kijelentést a lehető legjobban alátámasztja, az X7 M50d.

Már-már törvényszerű, hogy ha egy cég bemutat egy lélegzetelállító sportautót, annak előbb-utóbb előrukkolnak a nyitott tetős változatával is. Így történt ez most a Lamborghininél is: a tavaly ősszel leleplezett Sián után most itt a Sián Roadster, amely a tetejétől megszabadult ugyan, de az elődjét jellemző elképesztő számoktól nem!

A szabadidő-autók (SUV) közelmúltban látott hihetetlen ütemű felfutásának egyik legnagyobb vesztesei már eddig is a családi egyterűek voltak, a minap pedig újabb ütés érte ezt a szegmenst: a Seat hivatalosan bejelentette, hogy leállítja az Alhambra gyártását. Szakértők szerint ezek után „testvérétől”, a Volkswagen Sharantól is hamarosan búcsúznunk kell. A gyártóknak persze megvannak a terveik arra nézve, mibe „ültetnék át” vásárlóikat. 

Szinte minden kategóriában szoros versenyt hozott a hazai Év Autója választás, amelynek eredményei a napokban váltak nyilvánossá. A tavaly útjára indított kezdeményezés lényege, hogy az egyéb díjakban nem érdekelt autós szaklapok képviselőiből álló zsűri előre lefektetett, de természetesen a szubjektivitásnak is teret engedő szempontrendszer alapján pontozza a benevezett járműveket, majd hirdet győzteseket. Lássuk, kiknek van okuk örülni!

Legalábbis állítólag lélegeztetőgépek gyártására, ami azért mégis furcsa trend, érdemes mögé pillantani: tudni kell, hogy a Forma 1 a világ egyik legkevésbé környezetbarát intézménye. Nemcsak az autók, de az iszonyatosan sok veszélyes hulladék, a rengeteg logisztikai költség, az egyszerhasználatos, űrtechnológiás eszközök, anyagok garmadája és számos más ok miatt. 

Bár a koronavírus-járvány roppant érzékenyen érinti az autóipart, néhány gyártó azért ezekben a napokban is bejelent egy-egy új modellt – talán éppen azért, hogy jelezzék, a válság nem tart örökké, és amint vége, már egy megújuló kínálattal igyekeznek majd minél nagyobb szeletet hasítani maguknak a piacon. Így tett a Hyundai is, amely a minap kürtölte világgá, hogy hamarosan érkezik népszerű modelljük, az Elantra legújabb generációja – méghozzá számos újdonsággal!

Költői túlzás lenne azt állítani, hogy a luxus szuperautóiról ismert Koenigsegg most elkezdett nyitni a tömegek felé, mindenesetre a napokban világgá kürtölt Gemera nevű kocsiból a hírek szerint nagyjából annyi darabot terveznek legyártani, mint eddigi összes modelljükből együttvéve. Az ára persze így is csillagászati lesz – akárcsak a teljesítménye. A svéd cég közben a „háttérben” egy másik, meglehetősen ambiciózus projekten is dolgozik.

Az autós piac az utóbbi években régen látott, nagy horderejű átalakuláson megy át, a trendek elől pedig azok sem bújhatnak el, akikről azt hittük, „érinthetetlenek”. Így fordulhatott elő, hogy nemrég a General Motors detroiti gyárában legördült a futószalagról az utolsó Chevrolet Impala, amelyet fénykorában tényleg csak a valaha volt legnagyobb hatású kocsikkal lehetett egy lapon említeni. És hogy milyen modelleket gyártanak majd helyette? Szerintünk nem nehéz kitalálni…

Képzeljük el, hogy beparkolunk otthonunk elé az újonnan vett 600 lóerős, csaknem 300 km/h-s száguldásra képes, kéttonnás, kétszámjegyű fogyasztást produkáló SUV-nkkal, majd a döbbenten figyelő szomszédok megnyugtatására közöljük: ne aggódjanak, hisz egy környezetkímélő, hibrid modellt vásároltunk. Kissé cinikus, nemde? Lehet, ám ettől még a Mercedes újdonsága sokaknál ott lesz az álomautók listáján!