Az utóbbi években egyre-másra halljuk a különböző céldátumokat arra nézve, mikor akarják száműzni a belső égésű motort használó járműveket a piacról. Most néhány nap különbséggel két olyan helyen is kilátásba helyeztek egy konkrét időpontot, amelyekre nagyon is oda kell figyelnünk, ha az autóiparról van szó. A „bűvös” évszám mindkét esetben 2035. A terveknek máris rengeteg kritikusuk van, azt pedig maguk az ötletgazdák is elismerik, hogy addig még rengeteg a teendő…

A „minden idők legrövidebb típusnevű autója” címet immár több mint 50 esztendeje birtokló Nissan Z-nek rövidesen érkezik a legújabb változata. A napokban bemutatott hetedik generációs kocsi több külső vonásában megidézi a nagy elődöket, közben persze igyekszik megfelelni mindazon követelményeknek is, amiket egy modern sportautóval szemben támaszt az ember. 

A nagy olajcégek sem azért lettek nagyok, mert ne látnák jó időben a piac mozgásait. Így most, hogy a világ lassan, de egyre biztosabban az elektromobilitás felé fordul, minden olajipari szereplő szeretne egyrészt képbe kerülni a tényekkel, másrészt „átmenteni” az érdekeltségeit egy, a kőolajalapú üzemanyagokénál biztosabb jövőbe.

A koronavírus-járvány több szempontból is érzékenyen érintette a világ autóiparát. Egyrészt a különböző szállítási korlátozások alaposan megnehezítették az alapanyagok, alkatrészek célba juttatását, ami több üzemet is teljes leállásra kényszerített. Másrészt a COVID-ot kísérő gazdasági visszaesés értelemszerűen a fizetőképes keresletet is megtizedelte, így az eladási adatok is gyors zuhanásba kezdtek. Ehhez képest jó hír, hogy egy mértékadó pénzügyi vállalat a napokban negatívról stabilra javította a szektorra vonatkozó kilátásait.

Az előttünk álló hétvégén a belgiumi Zolderben kezdetét veszi a 2020-as Túraautó Világkupa (FIA WTCR), a mezőnyben összesen négy magyar pilótával, köztük természetesen a címvédő Michelisz Norberttel. A sorozat háza tájáról az indulás előtti utolsó pillanatokban is érkezett egy a rajongók számára örömteli hír: hetedik márkaként ugyanis a Renault is ott lesz a rajtrácson!

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A „legfontosabb modellünk”. Nemes egyszerűséggel így mutatták be a minap a Skoda Enyaq iV-t a Prágában megtartott szűkkörű ceremónián. Meg is van az okuk a bizakodásra az idén 125 éves márkánál, vadonatúj kocsijuk ugyanis legalább két szempontból is tökéletesen illeszkedik napjaink autós trendjeibe: elektromos is, SUV is. Lássuk, mit lehet már tudni a kocsiról, amely a hírek szerint még idén sorozatgyártásba kerül.

Egy 1996-os évjáratú Mercedes-Benz S600-as ára állapottól függően 10 és 20 ezer dollár között mozog az interneten. A napokban azonban valaki kicsivel több mint 200 ezer dollárt fizetett egy ilyen autóért. Az okot nem nehéz kitalálni: a jármű korábban egy híresség tulajdona volt. Nem is akárkié, hanem minden idők egyik legnagyobb sportolójáé, Michael Jordané. A kocsi persze a kosarassztárral való kapcsolat nélkül is meglehetősen vonzó.

Ami késik, nem múlik: a Mercedes-AMG végre élesben is tesztelhette régóta várt szupersportautóját, a Project ONE-t. A jármű nemcsak abból a szempontból számít hibridnek, hogy kvázi egy Formula–1-es és egy utcai kocsi keveréke, hanem a hajtásról a nagy teljesítményű benzinmotor mellett három elektromos erőforrás is gondoskodik. Most már minden esély megvan arra, hogy a szerencsés – és dúsgazdag – tulajdonosok még idén átvehetik saját példányukat.