Költői túlzás lenne azt állítani, hogy a luxus szuperautóiról ismert Koenigsegg most elkezdett nyitni a tömegek felé, mindenesetre a napokban világgá kürtölt Gemera nevű kocsiból a hírek szerint nagyjából annyi darabot terveznek legyártani, mint eddigi összes modelljükből együttvéve. Az ára persze így is csillagászati lesz – akárcsak a teljesítménye. A svéd cég közben a „háttérben” egy másik, meglehetősen ambiciózus projekten is dolgozik.

Az autós piac az utóbbi években régen látott, nagy horderejű átalakuláson megy át, a trendek elől pedig azok sem bújhatnak el, akikről azt hittük, „érinthetetlenek”. Így fordulhatott elő, hogy nemrég a General Motors detroiti gyárában legördült a futószalagról az utolsó Chevrolet Impala, amelyet fénykorában tényleg csak a valaha volt legnagyobb hatású kocsikkal lehetett egy lapon említeni. És hogy milyen modelleket gyártanak majd helyette? Szerintünk nem nehéz kitalálni…

Képzeljük el, hogy beparkolunk otthonunk elé az újonnan vett 600 lóerős, csaknem 300 km/h-s száguldásra képes, kéttonnás, kétszámjegyű fogyasztást produkáló SUV-nkkal, majd a döbbenten figyelő szomszédok megnyugtatására közöljük: ne aggódjanak, hisz egy környezetkímélő, hibrid modellt vásároltunk. Kissé cinikus, nemde? Lehet, ám ettől még a Mercedes újdonsága sokaknál ott lesz az álomautók listáján!

Nagyjából egy hónappal a Forma–1-es szezon rajtja előtt szép lassan minden egyes istálló leleplezi 2020-as versenygépét. A rajongótáborok méretét figyelembe véve a talán legjobban várt bemutató a Ferrarié, amely a napokban állt elő az SF1000 kódjelű autóval. Az átszabott kocsival a cél világos: megtörni a több mint egy évtizede tartó sikertelenséget, és egyszersmind a lehető legjobban felkészülni a küszöbön álló óriási változásokra.

Óvatosan kell bánni az ígéretekkel. A Pininfarina már korábban bejelentette, hogy a cég idén esedékes 90. születésnapját egy új hiperautó, a Battista piacra dobásával ünnepli. A mérnökök azóta is versenyt futnak az idővel, hiszen ilyen felvezetés után roppant kínos lenne, ha a várva várt kocsi mégsem jutna el a vásárlókhoz 2020-ban. A napokban mindenesetre új fázisba lépett a fejlesztés, a csaknem 2000 lóerős, teljesen elektromos kocsit ugyanis már egy versenypályán tesztelték.

A közelmúlt egyik legnagyobb visszhangot kiváltó autós híre volt, hogy a Ford piacra dobja az elektromos Mustangot, a minap pedig az is kiderült, hogy a Mach-E névre keresztelt autó elsőként Európában válik elérhetővé. Ha minden igaz, a szerencsés vevők már idén birtokba vehetik a kultikus kocsi első villanypéldányait, amelyet a szakértők az első olyan modellnek tartanak, amely jó eséllyel száll ringbe a Teslák ellen.

Amikor bő húsz esztendővel ezelőtt megszületett a Cadillac Escalade, a rossz nyelvek azt egész egyszerűen egy „átemblémázott GMC Yukon Denalinak” bélyegezték. Azóta sok víz lefolyt a Dunán (vagy, hogy stílszerűek legyünk: a Mississippin), a General Motors prémiummárkájának legnagyobb szériamodellje pedig mára megtalálta azt az egyedi karaktert, amihez egyetlen vetélytársa sem hasonlítható. A napokban bemutatott ötödik generáció a jól megszokott luxus mellett vadonatúj megoldásokkal is operál.

A napokban több olyan új autó híre is bejárta a világsajtót, amelyek látványterveit nézve mifelénk is sokan elismerően csettinthettek. Kicsit továbbolvasva aztán szembesülni kellett azzal, hogy a Skoda Vision IN, a Volkswagen Taigun vagy a Kia Sonet – ebben a formában legalább is – jó eséllyel nem lesz kapható Európában. Mindegyikük az indiai piacra készül, ami jól jelzi, hogy számos gyártónak vannak nagyratörő tervei a jelentős potenciált rejtő országban.

Ha csak annyit hallanánk, hogy „megdőlt az autós magassági világrekord”, bizonyára volna olyan, akinek a lelki szemei előtt egy „zsiráfszerű négykerekű szerzet” jelenne meg. Ezúttal azonban a magasságot a tengerszint felett kell érteni: egy Mercedes-Benz Unimog a napokban 6694 méterre jutott fel az Andok vonulataiban, újabb bizonyítékát adva ezzel az eddig is nagyra tartott off-road képességeinek.