A General Motors 2017-ben adta el az Opel és a Vauxhall márkákat a Peugeot csoportnak (amely azóta beolvadt a Stellantis konszernbe), ezzel sok évtized után kivonult az európai piacról. A visszatérésre egészen mostanáig kellett várni, a minap ugyanis elindult az égiszük alá tartozó Cadillac Lyriq forgalmazása Svájcban – amely a hírek szerint csak az első lépése a nagy „újranyitásnak”. Az Automeister szervizhálózat soron következő írásában a lehetséges további tervek mellett a luxus villany-SUV-ot vesszük górcső alá.

Ha feltennénk a kérdést, hogy melyik gyártó adta el az előző teljes évben a legtöbb konnektoros (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) járművet világszerte, az alighanem még az autós berkekben legjártasabb olvasókat is nagy fejtörés elé állítaná. A helyes válasz ugyanis nem a „legjobb sajtóval rendelkező” Tesla, de még csak nem is a Volkswagen csoport, hanem a kínai BYD. A friss hírek szerint az idén 20 esztendős vállalat modelljei rövidesen a magyar utakon is gyakori látványt jelenthetnek majd, ugyanis két hazai kereskedés is megkezdi a forgalmazásukat. Ennek apropóján az Automeister szervizhálózat új bejegyzésében a cégről és a várható itthoni palettájukról ejtünk néhány szót.

Biztosítás ‒ biztonság! ma már egyre kevesebben emlékeznek erre a régi szlogenre, ami egy kis gondolkodással már akkor sem volt igaz. A biztosítások ‒ általában sem, de most elsősorban a jármúbiztosításokról beszélünk ‒ egyáltalán nem jelentenek biztonságot, elég, ha csak az életbiztosításokra gondolunk. Mennyi mindenkinek van, aztán mind meghalnak a végén, nem igaz? De komolyabbra fordítva a szót, értelmezésünk szerint ugyanis biztonságban az van, aki valahol vagy valamilyen körülmények között, valamilyen eséllyel védve van valamilyen számára negatív eseménytől. Ha ki sem megyek a lakásból, biztonságban vagyok az utcai támadásoktól, ha tankkal közlekedem, biztonságban vagyok a motorosoktól, sorolhatnám. A biztosítás minderre alkalmatlan, és nem is ígért ilyet soha. A biztosítás csak annyit ígér ‒ és gyakran nem tartja be, de erről később ‒ hogy ha valamilyen kár ér bennünket, ad némi pénzt, ezzel enyhítve utólag a nem elhanyagolható, de kizárólag anyagi veszteséget. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ezt vesszük górcső alá az Automeister szervizhálózat aktuális írásában.

Pontosan tudjuk, hogy az autógyártás bizonyos szegmenseiben kulcsfontosságú a súlycsökkentés – no, de hogy egy vállalat a négyzetméterenként 138 grammot nyomó fényezésen is „spórolni” akarjon? Márpedig valami ilyesmi a helyzet a BAC Mono R minap bemutatott, vadonatúj változatánál, amely azonban a Hypetex cég innovációjának köszönhetően festés nélkül is kimondottan jól „fest”. Az Automeister szervizhálózat soron következő írásában a közúton is használható, együléses versenyautó legfiatalabb példányával foglalkozunk.

A mögöttünk hagyott hétvégén bebizonyosodott, hogy azoknak volt igazuk, akik szerint csak egyszeri „kisiklás” volt a Formula–1-es Red Bull istálló egy héttel korábbi, szingapúri gyengélkedése és veresége: Max Verstappen Japánban a nagy fölénnyel megnyert időmérő után, az első kanyart leszámítva, a futamon is nagyon sima győzelmet aratott. Az osztrák csapat ezzel már most, 6 versennyel az idény vége előtt elhódította a konstruktőri bajnoki címet. A holland pilóta pedig egy újabb, korábban Michael Schumacher nevéhez fűződő rekordot adott át a múltnak – egy másikról azonban 3 ponttal „lecsúszott”. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében egyebek mellett ezekről az érdekességekről esik szó.

A mostanság debütáló elektromos hiperautók esetén szinte már „kötelező” az 1000 lóerőt meghaladó teljesítmény (sőt, ennek duplájára is akad példa a Lotus Evija képében), de a kizárólag belsőégésű motor által hajtott kocsik esetén azért igencsak figyelemre méltó ennek az álomhatárnak az átlépése. A legújabb modell ebben a meglehetősen szűk körben a Hennessey „H1000” Cadillac CT5-V Blackwing, amelynek gyártása a nemzetközi sajtóban megjelent hírek szerint a napokban megkezdődött. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a világ legerősebb, tisztán benzines luxusszedánját mutatjuk be.

Az elektromos járművek elleni egyik leggyakoribb érv az egyelőre meglehetősen foghíjas töltőhálózat, ami egész napos használat, illetve hosszabb utak esetén megnehezítheti a tulajdonosok dolgát. Ezt a helyzetet akarják egy csapásra, ha nem is teljesen megoldani, de jelentősen könnyíteni Németországban, ahol a kormányfő friss bejelentése alapján rövidesen kötelezővé teszik az üzemanyagtöltő állomások nagy része számára a villanyautó-töltők telepítését. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyezésében e téma hátterét igyekszünk körbejárni.

A kínai Geely vállalat „belépőszintű” elektromos járműveinek fenntartott Geometry brand híreire érdemes idehaza is figyelni, az almárkát ugyanis egy ideje Magyarországon is forgalmazzák. A cég újdonsága a meghökkentően kicsi, ám terepjárós hangulatú(nak szánt) Panda Knight városi villanyautó, amelyet ezúton az Automeister szervizhálózat itteni cikkeinek követőivel is igyekszünk megismertetni.

Olvasóink lassan megszokhatják, hogy nemcsak lóerőkről van szó írásainkban, hanem gyakran az autózást csak közvetve érintő témákról is. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében is ilyen vékony jégre merészkedünk.