Nagyjából egy hónappal a Forma–1-es szezon rajtja előtt szép lassan minden egyes istálló leleplezi 2020-as versenygépét. A rajongótáborok méretét figyelembe véve a talán legjobban várt bemutató a Ferrarié, amely a napokban állt elő az SF1000 kódjelű autóval. Az átszabott kocsival a cél világos: megtörni a több mint egy évtizede tartó sikertelenséget, és egyszersmind a lehető legjobban felkészülni a küszöbön álló óriási változásokra.

Óvatosan kell bánni az ígéretekkel. A Pininfarina már korábban bejelentette, hogy a cég idén esedékes 90. születésnapját egy új hiperautó, a Battista piacra dobásával ünnepli. A mérnökök azóta is versenyt futnak az idővel, hiszen ilyen felvezetés után roppant kínos lenne, ha a várva várt kocsi mégsem jutna el a vásárlókhoz 2020-ban. A napokban mindenesetre új fázisba lépett a fejlesztés, a csaknem 2000 lóerős, teljesen elektromos kocsit ugyanis már egy versenypályán tesztelték.

A közelmúlt egyik legnagyobb visszhangot kiváltó autós híre volt, hogy a Ford piacra dobja az elektromos Mustangot, a minap pedig az is kiderült, hogy a Mach-E névre keresztelt autó elsőként Európában válik elérhetővé. Ha minden igaz, a szerencsés vevők már idén birtokba vehetik a kultikus kocsi első villanypéldányait, amelyet a szakértők az első olyan modellnek tartanak, amely jó eséllyel száll ringbe a Teslák ellen.

Amikor bő húsz esztendővel ezelőtt megszületett a Cadillac Escalade, a rossz nyelvek azt egész egyszerűen egy „átemblémázott GMC Yukon Denalinak” bélyegezték. Azóta sok víz lefolyt a Dunán (vagy, hogy stílszerűek legyünk: a Mississippin), a General Motors prémiummárkájának legnagyobb szériamodellje pedig mára megtalálta azt az egyedi karaktert, amihez egyetlen vetélytársa sem hasonlítható. A napokban bemutatott ötödik generáció a jól megszokott luxus mellett vadonatúj megoldásokkal is operál.

A napokban több olyan új autó híre is bejárta a világsajtót, amelyek látványterveit nézve mifelénk is sokan elismerően csettinthettek. Kicsit továbbolvasva aztán szembesülni kellett azzal, hogy a Skoda Vision IN, a Volkswagen Taigun vagy a Kia Sonet – ebben a formában legalább is – jó eséllyel nem lesz kapható Európában. Mindegyikük az indiai piacra készül, ami jól jelzi, hogy számos gyártónak vannak nagyratörő tervei a jelentős potenciált rejtő országban.

Ha csak annyit hallanánk, hogy „megdőlt az autós magassági világrekord”, bizonyára volna olyan, akinek a lelki szemei előtt egy „zsiráfszerű négykerekű szerzet” jelenne meg. Ezúttal azonban a magasságot a tengerszint felett kell érteni: egy Mercedes-Benz Unimog a napokban 6694 méterre jutott fel az Andok vonulataiban, újabb bizonyítékát adva ezzel az eddig is nagyra tartott off-road képességeinek.

Amikor a Tesla a tavalyi esztendő végén bemutatta teljesen elektromos pick-upjának, a Cybertrucknak a prototípusát, világos volt, hogy a minden téren formabontó jármű jókora hullámokat idéz majd elő az autós világban. Arra viszont kevesen gondoltak, hogy hamarosan megérkezik az oroszok „válasza” is, méghozzá egy átalakított UAZ-469-es képében. A napokban aztán ez is megtörtént…

Még egy év se telt el azóta, hogy a Ford bejelentette, a Kuga modelljeik motorkínálata hibrid hajtással bővül, de úgy fest, a lépés bejöhetett, hiszen egy friss hír szerint az alternatív technológiát máris bevetik újabb típusoknál. A választás a Galaxy-ra és az S-Max-ra esett, ami sokakat meglepett, hiszen a legtöbb gyártó mostanság egyre kisebb szerepet szán az ezekhez hasonló, nagyobb méretű egyterűeknek, a Ford azonban a mostani befektetéssel jelezte, még jó ideig a palettáján akarja tartani őket.

Harmadik alkalommal nyerte meg a világ leghíresebb tereprali viadalát, vagyis a Dakart a spanyol Carlos Sainz. Az újabb győzelmet egy Mini Buggy volánja mögött aratta, amely a korábbi hagyományokkal szakítva hátsókerék-meghajtással futott. Az idei verseny szokatlanul szoros csatát hozott, és minden szempontból a sokoldalú pilótákról szólt.