Amikor a Tesla a tavalyi esztendő végén bemutatta teljesen elektromos pick-upjának, a Cybertrucknak a prototípusát, világos volt, hogy a minden téren formabontó jármű jókora hullámokat idéz majd elő az autós világban. Arra viszont kevesen gondoltak, hogy hamarosan megérkezik az oroszok „válasza” is, méghozzá egy átalakított UAZ-469-es képében. A napokban aztán ez is megtörtént…

Még egy év se telt el azóta, hogy a Ford bejelentette, a Kuga modelljeik motorkínálata hibrid hajtással bővül, de úgy fest, a lépés bejöhetett, hiszen egy friss hír szerint az alternatív technológiát máris bevetik újabb típusoknál. A választás a Galaxy-ra és az S-Max-ra esett, ami sokakat meglepett, hiszen a legtöbb gyártó mostanság egyre kisebb szerepet szán az ezekhez hasonló, nagyobb méretű egyterűeknek, a Ford azonban a mostani befektetéssel jelezte, még jó ideig a palettáján akarja tartani őket.

Harmadik alkalommal nyerte meg a világ leghíresebb tereprali viadalát, vagyis a Dakart a spanyol Carlos Sainz. Az újabb győzelmet egy Mini Buggy volánja mögött aratta, amely a korábbi hagyományokkal szakítva hátsókerék-meghajtással futott. Az idei verseny szokatlanul szoros csatát hozott, és minden szempontból a sokoldalú pilótákról szólt.

Bár néhány hete már 2020-at írunk, megszokhattuk, hogy számos, az előző évre vonatkozó összesítés csak ilyentájt, azaz az új év első hónapjában lát napvilágot. A közismert törésteszteket végző Euro NCAP szervezet is csak a minap tette közzé, vizsgálatai szerint melyek voltak a legbiztonságosabb autók a tavalyi esztendőben. Az abszolút győztest látva pedig idehaza is van ok a büszkeségre!

Abban semmi újdonság nincs, hogy a környezetvédelem fokozatosan egyre nagyobb szerephez jut napjainkban, ami alól természetesen az autós világ sem lehet kivétel. Ennek megfelelően a 2020-as esztendő legelején rögtön jókora ízelítőt kaphattunk abból, hogy az előttünk álló év (vagy inkább korszak) a túlságosan környezetszennyező járműveknek való hadüzenetről szól majd – legalább is több a napokban közzétett hír is erre utal.