Vannak autómárkák, amelyek hosszú ideje „ellenállnak” az iparág egyik legerősebb trendjének, ám úgy fest, előbb-utóbb mindenki beadja a derekát. Természetesen az elektromobilizációról van szó, amelynek immár a Maserati is teret enged. A napokban a népszerű Ghibli modelljük lágy hibrid változatát leplezték le, de a hírek szerint rövidesen már kizárólag villanyhajtású járművek is kigördülnek a modenai cég üzeméből.

Vannak evidenciák: A világ trendje évek óta a terepjáró fazon, terepképességgel vagy anélkül. A BMW drága autó. Magyarországon a megítélése legalábbis vegyes.

 

És akkor jöjjön az autó, ami mindhárom fenti kijelentést a lehető legjobban alátámasztja, az X7 M50d.

Már-már törvényszerű, hogy ha egy cég bemutat egy lélegzetelállító sportautót, annak előbb-utóbb előrukkolnak a nyitott tetős változatával is. Így történt ez most a Lamborghininél is: a tavaly ősszel leleplezett Sián után most itt a Sián Roadster, amely a tetejétől megszabadult ugyan, de az elődjét jellemző elképesztő számoktól nem!

A szabadidő-autók (SUV) közelmúltban látott hihetetlen ütemű felfutásának egyik legnagyobb vesztesei már eddig is a családi egyterűek voltak, a minap pedig újabb ütés érte ezt a szegmenst: a Seat hivatalosan bejelentette, hogy leállítja az Alhambra gyártását. Szakértők szerint ezek után „testvérétől”, a Volkswagen Sharantól is hamarosan búcsúznunk kell. A gyártóknak persze megvannak a terveik arra nézve, mibe „ültetnék át” vásárlóikat. 

Szinte minden kategóriában szoros versenyt hozott a hazai Év Autója választás, amelynek eredményei a napokban váltak nyilvánossá. A tavaly útjára indított kezdeményezés lényege, hogy az egyéb díjakban nem érdekelt autós szaklapok képviselőiből álló zsűri előre lefektetett, de természetesen a szubjektivitásnak is teret engedő szempontrendszer alapján pontozza a benevezett járműveket, majd hirdet győzteseket. Lássuk, kiknek van okuk örülni!

Legalábbis állítólag lélegeztetőgépek gyártására, ami azért mégis furcsa trend, érdemes mögé pillantani: tudni kell, hogy a Forma 1 a világ egyik legkevésbé környezetbarát intézménye. Nemcsak az autók, de az iszonyatosan sok veszélyes hulladék, a rengeteg logisztikai költség, az egyszerhasználatos, űrtechnológiás eszközök, anyagok garmadája és számos más ok miatt. 

Bár a koronavírus-járvány roppant érzékenyen érinti az autóipart, néhány gyártó azért ezekben a napokban is bejelent egy-egy új modellt – talán éppen azért, hogy jelezzék, a válság nem tart örökké, és amint vége, már egy megújuló kínálattal igyekeznek majd minél nagyobb szeletet hasítani maguknak a piacon. Így tett a Hyundai is, amely a minap kürtölte világgá, hogy hamarosan érkezik népszerű modelljük, az Elantra legújabb generációja – méghozzá számos újdonsággal!

Költői túlzás lenne azt állítani, hogy a luxus szuperautóiról ismert Koenigsegg most elkezdett nyitni a tömegek felé, mindenesetre a napokban világgá kürtölt Gemera nevű kocsiból a hírek szerint nagyjából annyi darabot terveznek legyártani, mint eddigi összes modelljükből együttvéve. Az ára persze így is csillagászati lesz – akárcsak a teljesítménye. A svéd cég közben a „háttérben” egy másik, meglehetősen ambiciózus projekten is dolgozik.

Az autós piac az utóbbi években régen látott, nagy horderejű átalakuláson megy át, a trendek elől pedig azok sem bújhatnak el, akikről azt hittük, „érinthetetlenek”. Így fordulhatott elő, hogy nemrég a General Motors detroiti gyárában legördült a futószalagról az utolsó Chevrolet Impala, amelyet fénykorában tényleg csak a valaha volt legnagyobb hatású kocsikkal lehetett egy lapon említeni. És hogy milyen modelleket gyártanak majd helyette? Szerintünk nem nehéz kitalálni…