Az elektromos járművek elleni egyik leggyakoribb érv az egyelőre meglehetősen foghíjas töltőhálózat, ami egész napos használat, illetve hosszabb utak esetén megnehezítheti a tulajdonosok dolgát. Ezt a helyzetet akarják egy csapásra, ha nem is teljesen megoldani, de jelentősen könnyíteni Németországban, ahol a kormányfő friss bejelentése alapján rövidesen kötelezővé teszik az üzemanyagtöltő állomások nagy része számára a villanyautó-töltők telepítését. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyezésében e téma hátterét igyekszünk körbejárni.

A kínai Geely vállalat „belépőszintű” elektromos járműveinek fenntartott Geometry brand híreire érdemes idehaza is figyelni, az almárkát ugyanis egy ideje Magyarországon is forgalmazzák. A cég újdonsága a meghökkentően kicsi, ám terepjárós hangulatú(nak szánt) Panda Knight városi villanyautó, amelyet ezúton az Automeister szervizhálózat itteni cikkeinek követőivel is igyekszünk megismertetni.

Olvasóink lassan megszokhatják, hogy nemcsak lóerőkről van szó írásainkban, hanem gyakran az autózást csak közvetve érintő témákról is. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében is ilyen vékony jégre merészkedünk.

Véget ért a Monterey Car Week, ahol néhány lélegzetelállító hiperautó mellett azért egészen „emberi léptékű” modellek premierjére is sor került – már ha egy forintban kifejezve bő 20 milliós indulóárú villany-SUV-ot például lehet így nevezni. A Honda és a General Motors kooperációjában készülő, vadonatúj Acura ZDX-ről van szó, amely a most közzétett adatok alapján a brand történetének legerősebb kocsija lesz. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a többféle változatban érkező, ötajtós szabadidő-autó bemutatására teszünk kísérletet.

A nemrégiben közzétett hivatalos statisztikák szerint az Európai Unióban immár több tisztán elektromos új autót adnak el, mint dízelest – az új hibridek aránya pedig már több mint kétszerese a gázolajosokénak. Ahogy közeleg az Euro 7 norma kötelezővé válása, illetve a belsőégésű motorok tilalma, a tendencia várhatóan tovább gyorsul majd. Közben azért vannak olyan gyártók, például a Mazda, amelyek egyelőre kitartanak a dízeltechnológia mellett.  Az Automeister szervizhálózat legújabb írásában ezt az idehaza is sokakat érintő témát igyekszünk röviden körüljárni.

Amikor az Aston Martin néhány hónapja leleplezte legújabb szuper-túraautóját, a DB12-t, a brit luxusgyártó piaci gyakorlatát jól ismerők már biztosra vették, hogy a „szokásoknak” megfelelően előbb-utóbb érkezik az újdonság nyitott tetejű verziója is. A most zajló Monterey Autós Hétre időzítve aztán ténylegesen eljött ez a pillanat, és „kiszámíthatóság” ide vagy oda, az első reakciók alapján a DB12 Volante alaposan megdobogtatta a brit luxusgyártó rajongóinak szívét. A premier apropóján az Automeister szervizhálózat cikkeinek olvasóival is megosztjuk, mit érdemes tudni az idén 110 éves cég legújabb remekművéről.

Az idei újdonságaival szépen „keretbe foglalja” eddigi palettáját a Lucid Air: a 2021-ben debütált, tisztán elektromos hiperautóból néhány hónapja bemutattak egy a korábbi változatokhoz képest valamelyest szerényebb teljesítményű, „belépőszintű” kivitelt (Pure), most pedig hivatalosan is bejelentették a másik véglet, a már-már sokkoló számokkal operáló Sapphire adatait. Az Automeister szervizhálózat friss írásában a nagy rivális Teslának elég erős üzenetet küldő villanyszedánról lesz szó.

Ha nagy, tehát E- vagy S-osztályos Mercedes, és még villany is, akkor a tapasztalatok szerint 2,5 tonnáról és 30-60 millió forintos árról beszélünk. A súly, és részben az ár is az akkutechnológia jelen állásáról szól, természetesen a márkafelár mellett.

Itt, az Automeister szervizhálózat bejegyzései között is érintettük már a témát, de a világ dolgaiban nálunk jártasabb autós szakemberek is többször hangoztatták, hogy minimum átgondolásra szorul az, hogy a jogosítvány megszerzésének módja és ideje évtizedek óta szinte változatlan (csak az árak mentek fel), miközben a technológia, a járművek képességei és a közlekedéskultúra (nevezzük így) rengeteget változott az elmúlt időszakban.